دانلود و خرید کتاب تعارض تاکتیکی، همکاری راهبردی حسین مرادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تعارض تاکتیکی، همکاری راهبردی اثر حسین مرادی

کتاب تعارض تاکتیکی، همکاری راهبردی

معرفی کتاب تعارض تاکتیکی، همکاری راهبردی

حسین مرادی در کتاب تعارض تاکتیکی، همکاری راهبردی به بررسی نقش راهبردی کنگره آمریکا در سیاست خارجی این کشور در قبال ایران پرداخته است و مرکز انتشارات راهبردی آن را به چاپ رسانده است.


درباره تعارض تاکتیکی، همکاری راهبردی

تعارض تاکتیکی، همکاری راهبردی نتیجه تحقیق پنج ساله حسین مرادی در حوزه کنگره آمریکا بوده است. این تحقیق در دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی صورت گرفته است. حسین مرادی کوشیده تا در این کتاب به شناخت بخشی از ساختار تدریس آمریکا و چکونگی اعمال سیاست‌های ضد ایرانی آن کمک کند.

سیاست خارجی هر کشوری نمود و بازتاب منافع ملی آن کشور است و زمانی که سیاست خارجی خاصی در رفتارهای خارجی دولتی پیگیری می‌شود بدین معنی است که ساختارها و نهادهای تاثیرگذار آن کشور با آن موافق بوده و مانعی برای انجام آن نمی‌بینند. ایالات متحده آمریکا نیز مجزا از این فرآیند نیست. اقدامات این کشور در عرصه سیاست بین‌الملل حاصل چانه‌زنی‌های مختلف میان مقامات دولتی و اعضای کنگره این کشور و حتی گروه‌های دارای نفوذ و لابی‌ها است.

جملاتی از تعارض تاکتیکی، همکاری راهبردی

به‌‍طورکلی سیاست خارجی آمریکا محصول همکاری و هماهنگی میان سه بازیگر اصلی سیاست خارجی است: رئیس جمهور، کنگره و سیستم بوروکراسی که هرکدام تلاش می‌کنند تا اختیارات و قدرت تأثیرگذاری خویش را افزایش دهند. این شیوه تصمیم‌گیری در کنگره به‌خصوص در ارتباط با ایران مصداق و عینیت بیشتری پیدا می‌نماید. هرچند دولت اوباما در رابطه با ایران و پیاده کردن سیاست‌های خویش بسیار موفق عمل کرده است اما بانی بسیاری از تحریم‌های ایران، کنگره این کشور بوده است که اجماع بر روی ایران در بین اعضای کنگره به وجود آمده است و همین امر شتاب بیشتری را به اخذ تصمیمات علیه ایران داده است. در سال‌های اخیر و بخصوص در دولت اوباما، کنگره در ارتباط با سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران بسیار فعال بوده و حتی در برخی موارد مخالف با سیاست‌های دولت این کشور و سرسختانه‌تر بوده است. برای مثال لایحه تحریم بانک مرکزی ایران در مجلس سنای این کشور صد به صفر رأی آورد. برای خواندن جملات بیشتری از کتاب تعارض تاکتیکی، همکاری راهبردی بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

فهرست تعارض تاکتیکی، همکاری راهبردی

• کلیات

• کنگره و سیاست خارجی آمریکا

• کنگره و روند سیاست خارجی در مقابل ایران از 1979 تا 2005

• نقش‌آفرینی کنگره در قبال ایران از 2005 به بعد

• گروه‌های ذی‌نفوذ ضد ایرانی و ساختار قدرت در آمریکا

• نتیجه‌گیری

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان