دانلود و خرید کتاب قطعه‌ای از آسمان؛ دزفول فاطمه دهقان نیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قطعه‌ای از آسمان؛ دزفول اثر فاطمه دهقان نیری

کتاب قطعه‌ای از آسمان؛ دزفول

انتشارات:انتشارات صریر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب قطعه‌ای از آسمان؛ دزفول

فاطمه دهقان نیری تاریخچه دزفول و شرح اتفاقات ۸ ساله دفاع مقدس در این منطقه را در کتابی با عنوان قطعه‌ای از آسمان (دزفول)، روایت می‌کند.


درباره کتاب قطعه‌ای از آسمان (دزفول)

خون شهیدان ۸ سال دفاع مقدس، انقلاب ایران را در طول ۴۰ سال گذشته، حفظ کرده است. این شهیدان به جهانیان درس مقاومت و ایثار داده‌اند و همواره به‌عنوان الگویی اصیل شناخته می‌شوند. فداکاری و ایثار این افراد به اندازه‌ای خالصانه بود که پس از اتمام روزهای جنگ، اردوگاه‌های جنگی به زیارتگاهی تبدیل شدند. هر ساله افراد بسیاری با هدف شناخت ارزش‌ها و تجدید پیمان با خون شهدا به این مناطق سفر می‌کنند. فاطمه دهقان نیری در تالیف کتاب قطعه‌ای از آسمان (دزفول) کوشیده است زائران دزفول را با این منطقه آشنا کند. روایت خاطرات ایثارگرانی که طی سال‌های جنگ ایران و عراق در این منطقه حضور داشته‌اند، گرما و صمیمیت خاصی به این اثر بخشیده است.

خواندن کتاب قطعه‌ای از آسمان (دزفول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب قطعه‌ای از آسمان را به همه هم‌وطنانمان پیشنهاد می‌کنیم. مطالعه این کتاب شما را با بخش مهمی ازتاریخ این سرزمین که با ایثار، شهادت و جانبازی جوانان بسیاری همراه بود، آشنا می‌کند.

جملاتی از کتاب قطعه‌ای از آسمان (دزفول)

«یوم‌الرعد» به معنی روز تندر، نامی بود که صدام و ژنرال‌هایش به طرح عملیات تهاجمی خود به خاک ایران داده بودند و روز ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ از سوی صدام به کلیه واحدهای ارتش عراق ابلاغ شد.۱۸ با شروع جنگ تحمیلی، لشکرهای یک مکانیزه و ۱۰ زرهی، با هدف اشغال شمال خوزستان، به ویژه شهرهای شوش، دزفول، اندیمشک و قطع جادهٔ استراتژیک تهران‌اهواز، ضمن عبور از مرز العماره-فکه، توانستند ظرف چهار روز، فاصلهٔ هشتاد کیلومتری مرز تا رودخانهٔ کرخه را پشت سر گذاشته و خود را به جسر نادری برسانند.۱۹ پل کرخه یا پل نادری، در کیلومتر ۲۰ جادهٔ اندیمشک‌دهلران و در شمال آبادی سرخه نادری، در شهرستان اندیمشک و بر روی رودخانه کرخه قرار دارد. این منطقه، در واقع پل ارتباطی استان‌های خوزستان و ایلام و شهرهای اندیمشک به دهلران محسوب می‌شود. اگر ارتش عراق پل کرخه را اشغال می‌کرد، ارتباط استان خوزستان با استان‌های شمالی قطع می‌شد و شهر اندیمشک و همین‌طور دزفول، در معرض اشغال قرار می‌گرفت. به همین خاطر، ارتش عراق محور اصلی حرکت برای هجوم را لشکر ۱۰ زرهی قرار داده بود.۲۰ قرار بود نیروهای محور شمالی به پل کرخه برسند و نیروهای محور جنوب نیز از چنانه و تپه‌های ابوصلیبی‌خات (مقابل شوش) بگذرند و به سمت پل نادری بروند. در آن‌جا، به نیروهای محور شمال برسند و با هم، به شهرهای شوش و اندیمشک و دزفول حمله کنند.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب قطعه‌ای از آسمان (دزفول)، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
حال خراب، وارد مطب دکتر شدیم. بعد از سلام و احوالپرسی، روی صندلی مخصوص دراز کشیدم. دکتر معاینهٔ مختصری کرد و گفت: "امروز حالت خوب نیست. احساس می‌کنم آماده نیستی." گفتم: "بله." مترجم جریان اخبار رادیو ایران را برایش تعریف کرد و دکتر گفت: "عجیب است. من اخبار صبح را گوش دادم و چیزی در این مورد در اخبار ما نبود." گفتم: "مسلم است که چیزی از انفجار موشک نمی‌گویند." پرسید: "چرا؟" گفتم: "می‌دانی دزفول کجاست؟ تا حالا اسم این شهر را شنیده‌ای؟" گفت: "نه." گفتم: "من در دزفول به دنیا آمدم و الان پنج سال است که شهر ما مورد هجوم توپخانه‌ها و بمباران‌های هوایی و موشک‌های اسکادبی و فراگ ۷ ارتش عراق قرار دارد. وسعت شهر من از خیابان هارلی‌استریت هم کوچک‌تر است. امروز هشت موشک به شهر من اصابت کرده. مثل این است که دو تُن مواد منفجره در این خیابان منفجر شود."
حسنا

حجم

۴۴۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۴۴۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان