دانلود و خرید کتاب صخره‌های خاموش مصطفی کاظمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صخره‌های خاموش اثر مصطفی کاظمی

کتاب صخره‌های خاموش

نویسنده:مصطفی کاظمی
انتشارات:انتشارات صریر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صخره‌های خاموش

کتاب صخره‌های خاموش، گذری بر حماسه‌ی شیاکوه (قطره‌ای از دریا)، با روایتی داستانی از خاطرات رزمندگان در عملیات مطلع الفجر و فتح منطقه شیاکوه می‌گوید. مصطفی کاظمی نویسنده‌ی کتاب صخره‌های خاموش و انتشارات صریر ناشر آن است.  

درباره‌ی کتاب صخره‌های خاموش

کتاب صخره‌های خاموش، داستان رشادت، دلاوری و جنگاوری صد و بیست تن از رزمندگان است که در مقابل سه هزار نفر از نیروی دشمن، مقاومت و ایستادگی کردند و از خودشان شجاعت نشان دادند. صخره‌های خاموش داستانی از حماسه‌ی فتح شیاکوه در عملیات مطلع الفجر است. مصطفی کاظمی، که در این اثر به بازنویسی خاطرات دوران جنگ و رزمندگان پرداخته، در ابتدای کتاب از اهمیت و وضعیت جغرافیایی منطقه عملیات و اهداف عملیات می‌گوید. بعد از آن، به طور مختصر، سرگذشت خودش را بیان می‌کند. او فقط داستان جنگ را برای ما بازگو نمی‌کند. بلکه این واقعه و حضور و معاشرت با رزمندگان را مانند دانشگاهی می‌بیند که هزاران هزار حرف برای ما دارد.

کتاب صخره‌های خاموش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به خواندن کتاب‌هایی با موضوعات خاطرات جنگ، رزمندگان و شرح دلاوری‌هایشان علاقه دارید، کتاب صخره‌های خاموش را خواندنی و دلچسب خواهید یافت.

جملاتی از کتاب صخره‌های خاموش

بازارِ شیون گرم بود و غالب مشایعت کنندگان می‌گریستند، گویی آخرین دیدار است؛ من در آن روزها با گریه میانه‌ای نداشتم و به استثنای پیاز چیزی به راحتی اشکم را در نمی‌آورد، حتّی کتک‌های تأدیبی و ارشادی برادران عزیزم و بعضی معلّمین سخت‌گیر در آن زمان؛ علیرغم دیدن آن صحنه‌های عاطفی، درک واقعیّات و احتمالاتِ پیش رو برای من غیر ممکن و آنچه از جنگ در ذهن داشتم صحنه‌های فیلم‌هایی بود که در آنها نقش های مثبت معمولاً پادگان یا شهری را منهدم و سالم به پایگاه خود بر می‌گشتند.

بعد از آن بدرقهٔ با شکوهِ مردمی، کاروان اتوبوس‌ها یکی پس از دیگری حرکت کردند؛ رؤیت گنبد و بارگاه حضرت فاطمهٔ معصومه سلام اللّه علیها مقارن با اذان ظهر بود؛ نماز ظهر و عصر در سپاه پاسداران شهر علم و اجتهاد اقامه و از همان فاصله سلام و ارادت خود را عرضه داشتیم؛ آن روز صرف ناهاری ساده در جوارکریمهٔ اهل بیت لذّت بخش‌تر از هر سفرهٔ رنگین بود و آخرین وداع جمع زیادی از دوستان با باب الحوائج، سپس اولّین مقصدمان یکی از مراکز اعزام نیرو در تهران بود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷۶٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۳۷۶٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۹,۵۰۰
تومان