دانلود و خرید کتاب شکوه وصال؛ مروری بر آیات نماز محمدعلی انصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شکوه وصال؛ مروری بر آیات نماز اثر محمدعلی انصاری

کتاب شکوه وصال؛ مروری بر آیات نماز

معرفی کتاب شکوه وصال؛ مروری بر آیات نماز

«شکوه وصال» نوشته محمدعلی انصاری مروری بر آیات نماز دارد. این اثر دومین دفتر از مجموعه مفاهیم قرآنی است که برگرفته ازگفتارهای مفسر قرآن کریم، استاد محمدعلی انصاری است و پس از بازبینی و اصلاح توسط ایشان، منتشر شده است. جایگاه نماز در مسیر حرکت رسولان الهی، اهمیت و جایگاه نماز، تعامل صحیح با نماز، شروط صحت و قبول نماز، نمازهای ذکرشده در قرآن، اوقات برپایی نماز در قرآن، آثار تربیتی اخلاقی نماز و نمازهای بی‌اثر از جمله سرفصل‌های این کتاب ارزشمندند. در بخشی از کتاب درباره کیفیت خواندن نماز آمده است: یکی از احکامی که درخصوص نماز در قرآن کریم آمده، مربوط به آهسته یا بلند خواندن نماز است؛ آنجاکه خداوند سبحان به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: (قُلِ ادْعُوا اللهَ أَوِ ادْعُوا الرَّحْمَنَ أَیا مَا تَدْعُوا فَلَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَی وَ لاَ تَجْهَرْ بِصَلاَتِک وَ لاَ تُخَافِتْ بِهَا وَ ابْتَغِ بَینَ ذَلِک سَبیلاً) اسراء ۱۱۰ بگو الله را بخوانید یا «رحمان» را، هرکدام را بخوانید، (ذات پاکش یکی است و) برای او بهترین نام‌هاست.» و نمازت را زیاد بلند یا خیلی آهسته نخوان و در میان آن دو، راهی معتدل انتخاب کن. واژهٔ «جَهْر» در لغت به‌معنای ارتفاع، آشکارکردن و بلندکردن است و واژهٔ «اِخْفات» به‌معنای به‌زیرآوردن، پایین‌آوردن و پنهان‌کردن است و هر دو واژه از اوصاف کلام است؛ چنان‌که وقتی سخنی به فریاد و بانگ ادا شود به آن «اَلجَهْرُ بِالْکَلامِ» و هنگامی‌که زمزمه‌وار گفته شود به آن «اَلاِخْفاتُ بِالْکَلامِ» گویند. استنباط فقهی از این آیهٔ شریفه این است که قرائت حمد و سورهٔ نمازهایی که در روز خوانده می‌شوند، یعنی نماز ظهر و عصر، باید با صدای آهسته باشد و حمد و سورهٔ نماز صبح و نمازهایی که در شب برپا می‌شوند، یعنی نماز مغرب و عشا، به‌دلیل آنکه چهره‌ها در آن هنگام دیده نمی‌شود و هوا تاریک است، باید با صدای بلند خوانده شود.
حدیث دلشدگان
محمدعلی انصاری
بانوی تطهیر
محمدعلی انصاری
حُسن خِتام؛ گفتارهایی درباره‌ی پیامبر اکرم (ص)
محمدعلی انصاری
دولت موعود؛ گفتارهایی درباره‌ی حضرت ولی عصر (عج) دفتر اول
محمدعلی انصاری
سپهر فضیلت (گفتارهایی درباره شخصیت امام علی علیه السلام)
محمدعلی انصاری
آخرین امید (مروری بر آیات شفاعت)
محمدعلی انصاری
رحمت جاری؛ مروری بر آیات رزق
محمدعلی انصاری
تنهای محبوب؛ سیمای یتیم در قرآن
محمدعلی انصاری
کلمات المیزان
علامه سیدمحمدحسین طباطبایی
ذکر و ملکوت؛ سوره‌های اعراف، میم، ص
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
گام های موفقیت در پرتو قرآن کریم
محمدعلی انصاری
زندگی توحیدی؛ سوره‌های یونس، هود، یوسف
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
راه‌های نزول رحمت؛ سُوَر مبارکه‌ی حوامیم
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
تربیت جنسی در سایه‌ی عفاف
فاطمه فیاض
قابی از چهره‌های قرآن: روایت قرآن از بانوان
کاظم حاجی رجبعلی
زندگی حسینی
محمدرضا زائری
حکایت آن که قورباغه اش را قورت داد
برایان تریسی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
بزرگان هنگامی‌که می‌خواهند کاری انجام پذیرد سخن را به شیوهٔ امر نمی‌گویند؛ بلکه آن را به‌صورتی بیان می‌کنند که دیگران تمایل ایشان را به انجام آن کار بفهمند.
ElnAz
دربارهٔ ریشهٔ لغوی کلمهٔ «صلاهٔ» دو احتمال وجود دارد؛ نخست اینکه این واژه از ریشهٔ «صَلَوَ» گرفته شده باشد که در این صورت دارای سه‌معنای دعا، درود و تحیّت و تلازم و پیوستگی است. دوم آنکه از ریشهٔ «صَلْیْ» باشد که معنای اندرون آتش رفتن و سوختن دارد. در ادامه به شرح این معانی می‌پردازیم.
ElnAz
کسی که هنوز تکلیف خود را با خویش روشن نساخته و تصمیم جدّی برای اثرپذیری از نماز نگرفته چه انتظاری از نمازِ خود دارد؟
ElnAz
پرسش مهمی که مطرح می‌شود این است که چرا با وجود این اثر عمیق در برپایی نماز، برخی از نمازخوانان برخی ناپسندی‌ها را مرتکب می‌شوند؟
ElnAz
(هر چیزی را با ضدّ آن می‌توان شناخت)،
ElnAz
به کسی که روی پای خود ایستاده و خموده و شکسته‌قامت نیست «قائم» می‌گویند.
ElnAz
پیامبری که در اوج ایمان و معرفت و اطمینان قلب و جان قرار دارد، به هنگام هجوم سختی‌ها و مرارت‌ها، به نماز پناه می‌بَرد و از آن استعانت می‌جوید و راحت جان خود را در آن می‌یابد.
ElnAz
در شعاع نور نماز، معرفت و شناخت به وجود برای من حاصل می‌شود و تمام هستی به‌خاطر ارتباط با حضرت دوست، برای من دل‌انگیز است. ازاین‌رو دل خوشی‌ام از حضور در این دنیا، گزاردن نماز و ایستادن و قامت دوتا کردن و سجده‌بردن در پیشگاه محبوب ازلی و ابدی است.
ElnAz
نماز را در وقت معیّن آن به‌جای آر و به‌خاطر آسوده‌بودن از کار، پیش از رسیدن وقت آن را بر پای مدار و آن را واپس مینداز به‌خاطر پرداختن به کار و بدان که هرچیز از کار که به‌جای آری، پیرو نماز توست که برپا می‌داری.
ElnAz

حجم

۱۶۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

حجم

۱۶۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان