دانلود رایگان کتاب دعای جوشن کبیر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دعای جوشن کبیر

کتاب دعای جوشن کبیر

انتشارات:طاقچه
امتیاز:
۴.۵از ۱۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دعای جوشن کبیر

در دعای جوشن کبیر، خداوند باری‌تعالی به نام‌ها و صفات گوناگونی که در آیات و روایات اسلامی آمده، خوانده می‌شود. این‌ دعا حاوی‌ هزار و یک‌ «اسم‌» خدای‌ متعال‌ است. انتشارات طاقچه کتاب دعای جوشن کبیر را برای استفاده شما مخاطبان، منتشر کرده است.


درباره کتاب دعای جوشن کبیر

دعا جوشن کبیر را جبرئیل برای حضرت رسول(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در یکی از جنگ‌ها فرود آورد، درحالی‌که زره سنگینی بر تن آن جناب بود، به گونه‌ای که سنگینی آن بدن مبارک آن حضرت را به درد آورده بود. جبرئیل عرضه داشت: یا محمّد؛ پروردگارت به تو سلام می‌رساند و می‌فرماید: این جوشن [زره] را از تن خود بیرون کن و این دعا را بخوان که برای تو و امّتت موجب ایمنی است.

این‌ دعا صد بند دارد و هر بند حاوی‌ ده‌ اسم از اسمای‌ خداست‌، به‌جز بند ۵۵ که‌ یازده‌ اسم‌ باری‌تعالی در آن‌ آمده‌ است‌؛ بنابراین‌، درمجموع‌، این‌ دعا حاوی‌ هزار و یک‌ «اسم‌» خدای‌ متعال‌ است. تعداد زیادی از نام‌ها، تعابیر و اصطلاحات به کار رفته در این دعا، برگرفته از قرآن هستند. در هر فراز، کلمات به‌کار رفته حالت موزون و آهنگین دارند؛ چیزی که بسیار شبیه به آرایه ادبی سجع در ادبیات فارسی است. به عنوان نمونه، در فراز اول، کلمات «رحیم»، «کریم»، «مقیم»، «عظیم»، «قدیم»، «علیم»، «حکیم» و «حلیم» به کار رفته‌اند که به علت مشابه بودن حروف پایانی، به این فراز حالت آهنگ‌گونه داده‌اند.

در باب فضیلت خواندن این دعا چنین آمده است:

هر که این دعا را هنگام خروج از منزل بخواند، خدای تعالی عمل او را به عمل‌های نیکو لاحق می‌سازد.

حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) فرمودند که: هیچ بنده‌ای از امّت من نیست که این دعا را در ماه مبارک رمضان سه مرتبه یا یک مرتبه بخواند مگر آنکه به تحقیق که خدای تعالی بدن او را بر آتش حرام می‌کند و بر او بهشت واجب می‌شود.

خدای تعالی در آسمان چهارم خانه‌ای بنا کرده که نامش بیت المعمور است؛ به آن خانه در هر روزی هفتاد هزار فرشته داخل می‌شوند و از آن بیرون می‌روند و دیگر به سوی آن تا روز قیامت بر نمی‌گردند و خدای عزّ و جلّ به صاحب این دعا ثواب این فرشتگان را می‌بخشد.

کسی که این دعا را در ظرفی پاکیزه به آب باران و زعفران بنویسد و آن را بیاشامد به قدری که نوشیدن آن را توانا باشد، خدای تعالی او را از هر دردی و هر بیماری شفا می‌دهد.

هر کسی که این دعا را بخواند، مثل مردن شهدا می‌میرد. خدای تعالی برای او ثواب هفتصد هزار شهید از شهیدان صحرا را می‌‌نویسد و.....

خواندن کتاب دعای جوشن کبیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دعای جوشن کبیر دارای صد بند از صفات و ویژگی‌های خداست که زمینه نزدیک شدن دل به خداوند را فراهم می‌آورد. بنابراین مطالعه این کتاب دعا به افرادی که به دنبال کسب معرفت الهی هستند، پیشنهاد می‌شود.

نظرات کاربران

_SOMEONE_
۱۳۹۸/۰۳/۰۶

من عاشق این دعا و ترجمه اش هستم،مثل یه شعر میمونه وانگار وزن داره،قافیه داره.... ممنون از طاقچه بابت رایگان کردنش در این شب ها!

آیه
۱۳۹۹/۰۲/۰۶

دعایی که خوندنش امشب توصیه شده.... با مدد از خودش قدم به مهمونیش میزارم ان شاءالله منم دعا کنید امشب ماه مهمونی خدا مبارک اللهم عجل لولیک الفرج . ایرادهای متن عربی دعا فراز16 ترتیب دوعبارت "یا من هو خالق کل شی" و "یا

- بیشتر
مرتضی
۱۳۹۹/۰۲/۲۴

من از نظر چاپ بررسی می‌کنم و به محتوا کاری ندارم: چندجا اشکال در متن وجود دارد که قسمتی از یک فراز حذف شده. من علامت گذاری کردم. و در یه جا اشتباه چاپی هست. در یجا هم اشتباه اعراب

- بیشتر
♡♧judy pendelton♧♡
۱۳۹۹/۰۲/۲۸

عهه اشکال داشت؟ من دعا رو از رو این خوندم! دیگه ب گردن عوامل محترم😊

میترا لواسانی
۱۳۹۸/۰۳/۰۶

خلصنا من النار یا رب.

elnaaz
۱۳۹۸/۰۳/۰۴

سپاس طاقجه جان امید وارم خدا صوابش رو حساب کنه

vafa
۱۴۰۱/۰۲/۰۳

یادمه کاکتوسک، نظر زیبایی در این مورد داشت: "پاسخی زیبا و مطمئن به سوالِ «خدا کیست؟» خدایا به حق نامت، یاری‌مان کن، یاری‌مان کن، یاری‌مان کن..."

هدهد
۱۳۹۸/۰۳/۰۵

از همه دوستان طاقچه ای التماس دعای خیر در شب های قدر، دعا در حق همدیگه مستجابه، این شب ها اول برای دیگران دعا کنیم(امام زمانمون، خانواده، فامیل، دوست، آشنا، هم وطن، هم مذهب، همه مسلمونا و همه مظلومین و

- بیشتر
🥊 Maze 🥊
۱۳۹۸/۰۳/۰۴

ممنون طاقچه جان😊

عالی
۱۳۹۹/۰۵/۱۷

عالی ♥️♥️♥️💋💋💋

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۸)
یٰا عِمٰادَ مَنْ لاٰعِمادَ لَهُ
Niki
ای فریادرس کسی که فریادرسی ندارد،
عاشق کتاب
 اللّٰهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُک بِاسْمِک یا اللّٰهُ، یا رَحْمٰنُ، یا رَحِیمُ، یا کرِیمُ، یامُقِیمُ، یا عَظِیمُ، یا قَدِیمُ، یا عَلِیمُ، یا حَلِیمُ، یا حَکیمُ، سُبْحانَک یا لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ، خَلِّصْنا مِنَ النَّارِ یا رَبِّ. (۱) خدایا از تو می‌خواهم به نامت، ای خدا، ای بخشنده، ای مهربان، ای بزرگ‌منش مهمان‌نواز، ای پایدار، ای بزرگ، ای دیرینه، ای دانا، ای شکیبا، ای فرزانه، منزّهی تو ای که معبودی جز تو نیست، فریادرس فریادرس، ما را از آتش برهان ای پروردگار من.
مادربزرگ علی💝
ای آرامش بخش هر اندوهگین
_MahdiGhafuri_
یٰا مَنْ ذِکْرُهُ حُلْوٌ
"Shfar"
ای برطرف‌کننده اندوه‌ها، ای دگرگون‌ساز دل‌ها، ای پزشک دل‌ها، ای روشنی‌بخش دل‌ها، ای همدم جان‌ها، ای گره‌گشای اندوه‌ها، ای گشایشگر دلتنگی‌ها.
-حـنین‌-
ای دوست کسی که دوستی ندارد، ای طبیب کسی که طبیبی ندارد، ای پاسخگوی کسی که پاسخگویی ندارد، ای دلسوز کسی که دلسوزی ندارد، ای رفیق کسی که رفیقی ندارد، ای فریادرس کسی که فریادرسی ندارد، ای راهنمای کسی که راهنمایی ندارد، ای همدم کسی که همدمی ندارد، ای رحم کننده بر کسی که رحم کننده ای ندارد، ای یار کسی که یاری ندارد (۵۹)
🥊 Maze 🥊
ای که در خشکی و دریا راه رسیدن به توست
Gh.
یا غَنائِی عِنْدَ افْتِقارِی
"Shfar"
یٰا ذَا العَفْوِ وَالْغُفْرٰانِ
Niki

حجم

۳۱٫۶ کیلوبایت

حجم

۳۱٫۶ کیلوبایت

قیمت:
رایگان