دانلود رایگان کتاب منبرهای کوتاه حسینی مقداد ملایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منبرهای کوتاه حسینی اثر مقداد ملایی

کتاب منبرهای کوتاه حسینی

نویسنده:مقداد ملایی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب منبرهای کوتاه حسینی

کتاب منبرهای کوتاه حسینی نوشتهٔ مقداد ملایی است. نشر زائر رضوی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر مجموعه سخنرانی‌های حرم مطهر رضوی دربارهٔ امام حسین (ع) را در بر گرفته است.

درباره کتاب منبرهای کوتاه حسینی

کتاب منبرهای کوتاه حسینی در فصل ۱ به‌سراغ شناخت و سیرهٔ امام حسین (ع) رفته است. فصل ۲ به نهضت حسینی پرداخته و فصل ۳ درمورد عزاداری‌ حسینی است. موضوع فصل‌های دیگر این کتاب نیز به‌ترتیب عبارت است از حیات حسینی، گفتارهای حسینی و زیارت و توسل.

یکی از دلایل پدیدآمدن این کتاب اهمیت واقعه‌ای است که امام حسین (ع) در آن شرکت داشته است.

واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با ۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم‌تعداد «حسین بن علی»، نوهٔ پیامبر اسلام و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد. دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین بن علی با او بود. در مقابل حسین بن علی حکومت و زمام‌داری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی» و «معاویه بن ابی‌سفیان» بود و به‌شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی به‌سوی مسیری دیگر قیام کرد.

این واقعه سرشار از حاشیه‌ها و خرده‌روایت‌هایی دردناک است که طی قرن‌ها به شیوه‌های گوناگون روایت و بازتعریف شده است. از این واقعه بارها و بارها برای تولید آثار ادبی (داستان، رمان و شعر)، نمایشی (فیلم سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، نمایش و تئاتر) و هنرهای تجسمی در ایران و کشورهای دیگر برداشت و اقتباس شده است.

خواندن کتاب منبرهای کوتاه حسینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون ماه محرم پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب منبرهای کوتاه حسینی

«خیلی از ما به امام حسین عشق می‌ورزیم؛ اما معنای واژۀ حسین را نمی‌دانیم. «حسین» از «احسان» به‌معنای نیکی‌کننده و خوبی‌کننده گرفته شده است. امام حسین ۵۷ سال عمر کردند. در این مدتِ عمر، یک نمونه رفتار ناپسند از آن حضرت دیده نشد و هرچه از ایشان دیده شد، نیکی و خوبی بود.»

نظرات کاربران

عالی حتما بخونید
۱۳۹۸/۰۶/۱۰

کتابی گویا وبا بیانی خوب. از این کتاب ها بیشتر منتشر کنید

◕‿◕
۱۳۹۹/۰۶/۰۵

(۲۱ متوسط بود. خوندنش ضرر نداره.کوتاه هست و زود تموم میشه. بعضی منبرهاش جالب بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
رایگان