دانلود و خرید کتاب حقوق‌شناسی؛ دیباچه‌ای بر دانش حقوق محمدحسین ساکت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقوق‌شناسی؛ دیباچه‌ای بر دانش حقوق اثر محمدحسین  ساکت

کتاب حقوق‌شناسی؛ دیباچه‌ای بر دانش حقوق

انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۲.۷از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حقوق‌شناسی؛ دیباچه‌ای بر دانش حقوق

کتاب «حقوق‌شناسی» دکتر محمدحسین ساکت درآمدی است بر دانش حقوق که پیش از مطالعه هر کتاب حقوقی باید آن را خواند. حقوق‌شناسی از شناختِ اجمالی و کلّی اصول و مبانی نخستین و آغازین سخن می‌گوید که برای پژوهش و بررسی در رشته‌های گوناگونِ حقوق بدان نیازمندیم. به سخن دیگر، از آنجا که دانش حقوق، مانند دیگر دانش‌ها، دارای اصطلاحات فنی و عبارت‌های ویژه و گه گاه پیچیده و چند پهلوست، ناگزیریم برای دریافت بهتر و درستِ ادبیات حقوقی و کاربرد آن، راه و روشی پیدا کنیم. این کار، از رهگذرِ «حقوق‌شناسی» انجام شدنی خواهد بود. در حقوق‌شناسی از دو جُستار جداگانه ولی وابسته به هم گفتگو به میان می‌آید: نظریه حق و مفهوم حقوق. بدین گونه، آگاهی از آنچه به گوهر، سرشت، مفهوم و نظریه‌پردازی‌های دو اصطلاحِ «حق» و «حقوق» بستگی و پیوستگی پیدا می‌کند، در بستر باز و گسترده حقوق‌شناسی جا می‌گیرد. این کتاب به ماهیت و چیستی و جایگاه دانش حقوق، تفسیر قواعد حقوقی، منابع حقوق، نظام‌های حقوقی و دیگر مبانی و تعاریف علم حقوق می‌پردازد.

نظرات کاربران

کتاب 1984
۱۳۹۸/۰۵/۰۸

نمونه ش انقدر کوتاه بود و همش چکیده و ... بود نفهمیدم بدردم میخوره برا خریدن یا نه

کاربر ۲۵۱۲۴۶۹
۱۳۹۹/۰۹/۰۱

با سلام متاسفانه در این اپلیکیشن کتب حقوقی درست و حسابی وجود ندارد

Alireza Yoonesi
۱۴۰۱/۱۱/۰۵

کتابی هست متضاد ثقیل. اگر ترم‌های اول حقوق که بودم و داشتم دست و پا می‌زدم تا کمی ازش خوشم میاد با این کتاب آشنا شده بودم و پتانسیل‌های خودم رو باهاش قیاس می‌کردم انقد سختی نمی‌کشیدم. مشکل این بود

- بیشتر
Farid Mani
۱۳۹۹/۱۰/۱۰

کتاب فوق العاده است

کاربر 2899283618
۱۴۰۲/۰۱/۰۹

مطالب بسیار نامنسجم است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
هر اندازه اجتماعی پیشرفته‌تر و متمدن‌تر باشد به همان اندازه از قانونی کامل‌تر و فراگیرتر برخوردار خواهد بود. بدین‌گونه، اگر قانون را چکیده فرهنگ بشری بدانیم، گزاف نگفته‌ایم.
کاربر ۴۰۶۴۴۴۳
لویی رنو، در کتاب درآمد به مطالعه حقوق بین‌الملل، ۱۸۷۹، اصطلاح مترادفی به کار برده است و یادآور شده است که اصطلاح «حقوق ملت‌ها» بیشتر با بخش نظری این رشته سازگار است و اصطلاح «حقوق بین‌الملل» با بخش عملی و کاربردی این شاخه از حقوق عمومی هماهنگی دارد. نخستین، نشانگر مفهوم «بایستن» و دومین، نشان دهنده مفهوم «استن» در حقوق است.
Alireza Yoonesi

حجم

۸۱۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۶۴۵ صفحه

حجم

۸۱۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۶۴۵ صفحه

قیمت:
۳۲۲,۵۰۰
تومان