دانلود و خرید کتاب استراتژی انتظار اسماعیل شفیعی سروستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استراتژی انتظار اثر اسماعیل شفیعی سروستانی

کتاب استراتژی انتظار

معرفی کتاب استراتژی انتظار

در عصر جدید، معنی جدید و گسترده‌تری از استراتژی عرضه شده است؛ چنان‌که، از انحصار ادبیات نظامی خارج شده و پهنه‌های سیاسی و اقتصادی را هم دربر گرفته است. امروزه از استراتژی، به عنوان «علم ایجاد هماهنگی و همکاری بین طرح‌های اقتصادی و سیاسی و نظامی در سطح دولت یا بین چند دولت و به کار گرفتن کلّیهٔ امکانات برای دست‌یابی به اهدافی خاص» یاد می‌شود. به عبارت دیگر، استراتژی، هنر توزیع و به کارگیری همه عِدّه و عُدّهٔ موجود برای نیل به هدفی کلان است و مسائل گوناگونی را در بر می‌گیرد. از ساده‌ترین مسائل امنیتی تا تحقّق یک امپراتوری و حکومت یکپارچهٔ جهانی. به همین دلیل هم و برای آنکه معنی و مفهوم دیگری متبادر به ذهن خواننده نشود، از ترجمهٔ اصطلاح (استراتژی) و ذکر معادل فارسی آن خودداری شده است. این اثر حاوی طرح کلان و استراتژیک نیست؛ بلکه با توجّه به موضوع ومفهوم «مهدویّت وانتظار» که با ظرفیّت وجایگاه خاصّ شیعی خود، از استعداد ویژه‌ای برای تبدیل شدن به یک «استراتژی کلان» برخوردار است، سعی در تذکر اهمّیت این موضوع در امر هدایت عمومی جامعهٔ ایرانی پس از انقلاب اسلامی دارد. در جلد اوّل این اثر، نگارنده از دریچهٔ «باور مهدوی»، سعی در عرضهٔ تحلیلی کلّی از اوضاع اجتماعی و فرهنگی ایران (طی دو دهه اوّل) دارد تا پس از آن، از لابه لای این اندیشه (و با توجّه به شرایط ویژه تاریخی عصر حاضر) زمینه‌های گفت‌وگو از «استراتژی انتظار» را فراهم آورد.

نظرات کاربران

mohadeseh basir
۱۴۰۲/۰۹/۱۹

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
شناخت امام زمان (عج)، شناخت حقّ زمان خود است؛ شناخت نسبتی که باید در زمان حیات با واسطه فیض حضرت خداوندی داشت و نظام‌نامه‌ای برای بودن در زمان حال؛ استراتژی زیستن در عصر حضور و غیبت حجّت خداوند.
masoud
آنچه متأسّفانه در میان ما اتّفاق افتاده، منحصر کردن این امر قدسی الهی به رویکرد مناسبتی، ذوقی و شعاری است. محدود به زمان و روزی خاص برای صرف شربت و شیرینی. رویکرد ذوقی مناسبتی را نفی نمی‌کنیم و آن را لازم می‌دانیم؛ امّا منحصر کردن مهدویّت در این ساحت محدود و مناسبتی، ظلم به این معنای مقدّس است.
Sobhan Naghizadeh

حجم

۵۲۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

حجم

۵۲۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان