دانلود و خرید کتاب زنگ هفتم محمدمنصور هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زنگ هفتم اثر محمدمنصور هاشمی

کتاب زنگ هفتم

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زنگ هفتم

محمدمنصور هاشمی( - ۱۳۵۶)، نویسنده و پژوهشگر است. مجموعه‌ داستان به هم پیوسته‌ «زنگ هفتم» اثری‌‌ است‌ در حول و حوش سال‌های دهه‌ شصت. هاشمی در این مجموعه داستان قطعاتی از سرنوشت نسلِ خود را روایت کرده که انبوهی ماجرا از سر گذراندند و به بسیاری از سوال‌هایشان پاسخ داده‌ نشد. سوال‌هایی از این جمله که بازگشت به گذشته و پرسیدن از تصاویر از یاد رفته و مصادیق فراموش‌شده چه وضعیتی را برای او و شخصیت‌های دیگر رمانش رقم می‌زند. شیوه‌ روایی او کاملا رئالیستی‌ است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: « هر چی بود تا زیر پل سید‌خندان رفتم، اما سراغ تاکسی‌ها نرفتم. در یک لحظه تصمیم گرفتم. چه حسی بود؟ رهایی؟ غرور؟ آینده برق می‌زد. دیگر لازم نبود. دیگر لازم نبود آن پرچم همیشه براق را ببینم و با پرچم‌های کهنه‌ی روبه‌‌روی دانشکده‌ی ادبیات مقایسه‌شان کنم. می‌رفتم دانشگاه. سلانه‌سلانه شریعتی را قدم زدم به طرف پایین. گفتم تا هر جا حال داشتم. تا خود انقلاب پیاده قدم زدم. نه فقط آن جلسه را نرفتم، که جلسه‌های بعدی را هم نرفتم. نمی‌دانم چرا. علتش هر چی بود، فکر می‌کردم دیگر نیازی نیست بروم».

نظرات کاربران

پریسا
۱۳۹۸/۰۵/۲۴

ساده و روان. سرشار از خاطره‌های آشنا. کتاب خوبی بود. دوستش داشتم. میرمحمد منصور هاشمی خواندنیست. من از وبلاگ ما کم شماریم اورا شناختم. کاش میشد ببینمش و به او بگویم چه قدر اینطور نوشتن رادوست دارم و تحسین میکنم.

فرشید
۱۳۹۵/۰۷/۰۳

لطفا این کتاب رو تصحیح کنید هم حروفی که چسبیده هم اشتباهات

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
دفتر مدرسه را کلاً سه‌بار دیده بودم. بار اول خوب بود، بار دوم اِی، بار سوم هم که چه بگویم. طبقه‌ی دومِ ساختمان اصلی بود. یک اتاق بزرگ با دیوارهای خاکستری تیره. رنگ یک جاهایی‌اش هم کنده شده بود. بار اول هم که دیدم همین رنگی بود ولی جایی‌اش کنده نشده بود.
پریسا

حجم

۶۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۶۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
۷,۰۰۰
۵۰%
تومان