دانلود و خرید کتاب موعود اهل سنت ( مهدی‌پژوهی در آثار اهل سنت) علی دژاکام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موعود اهل سنت ( مهدی‌پژوهی در آثار اهل سنت) اثر علی دژاکام

کتاب موعود اهل سنت ( مهدی‌پژوهی در آثار اهل سنت)

معرفی کتاب موعود اهل سنت ( مهدی‌پژوهی در آثار اهل سنت)

«موعود اهل سنت» تحقیقی در بحث مهدویت و نشانه‌های ظهور در کتب اهل سنّت است. کتاب «سنن»، سومین کتاب از «صحاح سته» و یکی از مهمترین کتب اهل سنت است. از نظر اعتبار علمی، رتبه «سنن» ابن داوود پس از صحیح بخاری و مسلم قرار دارد. بخشی از مطلب کتاب «سنن» ابن داوود این است که : جابر بن سمره می‌گوید: از رسول الله شنیدم که می‌فرمود: «این دین برای همیشه برقرار نخواهد بود، مگر دوازده نفر که همگی در امت شما هستند بر شما خلافت کنند». جابر می‌گوید: کلامی از رسول الله شنیدم که متوجه منظورش نشدم، از پدرم پرسیدم او گفت: یعنی همه دوازده نفر از قریشند. همچنین در روایت دیگری آمده که پیامبر فرمود: «اگر از دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد، خداوند آن روز را آنقدر طولانی می کند تا مردی از من (یا از اهل بیت من) برمی‌انگیزد، اسم او اسم من است و اسم پدرش، اسم پدر من است. زمین را از عدل پر می‌کند، همچنان‌که از ظلم پوشیده شده‌است». این مطالب در یکی از کتاب‌هایی از اهل سنت آمده‌است که اکثریت آنها، آن را قبول دارند و به عنوان کتب مرجع از آن استفاده می‌کنند.

نظرات کاربران

mahdi.ch73
۱۳۹۷/۰۲/۱۰

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
حذیفة بن یمان می‌گوید، پیامبر (ص) فرمود: «اگر از عمر دنیا جزیک روز باقی نمانده باشد... خداوند.... مردی از اولاد من برانگیزد که...» سلمان عرض کرد: از کدام فرزند شما...؟ فرمود: «از این» و دست روی شانه‌های حسین (ع) گذاشت.
S
کثیری از علمای اهل سنّت به مهدویت معتقد هستند و به دلیل روایت‌های متواتر، ظهور حضرت مهدی (ع) در آخرالزّمان را جزو اعتقادات قطعی خود می‌دانند. آنان به چند گروه تقسیم می‌شوند: * عدّه‌ای مدّعی هستند که مهدی (ع) همان عیسی بن مریم (ع) است؛ * گروهی اندک، مهدی (ع) را از اولاد عبّاس بن عبدالمطلّب می‌دانند؛ * دسته‌ای دیگر معتقدند: مهدی (ع) از اولاد امام حسن (ع) است، نه امام حسین (ع)؛ * تعدادی می‌گویند: پدر امام مهدی (ع) هم‌نام پدر پیامبر اکرم (ص) است و چون نام پدر حضرت محمّد (ص) عبدالله بود پس مهدی حسن بن عسکری (ع) نمی‌تواند مهدی موعود باشد؛ * و گروه آخر که بیشتر علمای اهل سنّت را تشکیل می‌دهند، بر این باورند که امام مهدی (ع) از اولاد پیامبر (ص) و فاطمه (س) است
S
در «مزامیر» داوود که امروزه جزو عهد قدیم (تورات) است، آمده: «و امّا نسل شریر منقطع می‌شوند و صالحان وارث زمین خواهند شد و در آن همیشه سکونت خواهند کرد.» و نیز آمده است: «متبرّکان خدا وارث زمین خواهند شد؛ امّا ملعونان وی منقطع خواهند شد.» «قرآن» نیز به این مطلب تصریح کرده که خدا این وعده را در کتاب‌های انبیای گذشته به صالحان داده است که وارث زمین خواهند شد: «وَلَقَدْ کتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکرِ أَنَّ الْأَرْضَ یرِثُهَا عِبَادِی الصَّالِحُونَ؛ و در حقیقت در زبور پس از تورات نوشتیم که زمین را بندگان شایستهٔ ما به ارث خواهند برد.»
S

حجم

۳۲۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۳۲۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان