دانلود و خرید کتاب راه چاره لارنس لنگنر ترجمه ناهید قادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راه چاره اثر ناهید قادری

کتاب راه چاره

نویسنده:لارنس لنگنر
انتشارات:نشر متیس
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راه چاره

«راه چاره» یک نمایش تک‌پرده‌ای از لارنس لَنگنِر نمایش‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی است. او در ۱۸۹۰ در ولز جنوبی متولد شد و حرفۀ تئاتر را از سال ۱۹۱۴ آغاز کرد. او یکی از بنیانگزاران گروه تئاتر واشنگتن اسکوئر بود و مدتی، دبیری و ریاست جشنوارۀ شکسپیر آمریکایی را بر عهده داشت. او در سال ۱۹۵۸، جایزۀ تونیرا برای نمایش طلوع در کامپوبلو دریافت کرد.

لنگنر در کنار حرفۀ نمایش‌نامه‌نویسی، به کار وکالت نیز مشغول بود. از جمله معروف‌ترین آثار او در جستجوی خوشی، طلوع در کامپوبلو، پردۀ جادویی و اهمیت لباس پوشیدن است. او در سال ۱۹۶۲ درگذشت.

مارگارت و پام‌ری مدت‌ها است از ازدواج کردن طفره می‌روند، اما اتفاقاتی می‌افتد که بر تصمیم آنها تأثیر می‌گذارد:

مارگارت: آیا ما به این دلیل با هم زندگی نمی‌کنیم که بتوانیم آزادی بیشتری داشته باشیم؟ فکرش را بکن که اگر ازدواج کرده بودیم، چطور می‌شد. مگر تو یک‌بار ننوشتی که «وقتی ازدوج به در خانه می‌آید، آزادی از پنجره پر می‌کشد و می‌رود»؟

پندلتون: آیا الان وضع بهتری داریم؟ الان که همه طوری با ما برخورد می‌کنند که انگار داریم با هم زندگی می‌کنیم تا یک اصل را به اثبات برسانیم؟

مارگارت: خب، مگر همین کار را نمی‌کنیم؟ تو خودت همین را گفتی. ما می‌توانیم یک نمونۀ زیبا برای بقیۀ مردم باشیم و به‌شان نشان بدهیم که چطور مثل یونانی‌های دیرگاهی زندگی ناب و طبیعی داشته باشند؟

پندلتون: گور بابای یونانیان دیرگاهی! چرا همیشه حرف آن یونانی‌های دیرگاهی را پیش می‌کشی؟ ما باید از نقطه‌نظر خودمان به این موضوع نگاه کنیم. این اوضاع باید به اتمام برسد.

مارگارت: چه کار می‌توانیم بکنیم؟

پندلتون: تصمیم با تو است.

مارگارت: با من؟

پندلتون: می‌توانی با یک نفر دیگر در ملأ عام بروی و خودت را بدنام کنی. این‌طوری همه چیز تمام می‌شود...

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

حجم

۲۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان