دانلود و خرید کتاب حاکمیت و حکمرانی در نهج البلاغه محمد مهدی باباپور گل‌افشانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حاکمیت و حکمرانی در نهج البلاغه اثر محمد مهدی باباپور گل‌افشانی

کتاب حاکمیت و حکمرانی در نهج البلاغه

معرفی کتاب حاکمیت و حکمرانی در نهج البلاغه

«حاکمیت و حکمرانی در نهج البلاغه» به قلم محمدمهدی بابا پور گل‌افشانی(-۱۳۴۳) را مرکز بین المللی ترجمه ونشر المصطفی، برای دوره کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی منتشر کرده‌است. نهج‌البلاغه، گزیده‌ای از خطبه‌ها، نامه‌ها، حکمت‌ها و کلمات قصار امیرالمؤمنین علی (ع) و دائرة المعارفی اسلامی است که به‌وسیله ادیب و دانشمند برجسته شیعه سید رضی (م ۴۰۶ ق) گردآوری شده است. محتوای ژرف و عمیق در قالب الفاظ و عبارت‌های فصیح و بلیغ همراه با جامعیت مطالب، از این کتاب ارزشمند اثری جاودانه ساخته است، تا آن جا که هر پژوهشگر ژرف‌نگری آن را بالاتر از کلام مخلوق و پایین‌تر از کلام خالق می‌داند و لقب «اخ القران» را زیبنده آن می‌داند. بی‌تردید نهج‌البلاغه بعد از قرآن کریم، یکی از گران قدرترین و ارزشمندترین میراث مکتوب اسلام است. این کتاب مجموعه‌ای به ابعاد وجودی یک انسان کامل است. امام خمینی (ره) درباره عظمت و جامعیت نهج‌البلاغه می‌نویسد: کتاب نهج‌البلاغه که نازل روح اوست، برای تعلیم و تربیت ما خفتگان در بستر منیت و در حجاب خود خواهی، خود معجونی است برای شفا و مرهمی است برای دردهای فردی و اجتماعی و مجموعه‌ای است دارای ابعادی به اندازه یک انسان و یک جامعه انسانی از زمان صدور آن تا هر چه تاریخ به پیش می‌رود. از اهداف آموزشی این کتاب، آشنایی دانش‌پژوهان با اندیشه‌های ناب و ژرف امام علی (ع) در خصوص سیاست دینی، مبانی، اصول و ارزش‌های حکومت دینی است.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
نابردباری و کم تحملی رشته کار را از کف انسان بیرون می‌برد و انسان نمی‌تواند مخالفان را تحمل نماید و حقوق مردم را ادا و انصاف را بر پا دارد. امیر مؤمنان علی (ع)
کاربر ۱۹۴۳۱۰۱
مبین اسلام است که در قرآن بدان امر شده و از تفرقه نهی شده است. همه مسلمانان و به‌ویژه حکومت‌های اسلامی وظیفه دارند تا برای ایجاد وحدت در جامعه و پرهیز از تفرقه و پراکندگی تلاش کنند. م
EViN

حجم

۲۸۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲۸۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان