دانلود و خرید کتاب روش‌ پژوهش مرتضی عزتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب روش‌ پژوهش

کتاب روش‌ پژوهش

نویسنده:مرتضی عزتی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روش‌ پژوهش

کتاب روش‌ پژوهش نوشتهٔ مرتضی عزتی است. انتشارات نور علم این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی کاربرد روش تحقیق در علوم اقتصادی، مالی، بانکی و اجتماعی‌ است.

درباره کتاب روش‌ پژوهش

کتاب روش‌ پژوهش اصل تجربه‌های‌ سال‌ها‌ پژوهش‌ و آموزش نگارنده در دانشگاه‌های‌ تربیت‌ مدرس‌، تهران، شهید بهشتی و دیگر دانشگاه‌هاست‌، که در سه بخش‌ نگاشته شده‌ است‌. این نسخه پنجمین ویرایش کتاب است که بسیاری از نقص‌های ویرایش‌های گذشته را پوشش داده است. ویژگی‌های‌ این کتاب‌ و به‌ویژه کاربردی‌ بودن‌ آن برای دانشجویان‌ و دانش‌آموختگان‌ شاخه‌های‌ علوم‌ اقتصادی‌، مالی، جامعه‌شناسی، جغرافیا، مدیریت‌، بازرگانی‌، بانکداری‌، بیمه‌، حسابداری‌ مناسب است. این کتاب‌ همه‌ٔ موضوع های روش‌ پژوهش‌ در علوم‌ اجتماعی‌ را در اندازهٔ نیاز پژوهشی دوره‌ٔ کارشناسی و کارشناسی ارشد‌ پوشش داده است. 

  • بخش‌ نخست، مفهوم‌ها و تعریف‌های‌ پایه‌ای پژوهش‌ و علم‌ را در کنار نگاهی کوتاه بر‌ روش‌شناسی‌ علوم‌ اجتماعی‌ و به‌ویژه‌ اقتصاد در بر دارد. 
  • بخش‌ دوم‌ کتاب‌، فرایند یک‌ پژوهش تجربی کامل‌ را آموزش‌ می‌دهد. این‌ بخش‌، پژوهش‌ تجربی را در ۹ گام‌ جدا می‌کند و هر گام‌ را در چارچوب یک‌ فصل، آموزش‌ می‌دهد. 
  • بخش سوم کتاب به نظریه‌پردازی و تحلیل‌های فراتر از تک آزمون تجربی و نیز تفاوت‌های پژوهش و غیرپژوهش می‌پردازد...

خواندن کتاب روش‌ پژوهش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روش تحقیق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روش‌ پژوهش

«پژوهشگر در پژوهش درپی دستیابی به واقعیت‌ها است. در پژوهش به پدیده‌هایی که هستی آنها ثابت شده باشد، واقعیت گفته می‌شود. پژوهش راه اصلی و درست پی بردن به واقعیت‌ها است. از راه‌های دیگري نیز می‌توان به واقعیت‌ها پی برد، ولی این کتاب تنها به توضیح راه علمی پی بردن به واقعیت‌ها می‌پردازد. این راه همان پژوهش است. واقعیت آن چیزی است که در چارچوب زمان و جایگاه خود به آن هست می‌گوییم (وجود دارد). ولی این نکته پای‌های در این زمینه هست که انسان‌ها همیشه به واقعیتها پی نمی‌برند. گاهی چیزی را واقعیت می‌دانند که واقعیت ندارد. پژوهش فرایند ویژه‌ای دارد که به آن خواهیم پرداخت، ولی راه پژوهش، راهی نیست که هر کسی بتواند آن را بپیماید. این راه از سوی پژوهشگر پیمودنی است. پژوهشگر به کسی گفته می‌شود که این راه و نیازهای آن را به‌خوبی بشناسد و با پشتوانه‌های علمی و تجربی خود برای دستیابی به واقعیت‌ها یا پیدا کردن راهحل مساله‌ها، از راه‌هايی پذیرفته شده در علم به بررسی پدیدهها بپردازد. پیش از توضیح این راه باید دانستنی‌های پایه‌ای آن آموخته شود: تعریف‌های علم، پژوهش، روش‌شناسی، نظریه‌پردازی و مانند اینها»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۹۷,۰۰۰
تومان