دانلود و خرید کتاب برنامه نویسی رابط کاربری گرافیکی Qt5 با پایتون ب. ام. هاروانی ترجمه فرزاد فتحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب برنامه نویسی رابط کاربری گرافیکی Qt5 با پایتون

کتاب برنامه نویسی رابط کاربری گرافیکی Qt5 با پایتون

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برنامه نویسی رابط کاربری گرافیکی Qt5 با پایتون

کتاب برنامه نویسی رابط کاربری گرافیکی Qt5 با پایتون نوشتهٔ ب. ام. هاروانی و ترجمهٔ فرزاد فتحی است. انتشارات فناوری نوین این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی ساخت اپلیکیشن‌های چند پلت‌فرمی کاربردی و قدرتمندی با PyQt است.

درباره کتاب برنامه نویسی رابط کاربری گرافیکی Qt5 با پایتون

کتاب برنامه نویسی رابط کاربری گرافیکی Qt5 با پایتون در ۱۳ فصل نوشته شده است:

  • فصل اول، ساخت یک رابط کاربری با مؤلفه‌های Qt، به خوانندگان می‌آموزد که از ویجت‌های اولیه Qt Designer و نحوهٔ نمایش پیام خوشامدگویی همراه با نام کاربری استفاده کنند.
  • فصل دوم، مدیریت رویداد - سیگنال‌ها و اسلات‌ها، نحوهٔ اجرای وظایف خاص در مورد وقوع رویدادهای خاص در هر ویجت، نحوه کپی و چسباندن متن از یک ویجت Line Edit به ویجت دیگر، تبدیل انواع داده‌ها و ساخت یک ماشین‌حساب کوچک و از ویجت‌های Spin Box، اسکرول‌ها و اسلایدرها استفاده کنید. 
  • فصل سوم، کار با تاریخ و زمان، بر یادگیری نحوهٔ نمایش زمان ساعت سیستم با استفاده از LCD، نمایش تاریخ انتخاب‌شدهٔ کاربر از ویجت Calendar و ایجاد فرم رزرو هتل و نمایش داده‌های جدولی با استفاده از ویجت Table تمرکز دارد.
  • فصل چهارم، درک مفاهیم OOP، مفاهیم برنامه‌نویسی شیء‌گرا مانند نحوهٔ استفاده از کلاس‌ها، وراثت یگانه، وراثت چند سطحی در برنامه‌های رابط کاربری گرافیکی و وراثت چندگانه را مورد بحث قرار می‌دهد.
  • فصل پنجم، درک دیالوگ‌ها، استفاده از دیالوگ‌های خاص را بررسی می‌کند، جایی که هر دیالوگ برای واکشی نوع متفاوتی از اطلاعات است. همچنین یاد خواهید گرفت که با استفاده از دیالوگ ورودی از کاربر ورودی بگیرید.
  • فصل ششم، درک طرح‌بندی، نحوهٔ چیدمان ویجت‌ها را به‌صورت افقی، عمودی و در طرح‌بندی‌های مختلف با استفاده از طرح‌بندی افقی، طرح‌بندی عمودی و طرح‌بندی شبکه‌ای، یاد خواهید گرفت.
  • فصل هفتم، شبکه‌سازی و مدیریت اسناد بزرگ، نحوه ایجاد یک مرورگر کوچک، ایجاد ارتباط بین سرویس‌گیرنده و سرویس‌دهنده، ایجاد یک فرم ورود به سیستم قابل اتصال و شناور و همچنین مدیریت بیش از یک سند، با استفاده از MDI را نشان می‌دهد. 
  • فصل هشتم، انجام برنامه‌نویسی ناهم‌زمان در پایتون، به مفهوم عملیات ناهم‌زمان با استفاده از نخ‌ها می‌پردازد. برای مشاهده تأثیر عملیات ناهم‌زمان بر رابط کاربری گرافیکی، از یک نوار پیشرفت استفاده خواهید کرد، یعنی نوارهای پیشرفت از طریق نخ‌ها به‌صورت ناهم‌زمان به‌روز می‌شوند.
  • فصل نهم، مدیریت پایگاه داده، نحوهٔ مدیریت پایگاه داده SQLite برای نگه‌داری اطلاعات جهت استفاده در آینده را تشریح می‌کند. با استفاده از دانش به‌دست‌آمده، یاد خواهید گرفت که یک فرم ورود بسازید که بررسی کند آیا آدرس ایمیل و رمز عبور کاربر صحیح است یا خیر.
  • فصل دهم، استفاده از گرافیک، نحوه نمایش گرافیک‌های خاص را در برنامه توضیح می‌دهد.
  • فصل یازدهم، پیاده‌سازی انیمیشن، نحوهٔ نمایش یک تصویر گرافیکی دوبعدی، حرکت دادن یک توپ به پایین با کلیک یک دکمه، ساختن یک توپ جهنده و متحرک کردن توپ بر اساس منحنی مشخص‌شده را نشان می‌دهد.
  • فصل دوازدهم، استفاده از نقشه‌های گوگل، نحوهٔ استفاده از Google API برای نمایش مکان و سایر اطلاعات را نشان می‌دهد. 
  • فصل سیزدهم، اجرای اسکریپت‌های پایتون در دستگاه‌های اندروید و iOS، نحوه استفاده از QPython برای اجرای اسکریپت‌های پایتون در دستگاه‌های اندروید را به شما آموزش می‌دهد. 

خواندن کتاب برنامه نویسی رابط کاربری گرافیکی Qt5 با پایتون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علوم رایانه‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۷۷ صفحه

حجم

۱۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۷۷ صفحه

قیمت:
۸۹,۹۰۰
تومان