دانلود و خرید کتاب فریب بزرگ مسعود درخشان ترجمه عاطفه تکلیف
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فریب بزرگ اثر مسعود درخشان

کتاب فریب بزرگ

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فریب بزرگ

کتاب فریب بزرگ نوشتهٔ مسعود درخشان و عاطفه تکلیف است. انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی مباحثی پیرامون علم اقتصاد یا اقتصاد علم‌نماست.

درباره کتاب فریب بزرگ

کتاب فریب بزرگ بررسی نقادانه‌ای از منشأ علم اقتصاد جدید است. در این بررسی رویکرد تاریخی را اتخاذ شده است. اکثریت اقتصاددانان معاصر بر این عقیده‌اند که اقتصادِ جدید ساحتی علمی است بدین دلیل که روش تحلیلیِ به‌کار رفته در آن به‌واقع ریاضی است. از این‌رو در این کتاب به منشأ و ماهیت رویکرد ریاضی به اقتصاد پرداخته‌ شده، زیرا از اهمیت نظری بسیار بالایی برخوردار است. این رویکرد مبتنی بر مفاهیم و روابط اقتصادیِ انتزاعی است که فقط برای به‌کارگیری ریاضیات مناسب‌اند. ما بر این عقیده‌ایم که رویکرد ریاضی موجب شده است که ظرفیت علم اقتصاد در توضیح و رویارویی با مسائل اقتصادی در دنیای واقعی محدود شود در حالی که این مسائل برای سیاستگذاران اقتصادی از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است.

خواندن کتاب فریب بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فریب بزرگ

«با الهام از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ بر آن شدیم که مبنای سیاست‌های بهینۀ اقتصادی در سیستم اقتصاد اسلامی را کشف کنیم. به ‌زودی متوجه شدیم که مسیر سنگلاخی پیش روی داریم اگرچه تنها مسیری بود که باید آن را طی می‌کردیم. توده‌های مردم ایران با قیام انقلابی موفق شدند نظام پادشاهی در ایران را که با سرمایه‌داری غرب تخدیر شده بود واژگون کنند. تعجب در این است که از آن زمان به بعد اقتصاد ایران به صورت فزاینده‌ای در حال غرق‌شدن در نظام سرمایه‌داری است. مطالعات ما این حقیقت را آشکار کرد که وقوع چنین پدیدۀ غیرمنتظره‌ای عمدتاً ناشی از اعتقاد راسخِ اکثر اقتصاددانان کشور به ماهیت علمیِ اقتصاد معاصر بوده است.»

فرشید
۱۴۰۳/۰۷/۰۲

قبلا فکر می کردم نویسنده خیلی باسواده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸۹ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸۹ صفحه

قیمت:
۲۱۰,۰۰۰
تومان