دانلود و خرید کتاب بررسی مسئوولیت کیفری کودکان و مجانین در نظام حقوق کیفری ایران سیده لیلا سیدحسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی مسئوولیت کیفری کودکان و مجانین در نظام حقوق کیفری ایران اثر سیده لیلا سیدحسینی

کتاب بررسی مسئوولیت کیفری کودکان و مجانین در نظام حقوق کیفری ایران

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی مسئوولیت کیفری کودکان و مجانین در نظام حقوق کیفری ایران

کتاب «بررسی مسئوولیت کیفری کودکان و مجانین در نظام حقوق کیفری ایران» نوشتۀ سیده لیلا سیدحسینی است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بررسی مسئوولیت کیفری کودکان و مجانین در نظام حقوق کیفری ایران

تاریخ نشان می‌دهد که انسان از بدو خلقت، در معرض لغزش و انحراف و جنایت قرار داشته است. تعیین کیفرهای الهی و بشری نیز برای پیشگیری ازاین‌گونه لغزش‌هاست. تجربۀ بشر ثابت کرده است تا انسان بر این کرۀ خاکی زندگی می‌کند، به اقتضای ابعاد وجودی وی و تضاد و تنازع موجود در زمین و عالم دنیا، در جوامع بشری، جرم و انحرافات نیز وجود دارد. در طول تاریخ، تأمین امنیت فردی و اجتماعی و برقراری نظم و برپایی عدالت و پالایش جامعه از ناهنجاری‌ها و پیشگیری عام از جرم در جامعه و پیشگیری خاص از تکرار آن، ملازم مبارزه با جرم و کنترل آن، به‌خصوص از طریق مجازات مجرم بوده است. اما در این زمینه، جامعۀ بشری همیشه شاهد افراط‌وتفریط‌هایی بوده است؛ به‌طوری‌که اصول حاکم بر جرائم و مجازات‌ها که امروزه به‌عنوان اصول بدیهی و غیرقابل‌انکار پذیرفته شده، در جوامع مختلف رعایت نمی‌شود.

مسئولیت کیفری کودکان و مجانین یکی از چالشی‌ترین مسائل کیفری است. به‌خصوص در زمینۀ سن مسئولیت کیفری کودکان که در دنیای امروز مسائل سیاسی نیز برای کشور ایران به دنبال داشته است. بررسی مسئولیت کیفری کودکان و مجانین ازآن‌جهت اهمیت دارد که این ۲ دسته بنا بر شرایط جسمی و فیزیکی از افراد عادی و بزرگسال قابل‌تمایز هستند. مجازات کودکان در سنین پایین می‌تواند عواقب خطرناکی در بزرگسالی برای خود و حتی جامعه به دنبال داشته باشد. با مرور در زمینۀ حوادث جنایی به‌خصوص قتل این واقعیت آشکار می‌شود که بسیاری از این جرائم ریشه در کودکی افراد دارد. جنون نیز باتوجه‌به اینکه قدرت ادراک و تشخیص عقلانی در فرد وجود ندارد؛ شامل شدن و یا نشدن مسئولیت کیفری و چگونگی آن را چالش‌برانگیز کرده است؛ بنابراین، وجود تحقیقات و پژوهش‌های متعدد و استفاده از دستاوردهای حقوقی سایر کشورها می‌تواند راهگشای حقوقی باشد. کتاب بررسی مسئولیت کیفری کودکان و مجانین در نظام حقوق کیفری ایران ابتدا مفاهیم، اصطلاحات و شرایط مسئولیت کیفری را توضیح می‌دهد، سپس تأثیر جنون در میزان مسئولیت کیفری افراد و مسئولیت کیفری اطفال را بررسی و تحلیل می‌کند.

خواندن کتاب بررسی مسئوولیت کیفری کودکان و مجانین در نظام حقوق کیفری ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشته‌های حقوق خصوصی، حقوق جزا و پژوهشگران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بررسی مسئوولیت کیفری کودکان و مجانین در نظام حقوق کیفری ایران

«الزام به جبران خسارتی که به دیگری واردآمده است مسئولیت مدنی نام دارد. منبع این الزام قانونی است. قانون مسئولیت مدنی، قانون مدنی و قانون مجازات اسلامی از جمله مهم‌ترین قوانینی است که چنین الزامی را پیش‌بینی کرده‌اند. این مسئولیت ممکن است ناشی از فعل شخص ملزم شونده، ناشی از فعل غیر یا اشیا باشد. همچنین گاهی مبنای این الزام تقصیر ملزم شونده است و گاهی بدون تقصیر نیز قانون شخصی را به جبران خسارت ملزم می‌کند. موضوع مسئولیت مدنی خسارت یا ضرر و زیان و هدف آن جبران خسارت است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان