دانلود و خرید کتاب روش های استاندارد شناسایی و اندازه گیری رسوب ها در آب و پساب های صنعتی کیومرث زرگوش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش های استاندارد شناسایی و اندازه گیری رسوب ها در آب و پساب های صنعتی اثر کیومرث زرگوش

کتاب روش های استاندارد شناسایی و اندازه گیری رسوب ها در آب و پساب های صنعتی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روش های استاندارد شناسایی و اندازه گیری رسوب ها در آب و پساب های صنعتی

کتاب «روش های استاندارد شناسایی و اندازه گیری رسوب ها در آب و پساب های صنعتی» ترجمۀ کیومرث زرگوش و فاطمه خلیلی است و انتشارات تاثیر آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب روش های استاندارد شناسایی و اندازه گیری رسوب ها در آب و پساب های صنعتی

شناسایی و اندازه‌گیری اجزای تشکیل‌دهندهٔ رسوب‌های موجود در آب و پساب فرایندهای تولیدی صنایع مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است. از جمله کاربردهای این تجزیه‌ها و شناسایی‌ها می‌توان به تخمین وضعیت خوردگی تجهیزات، تعیین میزان آلودگی محصولات، شناسایی نوع ناخالصی‌های موجود در فرایند و همچنین بررسی میزان تطابق برخی ویژگی‌های محصول نهایی با استانداردهای بین‌المللی اشاره کرد.

باتوجه‌به بین‌المللی بودن محصولات صنایع مهم کشور از جمله صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد تجزیه کمی و کیفی رسوب‌های رایج در این صنایع به‌صورت روزانه در آزمایشگاه‌های مربوطه انجام می‌شود؛ بنابراین بسیار ضروری است که متون استاندارد موردنیاز این صنایع ترجمه شود و به‌صورت یک متن فارسی جامع و کاربردی برای تشریح روش آزمون هر رسوب و نحوۀ اجرای محاسبات مربوطه مورداستفادهٔ مهندسین و کارکنان آزمایشگاه‌ها قرار گیرد.

کتاب روش‌های استاندارد شناسایی و اندازه‌گیری رسوب‌ها در آب و پساب‌های صنعتی شامل ۲۳ فصل می‌شود که روش‌های استاندارد برای نمونه‌برداری، آماده سازی نمونه و تجزیه کیفی و کمی انواع رسوبات موجود در آب و پساب‌های صنعتی را به شکلی کاربردی و روان شرح می‌دهد. مباحثی همچون تعیین جامدات، قلیاییت، اسیدیته، آنیون‌ها و کاتیون‌های مختلف در رسوبات نیز در این کتاب پوشش داده شده است.

خواندن کتاب روش های استاندارد شناسایی و اندازه گیری رسوب ها در آب و پساب های صنعتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 خواندن این کتاب را به مهندسان صنایع و شیمی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روش های استاندارد شناسایی و اندازه گیری رسوب ها در آب و پساب های صنعتی

«هنگامی که امکان برداشتن مستقیم لوله حاوي رسوب وجود ندارد، رسوب را مستقیماً از سطح لوله در میدان جدا کنید. انتخاب نقاط نمونه‌گیری تا حدودی محدود خواهد بود و عمدتاً به دردسترس‌بودن آن بستگی دارد. نمونه‌هایی از رسوبات آبی روی لوله‌ها معمولاً در نزدیکی درام‌های بخار و گل، دستگیره‌ها و راهروها به دست می‌آیند. این نمونه‌ها می‌توانند اطلاعات مفیدی را پس از آنالیز بسته به مشکل خاص درگیر، ارائه دهند. یک عکس از منطقه، قبل و بعد از برداشتن رسوب، می‌تواند کمک ارزشمندی در مطالعه مشکل و برنامه‌ریزی برای آنالیز نمونه باشد. ترکیب کنار سطح زیرین ممکن است با آن چیزي که در تماس با آب بوده متفاوت باشد. در صورت امکان، جداسازی این دو سطح برای اطمینان از احتمال این تفاوت باید انجام شود. گاهی اوقات، مقدار رسوب قابل‌برداشت محدود است و در چنین مواردی بهتر است یک نمونه ترکیبی (کامپوزیت) ارائه شود و نحوه به‌دست‌آوردن نمونه توضیح داده شود تا اینکه نمونه‌ای جمع‌آوری نشود. اگر باید وزن رسوب در واحد سطح تعیین شود پیش از برداشتن رسوب از روش‌هایی که در ادامه ارائه شده است استفاده کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۳ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۳ صفحه

قیمت:
۷۵,۱۲۰
تومان