دانلود و خرید کتاب خلع ید
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلع ید اثر عماد نمرودی

کتاب خلع ید

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خلع ید

کتاب خلع ید نوشتۀ عماد نمرودی و امیرحسین خسروبیگی در انتشارات معید مهر به چاپ رسیده است.

درباره کتاب خلع ید

خلع ید در دانش حقوق یک اصطلاح و به‌‌معنای خارج کردن شخص متصرف غیرقانونی و غاصب از یک ملک توسط مالک آن است. تصرف اموال غیرمنقول توسط افراد مختلف از اتفاقات رایجی است که اغلب باعث می­‌شود که مالک برای خارج کردن مال خود از تصرف دیگران به دادگاه مراجعه کند. معمولاً برای طرح شکایت این مشکل، باید درخواست طرح دعوای خلع ید شود. درواقع، خلع ید از جمله دعواهای مالی است که در آن فرد می‌­تواند با استناد به سند مالکیت رسمی، برای گرفتن اموال غیرمنقول از غاصب اقدام کند.

کتاب خلع ید در دو فصل، هم به تبیین این مفهوم پرداخته و هم جایگاه آن را در آیین دادرسی کیفری بررسی کرده است؛ از جمله نحوۀ طرح دعوی و و نحوۀ رسیدگی به آن.

خواندن کتاب خلع ید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دانشجویان حقوق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خلع ید

«این مفهوم، نه تنها در حقوق مدنی کاربرد دارد، بلکه در حقوق کیفری نیز می‌تواند مطرح شود. در حقوق کیفری، خلع ید ممکن است به‌عنوان بخشی از مجازات برای جرایمی مانند سرقت یا کلاهبردای اعمال شود. در این موارد، دادگاه می‌تواند دستور به بازگرداندن مال مسروقه به صاحب اصلی آن بدهد. پیچیدگی‌های موضوع خلع ید از آنجایی ناشی می‌شود که هر مورد باید به‌طور جداگانه و با توجه به شرایط خاص خود بررسی شود. عواملی مانند نحوه تصرف، مدت زمان و وضعیت حقوقی مالک و متصرف، همگی در تعیین نتیجه نهایی دخیل هستند. بنابراین، تحلیل دقیق و کارشناسی از هر مورد، از اهمیت بالایی برخوردار است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان