دانلود و خرید کتاب نبرد تراشه ها کریس میلر ترجمه موسی موسوی زنوز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نبرد تراشه ها اثر کریس میلر

کتاب نبرد تراشه ها

نویسنده:کریس میلر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نبرد تراشه ها

کتاب نبرد تراشه ها نوشتهٔ کریس میلر با ترجمهٔ موسی موسوی زنوز را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است. این کتاب به تاریخچهٔ ساخت تراشه‌های الکترونیکی و نقش آن در رشد و توسعهٔ مظاهر مختلف فناوری می‌پردازد.

درباره کتاب نبرد تراشه ها

تراشه‌های الکترونیکی ازجمله مهم‌ترین اختراعاتی بودند که انقلاب و تحول عظیمی در صنایع مختلف ازجمله صنایع نظامی و موشکی ایفا می‌کردند. کتاب حاضر کوشیده تا به تاریخچه و روند رشد و توسعهٔ این قطعات الکترونیکی بپردازد و نقش آن در رویدادهای تاریخی و صنعتی جهان معاصر را بکاود.

خواندن کتاب نبرد تراشه ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث تکنولوژی و فناوری از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب نبرد تراشه ها

«ویلیام شاکلی مدت‌ها پیش گفته بود اگر قرار باشد «کلید» بهتری یافت شود، با کمک ماده‌ای به نام نیمه‌رسانا خواهد بود. او تنها فرزند یک مهندس معدن‌کار بود که سال‌ها در گوشه‌وکنار جهان کار و زندگی کرده بود. شاکلی در لندن متولد و در پالوآلتو در کالیفرنیا بزرگ شده بود. او خود را برتر از دیگران می‌شمرد و این روحیه را از دیگران هم پیدا نمی‌کرد. وی ابتدا در دانشگاه کَلتِک در کالیفرنیای جنوبی تحصیل کرد و سپس دکترای فیزیک را از ام‌آی‌تی گرفت و بلافاصله در شرکت بِل‌لبز در نیوجرسی که در آن زمان یکی از مراکز پیشرو در حوزهٔ علم و مهندسی بود، آغاز به کار کرد. او به نظر همهٔ همکارانش، فردی غیرقابل‌تحمل، اما درعین‌حال فیزیکدانی برجسته بود. درک او از فیزیک به‌قدر عمیق بود که یکی از همکارانش گفته بود انگار او واقعاً می‌تواند الکترون‌ها را درحالی‌که به‌سرعت در داخل فلزات حرکت می‌کنند و اتم‌ها را به هم پیوند می‌دهند ببینند. شاکلی متخصص فیزیک نیمه‌رسانا بود که نوعی بی‌مانند از مواد است. بیشتر مواد (یا مانند سیم‌های مسی) به جریان الکتریکی اجازه می‌دهند به‌راحتی در آن‌ها جریان یابد یا (مانند شیشه) مانع جریان الکتریکی می‌شوند. اما نیمه‌رساناها جزء هیچ‌کدام از این دو دسته نیستند. نیمه‌رساناها ازجمله سیلیکون و ژرمانیوم، در شرایط عادی مانند شیشه‌اند و جریان الکتریکی چندانی از آن‌ها عبور نمی‌کند اما وقتی مواد خاصی به آن‌ها اضافه می‌شود و در میدان الکتریکی قرار می‌گیرند، الکتریسیته می‌تواند در آن‌ها به جریان بیفتد. برای مثال اضافه کردن فسفر یا آنیتمونی به مواد نیمه‌رسانا مثل سیلیکون یا ژرمانیوم موجب می‌شود جریان الکتریکی منفی در آن‌ها به حرکت درآید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۲۱۰,۰۰۰
تومان