دانلود و خرید کتاب تئوری خطاها ابوالفضل رنجبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تئوری خطاها اثر ابوالفضل رنجبر

کتاب تئوری خطاها

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تئوری خطاها

کتاب الکترونیکی تئوری خطاها نوشتۀ ابوالفضل رنجبر و عبدالحسین حاجی زاده است و نشر دانشگاهی فرهمند آن را منتشر کرده است. کتاب تئوری خطاها  به‌دقت و صحت دید در دوربین‌های نقشه‌برداری و داده‌ها و متغیرها و انواع آمار و معیارهای مرکزیت یا تمایل به مرکز و متغیرهای تصادفی دراین‌خصوص می‌پردازد.

کتاب تئوری خطاها

به علت وجود خطاها در دستگاه‌های اندازه‌گیری، شرایط مختلف و متغیر جوی در مکان‌های متفـاوت، خطاهای انسانی و غیره باعث به‌وجودآمدن خطا و اشتباه در مشاهدات شده که باعث می‌شود مشاهدات انجام‌گرفته با مقدار واقعی خود اختلاف داشته که این به نوبه خود باعث عدم رسـیدن مهنـدس نقشه‌بردار به هدف اصلی خود که همان انجام پروژه و تحقیقات بدون خطا و اشـتباه است، می‌شود؛ لذا ایجاد عوامل وجود خطا در مشاهدات و اندازه‌گیری‌ها و عدم رسـیدن بـه مقـدار واقعـی، اهمیت مبحث تئوری خطاها نمایان می‌کند. همان‌طور که می‌دانیم طول و زاویه دو عنصر اصلی و حیاتی در مشاهدات نقشه‌برداری است و چنانچه بتوان این دو کمیت و کمیت‌های وابسته را به‌نوعی به مقدار واقعی آنها، نزدیک کرد می‌توان گفت که انجام پروژه‌ها و تحقیقات نقشه‌برداری بادقت و صحت کافی به اتمام می‌رسد. به‌نوعی می‌توان گفت تنها با کمک این مباحث است که می‌توان به بهترین دقـت و صـحت مشـاهدات رسید؛ بنابراین موارد بالا ایجاب می‌کند که مباحث تئوری خطاها را به بهترین نحو ممکن موردمطالعه قرار گیرید. کتاب تئوری خطاها کتابی است در خصوص رشته نقشه‌برداری که به‌دقت و صحت دید در دوربین‌های نقشه‌برداری و داده‌ها و متغیرها و انواع آمار و معیارهای مرکزیت یا تمایل به مرکز و متغیرهای تصادفی دراین‌خصوص می‌پردازد.

خواندن کتاب تئوری خطاها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان رشتۀ نقشه‌کشی مناسب است.

بخشی از کتاب تئوری خطاها

«داده‌ها شامل اندازه‌گیری‌ها (مشاهدات) می‌باشد. به‌عنوان مثال طول اندازه‌گیری شده بین دو نقطه A و  B، به عنوان یک داده تلقی می‌شوند. به عبارت دیگر داده  آمار و اطلاعاتی است که هیچ پردازشی روی آنها انجام نگرفته و به عنوان اطلاعات خام مدنظر قرار می‌گیرند. به مجموعه‌ای از مشاهدات مربوط به یک صفت خاص، یک متغیر 2 گویند. در تعریف ریاضی متغیر به عاملی اطلاق می‌شود که ثابت نبوده است و در یک مجموعه و یا در ارتباط با داده‌های دیگر، می‌توان آن را با عوامل معینی که هم مقدار می‌باشند، جایگزین کرد. در ارتباط با یک مطالعه و یا بررسی مشخص متغیرها عبارت است از: عوامل تأثیرگذاری که نقش، ارزش و میزان تأثیر آنها ثابت نیست و در عین حال می‌توان اثرگذاری آنها را اندازه گرفت...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان