دانلود و خرید کتاب سرقت در فضای دیجیتال مصطفی لطفی میامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرقت در فضای دیجیتال اثر مصطفی لطفی میامی

کتاب سرقت در فضای دیجیتال

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سرقت در فضای دیجیتال

کتاب «سرقت در فضای دیجیتال» نوشتۀ مصطفی لطفی میامی است و انتشارات قانون یار آن را منتشر کرده است. این کتاب به بررسی جرایم سایبری و سرقت در فضای دیجیتال می‌پردازد.

درباره کتاب سرقت در فضای دیجیتال

سرقت‌های الکترونیکی یک پدیدۀ خطرناک در عصر اطلاعات و ارتباطات است که با سرقت‌ها به روش‌های قدیمی متفاوت است. چرا که ماهیت این‌گونه جرایم به دلیل تکنولوژی پیچیده، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند؛ مانند شیوهٔ ارتکاب آسان، عدم حضور فیزیکی مجرم در محل جرم، خصوصیات فراملی بودن و وسعت دامنه جرم. از طرف دیگر وجود نقص و کمبودها در قوانین مربوط به کشف، تعقیب و مجازات مجرم به دلیل فراملی بودن این نوع جرم‌ها و گاهی عدم تعاون و همکاری دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، موجب شده تا افراد سودجو بستر را برای ارتکاب به این جرایم مناسب ببینند و به انواع سرقت‌های الکترونیکی (اطلاعات، هویت، اندوخته‌های ارزشمند و...) بپردازند و باعث خسارت‌های مالی و صدمات حیثیتی فراوانی شوند.

مسائلی مانند سرقت در فضای دیجیتال باعث شده است کشورها در قانون‌گذاری و در پیشگیری از این جرم و مقابله با آن، با مشکلات فراوانی روبه‌رو شوند. رایانه از مهم‌ترین تکنولوژی‌هایی است که هر جامعه‌ای به‌ناچار برای همگام‌شدن با فرایند توسعه محوری به آن نیازمند است؛ اما اتصال به فضای سایبر بر دامنۀ پیچیدگی‌ها افزوده و مسائل اجتماعی جدیدی را دررابطه‌با بزهکاران و بانیان نظام دادگری جنایی به وجود آورده که استفاده از آن و سیاست‌های تدوین شده را با چالش‌هایی دیگر مواجهه می‌کند. مصطفی لطفی میامی در کتاب سرقت در فضای دیجیتال تلاش کرده است تا سیاست جنایی تقنینی سرقت در فضای دیجیتال را به طور دقیق تبیین کند.

خواندن کتاب سرقت در فضای دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان علوم قضایی، کامپیوتر و علاقه‌مندان به کسب اطلاعات دربارۀ جرایم سایبری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سرقت در فضای دیجیتال

«توسعه فناوری‌های ارتباطی تحولی عمیق در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، اقتصادي، سیاسی و فرهنگی انسان‌ها پدید آورده است. در حقیقت، انقلاب الکترونیک، به مهم‌ترین پدیده در زندگی انسان مدرن تبدیل شده است. روزانه، حجم قابل‌توجهی ابزارهای جدید براي ورود کاربران به فضاي مجازي تولید و وارد بازار می‌شود. گسترش ابزارهای ارتباطی و به دنبال آن شکستن مرزهاي جغرافیایی و امکان برقراری ارتباط با کمترین هزینه با سایر نقاط جهان، از یک سو فرصتی بی‌نظیر به شمار آمده و از سوی دیگر، تهدیدهایی را برای امنیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی انسان‌ها موجب شده است. یکی از مهم‌ترین این تهدیدها، تولد و گسترش قابل‌توجه پدیده‌ای به نام جرایم سایبری است؛ جرایمی که در مقایسه با جرایم سنتی، هر روز قربانیان بیشتری از بشریت گرفته و نیز روش‌های سنتی مبارزه با جرایم در خصوص آنها کارگشا نیست. یکی از رفتارهای ناشایستی که امنیت دنیای رایانه و مجازی به‌شدت تهدید می‌کند، سرقت و دزدی رایانه‌ای است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان