دانلود و خرید کتاب نور، علم و جادو فیل هانتر ترجمه نیما کوچک شوشتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نور، علم و جادو اثر فیل هانتر

کتاب نور، علم و جادو

معرفی کتاب نور، علم و جادو

کتاب نور، علم و جادو نوشتهٔ فیل هانتر و استیون بیور و پل فوکوا و ترجمهٔ نیما کوچک شوشتری است. انتشارات دیباگران تهران این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی مقدمه‌ای بر نورپردازی در عکاسی است.

درباره کتاب نور، علم و جادو

کتاب نور، علم و جادو دربارهٔ نورپردازی عکاسی است. اصول نورپردازی بر اساس قوانین فیزیک بوده و تغییری نیز نخواهد کرد، مگر اینکه اساس فیزیک تغییر کند. لذا کتاب نور، علم و جادو دربارهٔ نوع و اصول نورپردازی نیست، بلکه در خصوص رفتار نور، زمانی که از سطحی بازتاب می‌کند و اینکه چطور جنس همان سطح تظاهر آن بازتاب را مشخص می‌کند، بحث کرده است. در واقع این کتاب درباره‌ٔ این موضوع است که چطور یک سوژهٔ عکاسی را به گونه‌ای عکاسی و نورپردازی کنیم که خوب به نظر برسد.

خواندن کتاب نور، علم و جادو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران عکاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نور، علم و جادو

«از برخی جهات عکاس‌ها مثل موزیسین‌ها هستند، بیش از نقاشان، مجسمه‌سازها و سایر هنرمندان تجسمی ! به این دلیل که عکاسان مثل موزیسین‌ها علاقمند به اعمال نفوذ در انرژی تا در ماده هستند. عکاسی از لحظه ساطع‌شدن نور از منبع شروع می‌شود. نور در جایی که از یک برگه چاپ شده بازتاب می‌شود و به اوج خود می‌رسد و یا اینکه ممکن است از صفحه یک مانیتور پرتوافشانی و به چشم انسان برسد. تمامی مراحل بین اعمال نفوذ در نور؛ چه برای کنترل، ثبت و در نهایت در معرض دید بیننده قراردادن آن.

عکاسی دستکاری در نور است. این دستکاری چه به‌منظور هنری یا تکنیکی بباشد اهمیت بیشتری دارد. هر دو یک مفهوم هستند. چه این دستکاری فیزیکی، شیمیایی، الکتریکی یا الکترونیکی باشد، همگی در نهایت یک مأموریت دارند و ما را برای درک رفتار نور راهنمایی می‌کنند».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان