دانلود و خرید کتاب راهنمای روانشناسی تئوری انتخاب برای اعتیاد مایکل رایس ترجمه لیدا نوروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای روانشناسی تئوری انتخاب برای اعتیاد اثر مایکل رایس

کتاب راهنمای روانشناسی تئوری انتخاب برای اعتیاد

نویسنده:مایکل رایس
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب راهنمای روانشناسی تئوری انتخاب برای اعتیاد

کتاب راهنمای روانشناسی تئوری انتخاب برای اعتیاد نوشتۀ مایکل رایس با ترجمۀ لیدا نوروزی در انتشارات آذرفر به چاپ رسیده است. این کتاب، روش‌هایی را برای غلبه بر وابستگی به مواد و سایر رفتارهای اجباری با تکیه بر نظریۀ انتخاب توضیح می‌دهد.

درباره کتاب راهنمای روانشناسی تئوری انتخاب برای اعتیاد

اعتیاد یک بیماری عصبی‌-روانی است که در آن شخص به‌شدت و به‌طور مداوم نیاز به مصرف مواد مخدر و یا درگیر شدن در فعالیت‌های لذت‌بخش دارد که آسیب‌های جسمی، روانی، مالی و اجتماعی به بار می‌آورد. قرار داشتن در معرض مصرف مداوم مواد مخدر یا سایر فعالیت‌ها عملکرد مغز را تغییر می‌دهد و موجب هوس کردن مداوم می‌شود به‌گونه‌ای که به مرور ارادۀ شخص را ضعیف‌تر می‌کند.

مایکل رایس نویسندۀ کتاب راهنمای روانشناسی تئوری انتخاب برای اعتیاد، درمانگری متخصص در حیطۀ سوء مصرف دارو و الکل است. او در این کتاب درکی عمیق، علمی و جدید دربارۀ رفتارهای اجباری و اعتیادی می‌دهد. رویکرد او در این کتاب، رویکرد تئوری انتخاب است و در آن، برای رفتارهای اعتیادی از روش‌های کنترل بیرونی استفاده نمی‌کند که فرد را مجبور به انجام کاری کند که خودش نمی‌خواهد. در عوض، این روش به‌دنبال کشف این مسئله است که مراجع از زندگی‌اش چه می‌خواهد و دوست دارد برای زندگی‌اش چه کاری انجام دهد. همچنین، این روش انسان‌های مهم در زندگی آن‌ها را شناسایی می‌کند، انتخاب‌های مراجع را ارزیابی می‌کند تا متوجه شود که این انتخاب‌ها روابط او را بهبود می‌بخشند یا تخریب می‌کنند، به انسان‌ها آزادی و احترام می‌دهد تا خودشان تصمیم بگیرند که چگونه زندگی‌شان را ارتقا دهند و برای نحوۀ دستیابی به آنچه در زندگی می‌خواهند برنامه‌ریزی کنند؛ زیرا مراجعان زمانی تمایل بیشتری برای ایجاد تغییر در زندگی دارند که تصمیمات متعلق به خودشان باشد، احساس احترام کنند و برای انجام کاری که دوست ندارند، تهدید یا مجبور نشوند.

خواننده در کتاب راهنمای روانشناسی تئوری انتخاب برای اعتیاد درمی‌یابد که هر فرد مسئول زندگی خود است و اگرچه دیگران و محیط اطراف ممکن است تغییر کنند، نباید به دیگران یا تغییرات احتمالی متکی باشند. کتاب یاد می‌دهد که چگونه باید خود را از زنجیر احساس گناه ناشی از اشتباهات گذشته خلاص کرد و با تمرکز بر زمان حال و ارائۀ راهکارهای عملی، مسئولیت‌های ارضای نیازهای خود را پذیرفت و انتخاب‌های بهتری داشت.

خواندن کتاب راهنمای روانشناسی تئوری انتخاب برای اعتیاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای مشاوران، روان‌شناسان، روان‌پزشکان، متخصصان بهداشت و سلامت روانی، مراکز ترک اعتیاد و انجمن‌های گمنام و خانواده‌های آسیب‌دیده سودمند خواهد بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۲۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۱۰۲۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان