دانلود و خرید کتاب الگوی آموزش آتش نشانان بازارهای سنتی حمیدرضا شاه ملکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الگوی آموزش آتش نشانان بازارهای سنتی اثر حمیدرضا شاه ملکی

کتاب الگوی آموزش آتش نشانان بازارهای سنتی

معرفی کتاب الگوی آموزش آتش نشانان بازارهای سنتی

کتاب «الگوی آموزش آتش نشانان بازارهای سنتی» نوشتَۀ حمیدرضا شاه ملکی، محمدرضا مرشد دوست و روح اله معصوم است و انتشارات آذرفر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب الگوی آموزش آتش نشانان بازارهای سنتی

بازار بزرگ تهران از بازارهاي مهم ایران است که نقش زیادی در تحولات سیاسی‌اجتماعی جامعۀ ایران به‌خصوص از دورۀ مشروطه به بعد داشته است. ازآنجایی‌که بازار تهران یکی از پر رفت و کمترین مراکز شهر است و در برابر حوادث و آتش‌سوزی خطر ریسک بالایی دارد، به مدیریت صحیح ریسک در جهت کاهش اشتباهات احتمالی است؛ بنابراین آتش‌نشانان مستقر در ایستگاه‌های آتش‌نشانی بازار نقش مهمی دارند. کتاب الگوی آموزش آتش‌نشانان بازارهای سنتی قصد دارد نیازهای آموزشی کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران مستقر در ایستگاه‌های آتش‌نشانی بازار بزرگ تهران را تعیین و آنها را اولویت‌بندی کند.

بازار تهران، اگرچه در شهر تهران بسیار مهم است؛ اما حجم بالا و تنوع مواد موجود در انبارهای غیر ایمن، وجود مواد و کالاهای خطرناک در راسته‌ها و مغازه‌ها نامناسب‌بودن و ایمن نبودن شبکه‌های توزیع برق و گازرسانی، طراحی غیراصولی اماکن و معابر، نارسایی امکانات ایمنی، ارزش زیاد اقتصادی کالاهای موجود، تراکم بالا و طیف سنی و جنسی گستردۀ افراد حاضر در بازار تهران، راه‌های دسترسى غیراستاندارد، تجهیزات ایمنى نارسا، پایین‌بودن سطح فرهنگ ایمنی و آموزش‌های مربوط به آن، وجود واحدهای تولیدی گوناگون و فروشگاه‌ها، انبارها و سایر موارد باعث شده است که این بازار به یکی از حوزه‌های مستعد خطر تبدیل شود؛ بنابراین نیاز است که آتش‌نشانان مستقر در ایستگاه‌های مخصوص بازار به‌درستی مهارت و توانایی لازم را برای برخورد با سوانح ایجاد شده در بازار داشته باشند

از طریق کتاب الگوی آموزش آتش‌نشانان بازارهای سنتی، سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران و مرکز آموزش آتش‌نشانی نیازهاي آموزشی آتش‌نشانان مستقر در بازار بزرگ تهران را خواهند شناخت و در آینده براساس آن امکان برگزاري دوره‌های آموزشی مرتبط را برای آنها خواهند داشت. در نتیجه موجب انجام بهتر عملیات اطفای حریق بازار از طرف آتش‌نشانان مستقر در ایستگاه‌های آتش‌نشانی بازار خواهد شد.

خواندن کتاب الگوی آموزش آتش نشانان بازارهای سنتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مسئولان سازمان‌های آتش‌نشانی، مدیران و صاحبان کسب‌و کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب الگوی آموزش آتش نشانان بازارهای سنتی

«ازجمله عوامل مؤثر در بهره‌وری نیروي انسانی، آموزش است. آموزش تجربه‌ای مبتنی بر یادگیری است که به‌منظور ایجاد تغییرات نسبتاً ماندگار در فرد صورت می‌گیرد تا او قادر باشد توانایی خود را برای انجام‌دادن کار بهبود بخشد. آموزش ممکن است منجر به تغییر در دانش افراد، مهارت‌ها، شیوه کار و نگرش‌هایشان در مورد کار شود (میکائیلی، ۱۳۸۹). مطالعات و بررسی‌های انجام شده به‌ویژه در سطح آسیا نشان می‌دهد که نیازهای آموزشی کارکنان حداقل هر سه سال یکبار دچار تحول می‌شود و در بدترین وضعیت، هر نیروی انسانی باید حداقل هر پنج سال یکبار به آموزش مجدد فراخوانده شود؛ لذا اولین گام در خصوص آموزش نیروی انسانی، نیازسنجی آموزشی کارکنان به‌منظور شناسایی نیازهای آموزشی آن‌هاست»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان