دانلود و خرید کتاب مدیریت کردن چند هدف سازمانی در محیطی آشفته فیفر یانگ ترجمه روح اله احمدی گرجائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت کردن چند هدف سازمانی در محیطی آشفته اثر فیفر یانگ

کتاب مدیریت کردن چند هدف سازمانی در محیطی آشفته

معرفی کتاب مدیریت کردن چند هدف سازمانی در محیطی آشفته

کتاب «مدیریت کردن چند هدف سازمانی در محیطی آشفته» نوشتۀ فیفر یانگ، میرجام گودسمیت، جورج شینکل و ترجمۀ روح اله احمدی گرجائی، مهناز ناظری بابا نظر و محمدصادق تیرانداز است و انتشارات نمای علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مدیریت کردن چند هدف سازمانی در محیطی آشفته

مدت‌هاست که اهداف سازمانی تبدیل به موضوعی برجسته در ادبیات نظری حوزه مدیریت شده است. اهداف سازمانی اهمیت ویژه دارند؛ زیرا آنها جهت استراتژیک را آشکار می‌کنند، تخصیص منابع را هدایت می‌کنند، بر ریسک‌پذیری تأثیر گذاشته، بازخورد عملکرد را ارائه می‌دهند. کتاب مدیریت‌کردن چند هدف سازمانی در محیطی آشفته، در جهت برداشتن گامی روبه‌جلو و دانش‌افزایی، قصد دارد تا چندین موضوع مهم اما فراموش شده در درک اهداف مختلف را تعیین نماید. هدف از این پژوهش، افزایش شناخت نسبت به نحوۀ مدیریت‌کردن اهداف مختلف از سوی شرکت‌ها و عواقب اجرایی مدیریت‌کردن اهداف مختلف است.

مدیریت اهداف مختلف، حوزۀ مهمی برای اساتید و همچنین متخصصان خصوصاً در محیط‌های کنونی آشفته کسب‌وکار به شمار می‌رود. کتاب مدیریت‌کردن چند هدف سازمانی در محیطی آشفته، پیامدهای عملیاتی مهمی را برای استفاده از اهداف مختلف در عمل ارائه می‌دهد. دارابودن اهداف مختلف، ویژگی نافذ سازمان‌ها بوده و لذا شناخت اهداف مختلف، ارزش عملیاتی معناداری دارد. این تحقیق، دستورالعملی را برای مدیران دربارۀ انتخاب استراتژیک برای رسیدگی به اهداف مختلف ارائه می‌دهد؛ بنابراین سطح رسمی‌سازی و انعطاف‌پذیری را در سیستم‌های کنترل لحاظ می‌کند. تحقیقات صورت‌گرفته نشان می‌دهد که محدودیت‌هایی در چندزمانه بودن هدف وجود دارند که رسمی‌سازی کنترل می‌تواند از آنها پشتیبانی کند. اضافه‌کردن انعطاف‌پذیری کنترل می‌تواند روشی براي تعدیل این محدودیت‌ها باشد. به‌عبارت‌دیگر، سازمان‌ها، سیستم‌های کنترلی را به کار می‌گیرند که به‌شدت رسمی شده و انعطاف‌پذیر هستند و احتمالاً می‌توانند به طور هم‌زمان به اهداف مختلف رسیدگی کنند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهند، مزایایی در چندزمانه بودن هدف وجود دارند؛ چون توجه سازمانی را با تلاش در حوزه‌های وسیع‌تر هدف همسو می‌سازند؛ بنابراین قابلیت‌هایی را برای گزینه‌های استراتژیک بنا نهاده که برای محیط‌های عمومی مفید واقع شده و ممکن است در محیط‌های آشفته حیاتی به شمار روند. 

خواندن کتاب مدیریت کردن چند هدف سازمانی در محیطی آشفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مدیران سازمان‌ها و علاقه‌مندان به حوزۀ مدیریت و کسب‌و‌کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت کردن چند هدف سازمانی در محیطی آشفته

«کنترل سازمانی به‌عنوان پیشایندهای چندزمانه بودن هدف اهداف سازمانی برای درک کنترل برجسته هستند؛ زیرا عملکرد اصلی کنترل، جهت‌دادن به فعالیت‌ها به‌سوی تحقق هدف است (شینکل و همکاران ۲۰۲۱، یانگ و همکاران ۲۰۲۲). اگرچه علی‌رغم دهه‌ها تحقیق در حوزه کنترل سازمانی، توجه کمی اهداف سازمانی معطوف شده است که هدف، تحقق سیستم کنترل آنها است. علی‌رغم اینکه ادبیات نظری در حوزه اهداف به‌صورت ضمنی مشخص کرده‌اند که سازمان‌ها طیف وسیعی از اهداف دارند؛ مانند سود، تولید، موجودی انبار، فروش، سهم بازار (کایرت و مارچ ۱۹۶۳)، فرایند داخلی، یادگیری، و رضایت مشتری (کاپلان و نورتون ۱۹۹۶)، اما تمرکز بیشتر تحقیقات محدود به نیل به یک هدف است که همان سود است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۰۷ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۰۷ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان