دانلود و خرید کتاب به همین نحیفی! سهم ما از تاریخ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به همین نحیفی! سهم ما از تاریخ اثر زهره رحیمی

کتاب به همین نحیفی! سهم ما از تاریخ

گردآورنده:زهره رحیمی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب به همین نحیفی! سهم ما از تاریخ

کتاب به همین نحیفی! سهم ما از تاریخ نوشتۀ زهره رحیمی در انتشارات حزب اراده ملت به چاپ رسیده است.

درباره کتاب به همین نحیفی! سهم ما از تاریخ

کتاب به همین نحیفی، سهم ما از تاریخ، به معرفی شغل تکنسین بیهوشی می‌پردازد و شامل مصاحبه‌ها با تعدادی از شاغلان قدیم و جدید در این حرفه است. علاوه بر این مصاحبه‌ها چندین مقاله نیز در مورد ماهیت تکنسینیسم در این کتاب آورده شده است.

این کتاب، اولین جلد از مجموعۀ  مشاغل دور از نظر است. آن‌گونه که نشر کتاب ادعا کرده قرار است این مجموعه با سایر مشاغلی که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است، ادامه یابد و باعث توجه بیشتر جامعه به این مشاغل شود.

بخش ابتدایی کتاب به همین نحیفی! سهم ما از تاریخ، نگاهی به حکایت‌های تاریخی دربارۀ بیهوشی انداخته است. در مصاحبه‌ها، با نخستین نیروهای رسمی تکنسین بیهوشی در مراکز همدان مصاحبه شده است. قسمت سوم کتاب، دل‌نوشته‌ها و دریافت‌های نویسنده از این شغل است. بخش چهارم را کارکنان بیهوشی در مراکز مختلف نوشته‌اند و پایان کتاب به معرفی چند ابزار قدیمی بیهوشی اختصاص دارد.

خواندن کتاب به همین نحیفی! سهم ما از تاریخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های خاطرات در حوزۀ پزشکی عمومی و سلامت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب به همین نحیفی! سهم ما از تاریخ

«همینطور که تاریخ سرشار است از حکایت قهرمانان و پادشاهان و داستان سرداران و فرمان فرمانداران. تاریخ سلامت و پزشکی هم سهم زیادش به ابداعات و کشفیات و برجستگان و طبیبان اختصاص دارد که البته این اشارات بجاست و ناروا نیست. اما همانقدر که مثلا در تاریخ نبردهای بزرگ و سرنوشت‌ساز بین ممالک و ملل، سهم سربازان از ناگفته‌هاست. سهم کاردانان و کارشناسان و بهیاران و تکنسین‌ها و کمک‌بهیاران نیز از تاریخ پزشکی از ناگفته‌هاست.حال‌ آنکه این نیروها پس‌زمینه تصویر نظام و تاریخ سلامت‌اند. آنها چون نیلی شب یا سرخش غروب، که در پس‌زمینه یک تصویر، از تمرکز بیننده محروم می‌مانند، مورد غفلت قرار گرفته‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان