دانلود و خرید کتاب اقتصاد کم کربن دلارام مهرپور شیجانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد کم کربن اثر دلارام مهرپور شیجانی

کتاب اقتصاد کم کربن

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اقتصاد کم کربن

کتاب الکترونیکی «اقتصاد کم کربن» نوشتهٔ دلارام مهرپور شیجانی و شهاب متین در انتشارات نور علم چاپ شده است. این کتاب به اقتصاد کم کربن با رویکرد جذب ‌و انباشت ‎دی‌اکسید‎کربن می‌پردازد.

درباره کتاب اقتصاد کم کربن

اهمیت گازهای گلخانه‌‎ای و اثرات ناشی از افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای امروزه بر کمتر کسی پوشیده است. یکی از این گازها، دی‌اکسیدکربن است که در حجم وسیع از فعالیت‌های انسانی منتشر می‌گردد. تمهیدات بسیاری جهت جلوگیری انتشار دی‌اکسیدکربن اندیشیده شده ‎است. این اقدامات اغلب شامل محدودیت‌های مالی، قانونی و معاهداتی هستند که با محدودکردن امکان انتشار دی‌اکسیدکربن، از انتشار بی‌رویهٔ آن جلوگیری می‌کنند.

اما دی‌اکسیدکربنی که تاکنون به اتمسفر منتشر شده است، چطور کاهش خواهد یافت؟ قطعاً لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا غلظت موجود این گاز در اتمسفر نیز کاهش یابد. هیچ یک از روش‌های موجود امکان کاهش و جذب گازی که از پیش در اتمسفر موجود است را ندارند. خوشبختانه روشی جدید با نام جذب و انباشت دی‌اکسیدکربن معرفی گردیده است. این روش دارای حیطه‌ٔ وسیعی است و به خودی خود این روش به ۲ صورت طبیعی و مصنوعی صورت‌پذیر است.

به‌کارگیری روشی نوین که می‌تواند با کاهش انتشار گاز گلخانه‌ای مهمی همچون دی ‎اکسید کربن از بروز پدیده‌های گلخانه‌ای جلوگیری کند از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین لازم است این روش در کلیهٔ کشورها به‌کار گرفته شود . این فرایند می‌تواند بر اساس نوع روش کاهش و جذب، قرارگیری در هر یک از مراحل گذار اقتصادی و... . هزینه بر باشد . با این وجود این روش توسط بسیاری از کشورها در حال به‌کارگیری است و لازم به ذکر است تحقیقات مداوم برای کاهش هزینه‌های به‌کارگیری این روش و وجود واحد‎های تحقیق و توسعه، امری ضروری به‌شمار می‌رود.

محیط زیست ارتباط تنگاتنگی با سلامت و ادامهٔ حیات موجودات زنده من جمله انسان بر روی کرهٔ زمین دارد و لازم است بدان اهتمام ورزیده شود. به‌کارگیری روش جذب و انباشت طی چند مرحله که شامل جذب این گاز به‌وسیلهٔ جاذب معین، ذخیره در مخازن، انتقال و مصرف این گازاست، صورت می‌پذیرد. به‌‌کارگیری این روش صرف نظر از روش جذب و عامل جاذب می‎تواند قدم بزرگی در زمینه نگهداری از محیط زیست و احیای آن تلقی گردد . این روش ، با کاهش دی ‎اکسید کربن می‌تواند از افزایش سالیانهٔ دمای جهانی جلوگیری کند.

این کتاب مشتمل بر ۵ فصل به شرح زیر است:

فصل اول: اقتصاد کم کربن

فصل دوم: خصوصیات دی اکسید کربن

فصل سوم : فرایند جذب و انباشت دی‌ اکسید کربن

فصل چهارم : ظرفیت به‌کارگیری جذب و انباشت دی ‌اکسید کربن در ایران

فصل پنجم: نتیجه گیری

کتاب اقتصاد کم کربن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی در زمینهٔ بررسی و برطرف‌کردن مشکلات زیست محیطی فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۵۳,۰۰۰
تومان