دانلود و خرید کتاب حقوق جزای عمومی (۱ و ۲) منصور اباذری فومشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقوق جزای عمومی (۱ و ۲) اثر منصور اباذری فومشی

کتاب حقوق جزای عمومی (۱ و ۲)

معرفی کتاب حقوق جزای عمومی (۱ و ۲)

کتاب الکترونیکی حقوق جزای عمومی (۱ و ۲) نوشتۀ منصور اباذری فومشی و زینب نوری ده چناشک است و انتشارات شهید داریوش نوراللهی آن را منتشر کرده است. کتاب حقوق جزای عمومی (۱ و ۲)، مجموعه‌ای از مواد ۱ تا ۲۱۶ قانون مجازات اسلامی است که به جزای عمومی اختصاص دارد.

درباره کتاب حقوق جزای عمومی (۱ و ۲)

قوانین جزا شامل ۲بخش جزای عمومی و اختصاصی است که در جزای اختصاصی به خصوصیات هر یک از جرائم به طور جداگانه می‌پردازد، اما جزای عمومی به مسائلی می‌پردازد که در مورد همه جرائم کیفری مشترك هستند. مواد ۱ تا ۲۱۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲به جزای عمومی اختصاص دارد. حقوق جزاي عمومی به مسائل و قواعدی که تمام جرائم را شامل می‌شود می‌پردازد. مباحثی مانند شرکت و معاونت در جرم، تکرار و تعدد جرم، حدود مسئولیت جزایی، تخفیف مجازات، آزادی مشروط و تعلیق مجازات از جمله این مسائل هستند. در تدریس دانشگاه‌ها، جزای عمومی به ۲بخش جزای عمومی ۱ و جزای عمومی ۲ تقسیم می‌شود. این تقسیم‌بندی اهمیت چندانی ندارد و می‌تواند باتوجه‌به سلیقه استاد یا سیاست‌گذاری دانشگاه متفاوت باشد. کتاب حقوق جزای عمومی (۱ و ۲) در ۱۳ فصل تدوین گردیده و در فصل نهایی سعی شده تا نمونه سؤالات مهم امتحانات مختلف آورده شود و در اختیار دانش‌پژوهان قرار گیرد.

خواندن کتاب حقوق جزای عمومی (۱ و ۲) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجوبان رشتۀ حقوق نوشته شده است.

بخشی از کتاب حقوق جزای عمومی (۱ و ۲)

«۱) حقوق جزاي عمومی: حقوق جزای عمومی مطالعه قواعد کلی و مشترك بر جرائم و ضوابط حاکم در تعیین مجازات‌ها، تعریف جرم، تعیین اشخاص واجد مسئولیت کیفری و شرایط اجرای مسئولیت جزایی، تعیین مجازات و اقدامات تأمینی و تربیتی و علل رافع مسئولیت کیفری است. حقوق جزای عمومی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، شامل کلیات حقوق جزای عمومی، مقدمات، اصول و قواعد جزایی، تاریخ تحولات حقوق جزایی، اندیشه‌های حقوقی و مکاتب کیفری، تقسیم بندی جرائم، عناصر سه گانه جرم و علل موجهه جرم میپردازند. حقوق جزاي عمومی ۲ شامل تقسیمبندی انواع مجازات، ضوابط حاکم بر مجازاتها و معاذیر معاف کننده و تخفیف دهنده مجازات‌ها، تعدد و تکرار، تبدیل و تخفیف آزادی مشروط تعلیق مجازات، تعویق مجازات و علل رافع مسئولیت کیفري و. . می‌پردازد...

۲) حقوق جزای اختصاصی: حقوق جزای اختصاصی، هریک از قوانین جزایی را تفکیک نموده و از جنبه‌های عناصر قانونی، مادي و معنوي مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد، در دانشگاه‌ها سه درس حقوق جزای اختصاصی داریم، جزای اختصاصی یک با عناوین جرائم علیه اشخاص و تمامیت جسمانی و معنوی افراد جزای اختصاصی ۲ جرائم علیه اموال و مالکیت، جزای اختصاصی ۳ جرائم علیه امنیت و آسایش عمومی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان