دانلود و خرید کتاب آموزش مهارت های زندگی؛ راهنمای والدین گیلبرت جی. بوتوین ترجمه مجتبی دشت پیما
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش مهارت های زندگی؛ راهنمای والدین اثر گیلبرت جی. بوتوین

کتاب آموزش مهارت های زندگی؛ راهنمای والدین

معرفی کتاب آموزش مهارت های زندگی؛ راهنمای والدین

کتاب آموزش مهارت‌های زندگی؛ راهنمای والدین نوشتۀ گیلبرت جی. بوتوین با ترجمۀ مجتبی دشت پیما در نشر نگره به چاپ رسیده است. این کتاب، راهنمایی برای والدین به‌منظور پرورش جوانانی عاری از مواد مخدر است.

درباره کتاب آموزش مهارت های زندگی؛ راهنمای والدین

ما در جهانی پیچیده و چالش‌برانگیز زندگی می‌کنیم. برای موفقیت در این دنیا و رویارویی صحیح با مسائل بسیاری که با آن‌ها مواجه می‌شویم، نیازمند مجموعه‌ای از مهارت‌ها هستیم. ما به این مهارت‌ها، مهارت‌‌های زندگی می‌گوییم. برنامۀ آموزش مهارت‌‌های زندگی را دکتر گیلبرت بوتوین ایجاد کرده است تا نوجوانان در یک ساختار منظم این مهارت‌ها را بیاموزند. دکتر بوتوین یک روان‌شناس است که دریافته نوجوانانی که این برنامه را پشت سر می‌گذارند، نه تنها برای مقابله با چالش‌‌های زندگی آماده‌تر هستند، بلکه احتمال گرایش آن‌ها به سیگار (قلیان)، الکل و دیگر مواد هم کمتر است. این برنامه در ۳ سطح اجرا می‌شود: مدرس، دانش‌آموز و والدین. به هر کدام از این سطوح در مجلدهای جداگانه پرداخته شده است.

کتاب آموزش مهارت‌های زندگی؛ راهنمای والدین شامل ۴ بخش کاربردی است. فصل اول، یک بررسی اجمالی دربارۀ مسائل اعتیاد در میان جوانان و دلایل و پیامدهای آن انجام داده است. همچنین راهکارهایی به والدین برای چگونگی دور نگه داشتن فرزندان از مواد مخدر آموزش داده است. فصل دوم معیارهایی برای خانوادۀ مراقب ارائه کرده است. اینکه چگونه الگوی بهتری برای فرزند خود باشند و چگونه پیامی روشن ضد مواد مخدر به فرزند منتقل کنند. فصل سوم اطلاعاتی در مورد مهارت‌های زندگی ارائه کرده و نشان می‌دهد که والدین به چه طریق می‌توانند مهارت‌های مدیریت زندگی شخصی، مهارت‌های اجتماعی مانند برقراری ارتباط، چگونگی تعیین اهداف شخصی و به دست آوردن آن‌ها، غلبه بر اضطراب و افزایش اعتمادبه‌نفس را در فرزندان خود پرورش دهند. فصل چهارم منابع بیشتری دربارۀ این موضوعات در اختیار والدین گذاشته است.

روشی که در برنامۀ آموزش مهارت‌های زندگی برای حل مشکل به کار می‌رود تمرکز روی نوجوانانی است که هنوز مشکلات سوء مصرف مواد مخدر در آن‌ها به وجود نیامده است. این برنامه به آن‌ها کمک می‌کند که از طریق تمرکز بر عوامل خطر از این مشکلات دوری کنند.

خواندن کتاب آموزش مهارت های زندگی؛ راهنمای والدین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران نظریه‌های آموزش و پرورش، روانشناسی کودک و نوجوان و والدینی که فرزند نوجوان دارند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره گیلبرت جی. بوتوین

دکتر گیلبرت بوتوین متخصص آمریکایی برجسته در زمینۀ رشد نوجوانان و پیشگیری از مصرف مواد است. او که دکترای خود را از دانشگاه کلمبیا اخذ کرده، به‌عنوان مدیر تحقیقات رفتاری سلامت کودکان در بنیاد سلامت آمریکا مشغول به کار بوده است. بوتوین استاد تمام روانشناسی سلامت عمومی و استاد تمام روانپزشکی است و تاکنون بیش از ۲۵۰ مقاله و کتاب در زمینۀ پیشگیری از مواد منتشر کرده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

حجم

۹۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان