دانلود و خرید کتاب درآمدی بر روش فهم انسجامی قرآن سیدعباس قائم مقامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر روش فهم انسجامی قرآن اثر سیدعباس قائم مقامی

کتاب درآمدی بر روش فهم انسجامی قرآن

انتشارات:میراث اهل قلم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درآمدی بر روش فهم انسجامی قرآن

کتاب «درآمدی بر روش فهم انسجامی قرآن» نوشتۀ سیدعباس قائم مقامی است و میراث اهل قلم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب درآمدی بر روش فهم انسجامی قرآن

قرآن کریم تنها کتاب آسمانی است که برخلاف دیگر کتاب‌های آسمانی مورد تحریف قرار نگرفته است؛ بنابراین تلاش برای فهم و تفسیر قرآن کریم متناسب با زمان و شرایط مخاطبان قرآن به نتیجه خواهد رسید. در دنیای امروز، باتوجه‌به پیشرفت دانش فهم متن و روشمند شدن تفسیر متون، نیاز است که در روش‌های سنتی تفسیر قرآن کریم بازنگری صوت گیرد. یکی از آثار ارزشمند که به قرآن و تفسیر قرآن نگاه عقلانی داشته است، تفسیر المیزان علامه طباطبایی است؛ اما به نظر می‌رسد که باگذشت زمان و انتقادات و ابهامات گوناگون مطرح‌شده دربارۀ برداشت‌ها و آموزه‌های قرآنی، انسان امروز به دیدگاه‌های نوینی نسبت به مفاهیم قرآنی احتیاج دارد تا به سؤالات و شبهاتی که با آن مواجه می‌شود پاسخ دهد.

کتاب در آمدی بر روش فهم انسجامی قرآن که اولین جلد از مجموعۀ تدبر در قرآن محسوب می‌شود، قصد دارد باتوجه‌به تحولات صورت‌گرفته در دانش فهم و تفسیر متون، مسئلۀ روش‌شناسی فهم صحیح از قرآن و آسیب‌شناسی سایر تفسیرهای قرآن کریم را مورد بحث و بررسی قرار دهد. آیت‌الله سید عباس حسینی قائم‌مقامی که علاوه بر تسلط بر دانش‌هایی نظیر فقه، اصول، فلسفه، عرفان و تفسیر و کلام اسلامی با نگاه برون دینی به تفسیر متون نیز آشنایی کافی دارد، تلاش کرده است تا نگاه متفاوتی نسبت به دیدگاه‌های سنتی به فهم قرآن ارائه کند. کتاب در آمدی بر روش فهم انسجامی قرآن بر اساس درس‌گفتارهایی نوشته که او در رمضان ۱۳۹۴ ‌ ارائه کرده است. کتاب شامل ۱۳ درس‌گفتار و یک ضمیمه می‌شود.

خواندن کتاب درآمدی بر روش فهم انسجامی قرآن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ علوم قرآنی و پژوهشگران دینی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درآمدی بر روش فهم انسجامی قرآن

«روایات و احادیث و هر آنچه که سنت شمرده می‌شوند، به دلیل آن که به‌تصریح خود قرآن، نقش توضیحی و تشریحی را نسبت به آیات آن دارند علاوه بر آنکه مشروعیت قرارگرفتن در جایگاه و در زمره منابع دینی را به‌مثابه یک متن مقدس پیدا کرده‌اند به دلیل کارکرد تفسیری و توضیحی‌شان نسبت به قرآن، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند و در بسیاری از موارد آگاهی بر ابعاد و عمق بیشتری از مفاهیم و دلالات قرآن فقط با مراجعه به روایات و احادیث ممکن خواهد بود. همین نکته موجب شده است که در نگاه برخی از مسلمانان و عالمان به حدیث و سنت، عملاً دلالت قرآن به‌عنوان یک متن مستقل و اصیل مورد فراموشی قرار گرفته و هرگونه معنایابی و معناشناسی آن محکوم و مشروط به روایات و احادیث گردد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۳۳۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان