دانلود و خرید کتاب نقش ایران در جنگ جهانی دوم علی رحمانی (تیرداد)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش ایران در جنگ جهانی دوم اثر علی رحمانی (تیرداد)

کتاب نقش ایران در جنگ جهانی دوم

معرفی کتاب نقش ایران در جنگ جهانی دوم

کتاب نقش ایران در جنگ جهانی دوم نوشتهٔ علی رحمانی (تیرداد) است. انتشارات زهره علوی این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی توضیحی از وضعیت سیاسی ایران در زمانه‌ٔ جنگ جهانی دوم.

درباره کتاب نقش ایران در جنگ جهانی دوم

علی رحمانی (تیرداد) در کتاب نقش ایران در جنگ جهانی دوم شهریور ۱۳۲۰ را بحرانی‌ترین شهریور در طی ۱۰۰ سال تاریخ معاصر ایران می‌داند. او بیان می‌کند که هر واقعه‌ای که پس از این تاریخ در ایران رخ داده تأثیر گرفته از رویدادهای شهریور ۱۳۲۰ بوده است. او حوادثی مانند هجوم نیروهای شوروی و انگلستان به ایران، تصرف تهران، استعفای رضاشاه و تبعید او به جزیرهٔ «موریس» تغییر سلطنت و روی‌کارآمدن محمدرضا پهلوی، تعویض چند نخست وزیر طی چند ماه، بلوای نان در ۱۷ آذر ۱۳۲۱، مسائل خودمختاری در آذربایجان و کردستان در پی تأخیر خروج نیروهای شوروی از ایران در سال‌های ۱۳۲۵ تا ۱۳۲۴ را از جمله رخدادهای می‌داند که تحت تأثیر این وقایع شهریور سال ۱۳۲۰ بوده‌اند. نویسنده در این کتاب حوادث این تاریخ را به تفضیل شرح می‌دهد.

خواندن کتاب نقش ایران در جنگ جهانی دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران تاریخ معاصر ایران و دانشجویان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

درباره علی رحمانی (تیرداد)

علی رحمانی (تیرداد) در ۱۴ تیرماه ۱۳۲۶ در چهارراه مولوی تهران به دنیا آمد. او در ۱۳۴۹ از دانشکدهٔ حقوق دانشگاه تهران مدرک لیسانس علوم سیاسی و در ۱۳۵۵ مدرک کارشناسی‌ارشد را در دانشکدهٔ اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه «ملی ایران» گرفت. رحمانی داوطلبانه به سربازی رفت و در مرکز «پیادهٔٔ» شیراز ستوان دوم شد و از ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۶ در دانشکدهٔ افسری ارتش به تدریس مشغول بود. دو اثر تألیفي او «روابط بین الملل» و «حکومت»، کتاب درسی دانشجویان به شمار می‌رفت. از ۱۳۵۲ تا ۱۳۸۱ در رستهٔ سیاسی وزارت امور خارجه خدمت کرد رحمامی از ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۳ ضمن خدمت در وزارت امور خارجه در دانشگاه عالی «دفاع ملی» در مقطع دکترای مدیریت استراتژیک تدریس کرد و در ۱۳۸۳ بازنشسته شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

حجم

۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان