دانلود و خرید کتاب فوتبال، فلسفه پشت بازی استیون مامفورد ترجمه وحید نمازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فوتبال، فلسفه پشت بازی اثر استیون مامفورد

کتاب فوتبال، فلسفه پشت بازی

انتشارات:نشر گلگشت
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فوتبال، فلسفه پشت بازی

کتاب «فوتبال، فلسفه پشت بازی» نوشتۀ استیون مامفورد و ترجمۀ وحید نمازی است و نشر گلگشت آن را منتشر کرده است. فوتبال، فلسفه پشت بازی، کتابی است که با یک رویکرد فلسفی به پدیدۀ فوتبال می‌پردازد به‌طوری‌ که برای تمام دوستداران فوتبال، قابل فهم و توجیه‌پذیر باشد.

درباره کتاب فوتبال، فلسفه پشت بازی

رضا داوری اردکانی در مقاله‌ای با عنوان «جهان ما به فوتبال چه نیازی دارد؟» دربارۀ فوتبال نوشته است: «فوتبال جزء لوازم جهان ما شده است و در گردش چرخ این جهان سهم و جایگاهی دارد. به قسمی که اگر نباشد گردش کارها مختل می‌شود یا اگر می‌گویید هم اکنون اختلال در این گردش پدیدار شده است، می‌گویم نبود فوتبال این اختلال را شدت می‌بخشد.»

استیوِن مامفورد، فیلسوف انگلیسی، مدیرگروه و استاد متافیزیک در گروه فلسفهٔ دانشگاه دورهام که عاشق فوتبال است، در کتاب فوتبال، فلسفه پشت بازی تلاش کرده است تا فوتبال و راز جذابیت آن را از دیدگاه یک فیلسوف واکاوی کند و جنبه‌های فلسفی این بازی را به شکلی ساده و قابل‌فهم برای همه - به‌ویژه هواداران فوتبال - به تصویر بکشد. ازآنجاکه فوتبال پدیدۀ تمام مردم جهان است و پشت قوانین ساده بازی دنیایی از پیچیدگی‌های جذاب پنهان شده است، فیلسوفی مانند مامفورد اساس فکری را که فوتبال بر آن استوار است، در نظر می‌گیرد و خوانندگان را از طریق مطرح‌کردن مسائل مختلف در مورد حقیقت فوتبال راهنمایی می‌کند. کتاب فوتبال، فلسفه پشت بازی در حقیقت میان فلسفه و فوتبال پیوند برقرار کرده است و ساده‌ترین ویژگی‌ها و بخش‌های فوتبال تا پیچیده‌ترین آن را از منظر فلسفه مورد بررسی قرار می‌دهد.

خواندن کتاب فوتبال، فلسفه پشت بازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به هواداران فوتبال و علاقه‌مندان به کتاب‌هایی دربارۀ جامعه‌شناسی و فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فوتبال، فلسفه پشت بازی

«ازآنجایی‌که فوتبال بسیار ساده است، چه نیازی به فلسفه در اینجا وجود دارد؟ بخشی از توفیق فوتبال به دلیل آسانی قابل‌درک و فهم بودن آن است. آنچه که لازم دارید، دو دروازه در دو سوی فضای بازی است و دو تیم که هم‌زمان با تلاش در دفاع از دروازهٔ خودی، سعی کنند تا توپ را وارد دروازهٔ حریف کنند. شکی وجود ندارد که همین سادگی، بخشی از جذابیت فوتبال است. با اینکه سادگی فوتبال فریبنده است، اما چیز بیشتری برای تشریح جاذبهٔ جهانی فوتبال هم وجود دارد. این امر را می‌توان هم به شکل سطحی و هم به‌صورت ژرف درک کرد؛ همهٔ ما می‌توانیم به تماشای یک بازی به‌خصوص بنشینیم؛ ولی چیزهای متفاوتی از آن دریافت کنیم. این ورزشی است که درکش آسان است. تازه‌واردها بی‌درنگ می‌توانند نکته را دریابند. بااین‌همه من اصرار دارم که فوتبال آن‌چنان شامل غنای تاکتیکی و فلسفی است که موجب جلب‌توجه می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۱۵۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان