دانلود و خرید کتاب آرایه ادبی و دستور زبان و نگارش به شیوه شاهوار مریم شاهواروقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آرایه ادبی و دستور زبان و نگارش به شیوه شاهوار اثر مریم شاهواروقی

کتاب آرایه ادبی و دستور زبان و نگارش به شیوه شاهوار

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آرایه ادبی و دستور زبان و نگارش به شیوه شاهوار

کتاب الکترونیکی آرایه ادبی و دستور زبان و نگارش به شیوه شاهوار نوشتهٔ مریم شاهواروقی از انتشارات حامیان است. این کتاب برای دانش‌آموزان دورهٔ اول متوسطه تدوین شده است.

درباره کتاب آرایه ادبی و دستور زبان و نگارش به شیوه شاهوار

کتاب آرایه ادبی و دستور زبان و نگارش به شیوه شاهوار کتابی کمک آموزشی است که برای دانش‌آموزان «مقطع متوسطه دورهٔ اول» تدوین شده است. این کتاب دربارهٔ «آرایه‌های ادبی»، «دستور زبان» و «نگارش ادبیات فارسی» مخصوص دورهٔ اول دبیرستان است. در این کتاب تلاش شده است که به زبانی هرچه ساده‌تر و گویاتر مطالب ادبی و زبانی شرح داده شود، تا دانش‌آموزان با آسایش خاطر و فراغت بال از درس ادبیات بهره‌مند شوند و لذت ببرند. انبوه مطالب آموزشی اعم از قواعد و دانش‌های زبانی و ادبی همراه با حجم وسیع واژگان باعث شده که دغدغه‌ٔ فکری و آموزشی دانش‌آموزان در هر دورهٔ تحصیلی درس ادبیات فارسی باشد که این کتاب در راستای رفع این دغدغه‌ها تدوین شده است. اولین درس کتاب مفهوم «جمله»، راه‌های شمارش آن، پیام و مفهوم هر جمله، موارد استفاده و نحوه استفاده از آن، راه‌های شمارش جمله با فعل، فعل‌های حذف شده و شبه جمله‌ها را شرح داده است. کتاب در ادامه به تعریف فعل و انواع فعل پرداخته و حذف لفظی و معنوی، مفهوم «ندا» و «منادا» و «حروف ندا» را با ذکر مثال را توضیح داده است. کتاب آرایه ادبی و دستور زبان و نگارش به شیوه شاهوار دارای سه فصل است. فصل اول دارای پانزده درس و مخصوص پایه اول یا هفتم، فصل دوم دارای شانزده درس مخصوص پایه دوم یا هشتم، فصل سوم با شانزده درس مخصوص پایه سوم یا پایه نهم و آخرین فصل شامل تاریخ ادبیات و آشنایی با بزرگان ادبیات است. کتاب آرایه ادبی و دستور زبان و نگارش به شیوه شاهوار را مریم شاهواروقی در نوزده فصل با ویراستاری «ندا حفاری قاضی جهانی» و «نوید احمدی» نوشته و انتشارات حامیان آن را برای دانش‌آموزان دورهٔ اول متوسطه منتشر کرده است.

فصل‌های کتاب آرایه ادبی و دستور زبان و نگارش به شیوه شاهوار عبارت‌اند از: «فصل اول (پایه هفتم)»، «فصل دوم(پایه هشتم)»،‌ «فصل سوم (پایه نهم)»، «تاریخ ادبیات (آشنایی با بزرگان ادبیات ایرانی)» و «سخن پایانی».

خواندن کتاب آرایه ادبی و دستور زبان و نگارش به شیوه شاهوار اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانش‌آموزان دورهٔ اول متوسطه برای آشناشدن آنان با آرایه‌های ادبی و دستور زبان فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آرایه ادبی و دستور زبان و نگارش به شیوه شاهوار

« فعل‌های حذفی (حذف شده) الف) حذف لفظی ب) حذف معنوی الف) حذف لفظی: همان طور که از نامش مشخص است در این نوع حذف، فعل مورد نظر که حداقل یک‌بار به‌کار رفته شده برای پرهیز از تکرار مجدداً به‌کار گرفته نمی‌شود. عالم بی عمل به چه ماند به زنبور بی‌عسل (ماند در جمله دوم به قرینه‌ی لفظی حذف شده است) هنر چشمه زاینده است و دولت پاینده (است در جمله دوم به قرینهٔ لفظی حذف شده است) ب) حذف معنوی (معنایی) در این گونه حذف گاه به خاطر زیبایی کلام و یا وزن شعری فعل از جمله حذف می‌گردد و از طریق معنا می‌توان به فعل مورد نظر پی‌ببریم. نکته فعل‌های حذف شده (معنوی) معمولاً است، هست، نیست، شد، باشد و یا افعالی از ریشه این پنج فعل می‌باشند. ای نام تو بهترین سرآغاز ای خدایی که نام تو بهترین سرآغاز (است) ای هست کن اساس هستی ای خدایی که ایجاد کننده تمام هستی (می‌باشی)، (هستی)

الف) ندا و منادا: ندا: در معنی صدا به اسمی که مورد خطاب مستقیم قرار گیرد(منادا) می‌گویند. حروف ندا: که مهمترین و پرکاربردترین آنها (ای یا الف) هستند. ای: ای هدهد صبا به سبا می‌فرستم یا: یا رب آن نوگل خندان که سپردی به منش الف: سعدیا راست روان گوی سعادت بردند نکات مهم در ادبیات حروف دیگری به عنوان حروف ندا به کار گرفته می‌شوند مانند (الا- ایها- ایتها- هی) حروف ندا می‌توانند حذف شوند چرا که اسمی که مورد خطاب واقع شود اگرچه همراه حروف ندا هم نیاید باز منادا می‌شود. حروف ندا و منادا با یکدیگر یک جمله به حساب می‌آیند و اگر به تنهایی نیز به کار روند در حکم یک جمله هستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان