دانلود و خرید کتاب بهداشت، خودمراقبتی و کمک های اولیه در زندگی دانشجویی ادریس حسین‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهداشت، خودمراقبتی و کمک های اولیه در زندگی دانشجویی اثر ادریس حسین‌زاده

کتاب بهداشت، خودمراقبتی و کمک های اولیه در زندگی دانشجویی

معرفی کتاب بهداشت، خودمراقبتی و کمک های اولیه در زندگی دانشجویی

کتاب بهداشت، خودمراقبتی و کمک های اولیه در زندگی دانشجویی نوشته ادریس حسین‌زاده و دیگران است. این کتاب با هدف کمک به دانشجویان برای یک زندگی سلامت در محیط خوابگاه نوشته شده است.

درباره کتاب بهداشت، خودمراقبتی و کمک های اولیه در زندگی دانشجویی

توجه به گذار بیماری‌ها از واگیر به غیر واگیر و حرکت از درمان قطعی بیماری‌ها به مراقبت مادام‌العمر، نقش مردم در مراقبت از سلامت خود، محیط و سایر افراد برای سالم زیستن، جلوگیری از همه‌گیری‌ها و شیوع برخی بیماری‌ها به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی، جمعی و محیط، مدیریت ناخوشی‌‌های جزئی، مدیریت بیماری‌های مزمن و حاد، عدم آشنایی به اصول تغذیه سالم و مراقبت‌های تغذیه‌ای، عدم آشنایی به برخی مسائل روحی روان‌شناختی، حوادث و سوانح ناشی از عدم رعایت اصول ایمنی و نحوه کمک‌رسانی صحیح به فرد آسیب‌دیده روزبه‌روز در حال افزایش است. «بهداشت و سلامت آموزی» شامل اعمالی است اکتسابی، آگاهانه و هدف‌دار که فرد برای خود، فرزندان، خانواده و در سطح گسترده‌تر آن برای جامعه انجام می‌دهد تا تندرست بمانند، از سلامت جسمی، روانی و اجتماعی خود حفاظت کنند، نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی خود را برآورده سازند، از بروز حوادث پیشگیری کنند، بیماری‌های مزمن خود را مدیریت کنند و نیز از سلامت خود حفاظت کنند. بهداشت و سلامت آموزی موجب ارتقای سلامت و کیفیت زندگی، افزایش رضایت خدمت گیرنده، منطقی شدن استفاده از خدمات (نیاز کمتر به مشاوره ارائه‌دهندگان خدمات در مراکز بهداشتی، کاهش ویزیت بیماران سرپایی و کاهش استفاده از منابع بیمارستانی) و نیز کاهش هزینه‌های سلامت می‌شود. همچنین میزان ابتلا به بیماری‌ها به دلیل شناخت و رعایت نکات بهداشتی، میزان شیوع حشرات موذی در سطح خوابگاه‌ها، هزینه کنترل انواع حشرات به طریق استفاده از روش شیمیایی، هزینه‌های مربوط به مدیریت حوادث ناشی از عدم رعایت نکات و الزامات ایمنی، عدم کمک‌رسانی یا کمک‌رسانی غیراصولی و مؤثر در موارد بروز آسیب برای افراد با استفاده از بهداشت و سلامت آموزی به میزان زیاد تخفیف خواهد یافت.

شواهد نشان از آن دارند که با ترویج خود مراقبتی به‌ عنوان یک رویکرد سلامت متکی بر مردم، می‌توان پیش‌بینی صرفه‌جویی قابل توجهی را در هزینه‌ها شاهد بود. این صرفه‌جویی‌ها، هزینه مراقبت‌های سطوح پایه و تخصصی و همچنین پذیرش برنامه‌ریزی‌شده و بدون برنامه بیماران و پذیرش‌های سرپایی را کاهش می‌دهد.

آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح، گام اول سلامت پایدار است. آموزش سلامت در سنین جوانی و شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها به مراتب ساده‌تر، کم هزینه‌تر و دارای بازده بسیار بیشتری نسبت به آموزش سلامت برای سنین میانسال است. به نظر می‌رسد با در اختیار قرار دادن مطالب مرتبط و عمومی برای زندگی دانشجویی، موارد زیر محقق خواهند شد:

۱) داوطلبانه شدن فعالیت‌های پیشگیرانه

۲) آموخته شدن اصول بهداشتی، ایمنی، امدادرسانی و خود مراقبتی

۳) ایجاد مسئولیت‌پذیری برای افراد دریافت‌کننده بسته تهیه‌شده به‌منظور اشاعه آموزه‌ها

۴) رفتار بهداشتی در سطح خوابگاه‌ها و به ‌تبع در جامعه ارتقا خواهد یافت

۵) دانشجویانی که به دلیل تحصیل در رشته‌های تحصیلی غیر مرتبط با موضوعات بهداشتی و سلامت با مباحث یادشده آشنایی ندارند پیرامون آن‌ها که مدیریت سلامت و بهداشت را برای آن‌ها بهبود خواهد داد آشنا می‌شوند و به یک زبان مشترک با کارگزاران بخش سلامت و بهداشت خواهند رسید.

این کتاب بر اساس تجارب به‌دست‌آمده در مدیریت بخش بهداشت و درمان دانشجویی و خدمات پایه ارائه شده در مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها تدوین شده است. شیوه تنظیم مطالب به صورتی است که فرد با مطالعه کتاب بتواند با مسائل عمومی و فردی بهداشتی شایع در زندگی دانشجویی، خود مراقبتی در مقابل بیماری‌های جزئی شایع در محیط‌های دانشجویی و همچنین نحوه مدیریت یک حادثه یا مصدومیت آشنا شود.

خواندن کتاب بهداشت، خودمراقبتی و کمک های اولیه در زندگی دانشجویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان پیشنهاد می‌کنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان