دانلود و خرید کتاب غازی که نمی خواست غاز باشد پتر هوراچک ترجمه نورا حق پرست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غازی که نمی خواست غاز باشد اثر پتر هوراچک

کتاب غازی که نمی خواست غاز باشد

معرفی کتاب غازی که نمی خواست غاز باشد

کتاب غازی که نمی‌خواست غاز باشد نوشتۀ پتر هوراچک با ترجمۀ نورا حق‌پرست در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است. این کتاب، مصور است، در دسته‌بندی داستان‌های کودک قرار دارد و مناسب برای ردۀ سنی ۴ سال به بالا است. داستان دربارۀ غازی است که دوست دارد توانایی حیوانات دیگر را داشته باشد. چرا یک غاز دوست ندارد غاز باشد؟ داستان جان می‌دهد با صدای بلند همراه کودک خوانده شود.

درباره کتاب غازی که نمی خواست غاز باشد

غازی که نمی‌خواست غاز باشد، داستان غازی است که از ماهیت خودش راضی نیست و دلش می‌خواهد حیوان دیگری باشد. داستان از آنجا آغاز می‌شود که یک روز غاز کوچک داستان به دوروبر خودش نگاه می‌کند و متوجه می‌شود که او هم مثل بقیۀ غازها است، در حالی که او دلش می‌خواهد جور دیگری باشد. او به حیوانات مختلفی فکر می‌کند و با خود می‌گوید اگر توانایی‌های آن‌ها را داشت، بهتر بود. مثلاً غاز کوچک داستان به این فکر کرد که اگر فیل بود با خرطومش چه کارهایی می‌توانست انجام بدهد یا اگر خفاش بود از شاخه‌ها سروته آویزان شود یا مانند توکا با صدای بلند آواز می‌خواند، مانند پنگوئن روی برف‌ها لیز می‌خورد یا اگر زرافه بود جور دیگری می‌ایستاد. او همین‌طور خودش را شبیه حیوانات دیگر تصور می‌کند و در طول داستان رفتار جانوران مختلف را تقلید می‌کند تا نوبت به شیر می‌رسد. او فکر کرد که دوست دارد مانند شیر غرش کند.

شبیه شیر شدن برای غاز دردسرآفرین شد. وقتی او تلاش می‌کند مانند شیر بغرد، شیر عصبانی می‌شود و او را دنبال می‌کند. غاز که شیر را از دست خودش عصبانی دیده بود، مجبور شد از دست او فرار کند. او در حین فرار همۀ کارهای جانوران دیگر را انجام می‌دهد و می‌فهمد که او هم این توانایی‌ها را دارد. او خیلی زود متوجه شد که غاز بودن هم چیز بدی نیست. درواقع، او متوجه می‌شود که برای انجام دادن بعضی از کارها لزومی ندارد که حتما حیوان دیگری باشد. او بعد از این تجربه، خود را به‌عنوان یک غاز در میان غازها دیگر می‌پذیرد و به توانایی‌های خود نیز پی می‌برد.

خواندن داستان تصویری غازی که نمی‌خواست غاز باشد، افزون بر اینکه مخاطب را تشویق می‌کند تا توانایی‌های خود را بشناسد او را با چند جانور و ویژگی‌های آن‌ها هم آشنا می‌کند. پتر هوراچک نویسنده و تصویرگر انگلیسی کتاب‌های کودک، تصویرهای این داستان را خود طراحی کرده است. این تصویرها در داستان بسیار زیبا و بامزه هستند و کودک را برای خواندن آن ترغیب می‌کنند. کودکان با خواندن داستان غازی که نمی‌خواست غاز باشد متوجه می‌شوند نباید از آنچه هستند ناراضی باشد؛ زیرا هر موجودی توانایی‌های منحصربه‌فردی دارد که تنها باید آن‌ها را بشناسد.

خواندن کتاب غازی که نمی خواست غاز باشد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران داستان‌های کودک پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۸,۷۰۰
تومان