دانلود و خرید کتاب تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب؛ سید قسیم (جلد چهارم) سید قسیم ترجمه الهه مهدویان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب؛ سید قسیم (جلد چهارم) اثر سید قسیم

کتاب تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب؛ سید قسیم (جلد چهارم)

معرفی کتاب تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب؛ سید قسیم (جلد چهارم)

کتاب تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب؛ سید قسیم (جلد چهارم) (مثال‌های نظری و طراحی، اصول، مبانی و تصفیه پایه؛ فصل ۹) نوشتهٔ سید قسیم و گوانگ جو و ترجمهٔ الهه مهدویان، حامد شاکریان، علیرضا راستی کردار و رضا فکری است و نشر عطران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب؛ سید قسیم (جلد چهارم)

طی دهه گذشته، پیشرفت‌ها تغییرات سریعی در زمینه تصفیه فاضلاب صورت گرفته است. تاکید بر شناسایی، ردیابی و حذف آلاینده های ویژه است، شبیه‌سازی و مدل‌سازی کامپیوتری، فرآیندهای غشایی، بازیابی و استفاده مجدد از پساب، بازیابی مواد مغذی و کاهش و استفاده از جامدات آلی، بهینه سازی مصرف انرژی، درک بیشتر نظریه و اصول فرآیندهای تصفیه و استفاده از این اصول در طراحی تأسیسات است. مهندسین محیط زیست مسئولیت‌های زیادی دارند. یکی از مهم‌ترین و در عین حال رضایت‌بخش‌ترین آنها، طراحی تأسیسات تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب است. چندین کتاب وجود دارد که در مورد مبانی، اصول علمی، مفاهیم و روش‌های تصفیه فاضلاب بحث می‌کنند. محاسبات طراحی واقعی و ارائه مثال‌های محاسباتی با تمرکز بر کاربرد تئوری و اصول در طراحی فرآیند و تاسیسات، در این کتاب‌ها به طور کامل پوشش داده نمی‌شود. 

هدف نویسندگان این کتاب سه مورد است: اول ارائه خلاصه‌وار تئوری مربوط به فرآیندهای تصفیه فاضلاب؛ دوم، تعریف پارامترهای مهم طراحی دخیل در فرآیند و ارائه مقادیر معمول این پارامترها و سوم، طراحی مرحله به مرحله مثال‌های عددی و واقعی از مراحل فرایندی است. بیش از ۷۰۰ مثال برای پوشش طیف کامل تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب از اصول و مبانی گرفته تا فن‌آوری‌های نوین تصفیه اولیه، ثانویه و پیشرفته، بازیافت و استفاده مجدد از پساب و حتی استفاده مجدد از جامدات آلی، آورده شده است. این مثال‌ها و راه حل‌ها درک خوانندگان از مفاهیم را افزایش می‌دهد. این مسائل همچنین می تواند به عنوان مرجع اطلاعات برای مهندسان با تجربه‌تر و همچنین کمکی برای آموزش دانشجویان مهندسی باشد. انتخاب تجهیزات و فرایند طراحی، جزو مهارت‌های کلیدی مهندسین است و باید در برنامه درسی مهندسی مورد تأکید قرار گیرد. مسائل عملی با راه حل‌های مرحله به مرحله منجر به مهارت‌افزایی دانشجویان مهندسی و مهندسان باتجربه شده و همچنین کمک خوبی برای داوطلبان امتحان کارشناسی ارشد، خواهد بود. همچنین، این نمونه‌های حل‌شده می‌توانند توسط طراحان سازه تصفیه خانه برای طراحی قسمت‌های مختلف و انتخاب تجهیزات استفاده شوند. بنابراین، این کتاب یک منبع تلفیقی با ارزش برای دسترسی سریع و آسان به تعداد زیادی تئوری و تمرین است و نمونه‌هایی را در زمینه فرآیندهای تصفیه فاضلاب و استفاده مجدد از آن، حل می‌کند.

این اثر به دو جلد تقسیم شده است. اصول، مبانی و تصفیه پایه در جلد ۱ که فصل ۱ تا ۱۰ را شامل می‌شود، پوشش داده شده است. جلد ۲ شامل فصل‌های ۱۱ تا ۱۵ برای پوشش فرآیندهای پس از تصفیه، استفاده مجدد و دفع مواد جامد است.

جلد ۱: اصول، مبانی و تصفیه پایه. فصل ۱ خلاصه‌ای از تاریخچه کلی تصفیه فاضلاب درگذشته، حال و آینده است. فصل ۲ و ۳ مباحث استوکیومتری واکنش جنبشی، بقای جرم، تئوری راکتورها و بقای جریان و جرم را پوشش می‌دهد. منابع فاضلاب شهری، جریان و ویژگی‌های آن در فصل ۴ و ۵ ارائه شده است. فصل ۶ نگاهی عمیق تر به اهداف تصفیه فاضلاب، ملاحظات طراحی و فرآیندهای پردازش و نمودارهای فرآیندی را ارائه می‌دهد. فرآیندهای پیش‌تصفیه در فصل ۷ و ۸ پوشش داده شده است. این مرحله شامل آشغالگیر و حذف شن و ماسه (دانه گیر) است. فصل ۹ به تصفیه اولیه و رسوب گذاری ساده و یا به کمک مواد شیمیایی پرداخته است . در نهایت فصل ۱۰ به فرایند تصفیه بیولوژیکی و حذف مواد مغذی می‌پردازد.

جلد ۲: تصفیه ثانویه، استفاده مجدد و دفع. فصل ۱۱ شامل فرایندهای عمده گندزدایی پساب است، در حالی که فصل ۱۲ به دفع پساب و استفاده مجدد می‌پردازد. فصل ۱۳ به مدیریت لجن، بازیابی منابع و استفاده مجدد از جامدات آلی اختصاص داده شده است. پلان تصفیه خانه، لوله‌ کشی حیاط، هیدرولیک تصفیه خانه و ابزار دقیق و کنترل در فصل ۱۴ پوشش داده شده است. ارتقای امکانات تصفیه ثانویه، بکارگیری زمین، تالاب‌ها، فیلتراسیون، جذب کربنی، BNR و MBR و فرآیندهای پیشرفته تصفیه فاضلاب مانند تبادل یونی، فرآیندهای غشایی و تقطیر برای کانی‌زدائی در فصل ۱۵ مورد مطالعه قرار گرفته است.

خواندن کتاب تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب؛ سید قسیم (جلد چهارم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران، متخصصان و دانشجویان رشتهٔ مهندسی فاضلاب پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۶۷,۸۰۰
تومان