دانلود و خرید کتاب خدا، بداهه گری و هنر زندگی ماریان مک کیبن دانا ترجمه لیدا عظیم زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خدا، بداهه گری و هنر زندگی اثر ماریان مک کیبن دانا

کتاب خدا، بداهه گری و هنر زندگی

معرفی کتاب خدا، بداهه گری و هنر زندگی

کتاب خدا، بداهه گری و هنر زندگی نوشتهٔ ماریان مک کیبن دانا و ترجمهٔ لیدا عظیم زاده از انتشارات کتاب درمانی است. این کتاب با موضوع بداهه‌گری و خودانگیختگی، همراه است با تمرین‌های عملی بداهه‌گری.

درباره کتاب خدا بداهه‌گری و هنر زندگی 

کتاب خدا بداهه‌گری و هنر زندگی که به موضوع خودانگیختگی پرداخته، تمرین‌هایی عملی برای بداهه‌گری را در بر گرفته است. گفته شده است که بهترکردنِ شرایط زندگی در دستان خود ما است؛ نباید منتظر بنشینید تا روزگار برایتان همه‌چیز را درست کند؛ باید بداهه‌گری کرد. ممکن است تصور کنیم بداهه‌گری مانند ذن است یا سرگرمی جالبی است یا روشی برای سرعت عمل در اقدام. بداهه‌گری، هوشمندی یا شوخ طبعی نیست. هدف اصلی بداهه‌گران، سرگرمی نیست. پشتِ هر بداهه‌گری سال‌ها آماده‌سازی وجود دارد و بعضی‌وقت‌ها انرژی روانی بسیاری می‌طلبد. بداهه‌گری، بیهودگی نیست و روندی منطقی دارد. اگر چه معمولاً جالب و شگفت‌انگیز است؛ مثل پشمکی است که موقع خوردن بلافاصله در دهان آب می‌شود، اما شیرینی‌هایش روی زبان می‌ماند. بداهه‌گری خلاقیت است و ما را سبکبال می‌کند. هر آن چه را اتفاق می‌افتد، می‌سازد. کشیشی به نام «اشلی گاف» می‌گوید بداهه‌گری بهترین درمانی است که می‌توانید در زندگی داشته باشید. هر بخش از این کتاب اصولی دارد که بداهه‌گری را به اندازهٔ زندگی وسعت می‌دهد. برای هر کدام از این اصول، توضیحاتی از صحنه و مثال‌هایی از زندگی واقعی و اسطوره‌های مسیحی آورده شده است. هفت اصلی که در این کتاب گفته شده، تنها شگردهای زندگی نیستند؛ بلکه روش‌هایی از مشاهدهٔ عملیات الهی در جهان آفریدهٔ خداوند هستند. روش‌های بداهه‌گری بینش و بصیرت به افراد با هر عقیده‌ای که باشند، می‌دهد. بداهه‌گری صحنه است؛ درحالی‌که بداهه‌گری در اشکال هنری دیگر مثل موسیقی هم جلوه می‌کند و حرف‌هایی برای گفتن دارد. ما همه بداهه‌گر هستیم و بی‌ آنکه بدانیم هر وقت که زندگی ما را به شگفتی وا می‌دارد و هر روز بداهه‌گری می‌کنیم. ماریان مک کیبن دانا یک کشیش رسمی و مدرس بداهه‌گری است. او قوانین بداهه‌گری و روحیات معنوی مسیحیت را با هم جمع کرده و در این کتاب به‌صورت راهنمایی برای زندگی آورده است. با مطالعهٔ این اثر می‌توانیم یاد بگیریم شکست و ابهام را بپذیریم؛ بدون آنکه تسلیم شویم. در پایان کتاب حاضر،  مجموعه‌ای از تمرینات عملی آورده شده است که پیشنهاد می‌شود به‌صورت فردی یا گروهی همراه با خانواده و دوستان آن‌ها را اجرا کنید.

برخی از فصل‌های کتاب خدا بداهه‌گری و هنر زندگی از این قرار است:

اصل ۱: آری بگو

اصل ۲: «پس»

اصل ۳: تعلیم بصیرت

اصل ۴: همراه خود را بیابید

اصل۵: ساختار درست را بیابید

اصل۶: عمیق زندگی کنید

اصل ۷: خارج از برنامه

خواندن کتاب بداهه‌گری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که می‌خواهند دربارهٔ بداهه‌گری اطلاعاتی کسب کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خدا بداهه‌گری و هنر زندگی

«بداهه‌گری یادگیری راه و رسم زندگی است که خطر دارد. در بداهه‌گری هرگز نمی‌دانید چه اتفاقی می‌افتد و کار پر خطری است. سال‌ها پیش کارگاهی به نام «پویش مقدس» برای جوانان برگزار کرده بودم؛ در این کارگاه برای حرکت، فعالیت و پویش دعا می‌کردیم. یک بار دیدم روی درب کلاس نوشته شده: «پویش ترسناک». مقدس بودن همیشه کمی ترس و دلهره با خود دارد. علم به این که نمی‌توانیم چیزی را کنترل کنیم، به خودیِ خود ترس دارد و بیشتر برای ما مانند ماجراجویی بزرگ و شگفت‌انگیزی است. بداهه‌گری نمایش است، وقتی بداهه‌گران درباره اعمالشان روی صحنه نمایش صحبت می‌کنند، هیچوقت نمی‌گویند: من این‌طور کار می‌کنم، آن‌طور عمل می‌کنم یا با گروه اینگونه کار می‌کنم، آنگونه پیش می‌روم. به جایش می‌گویند: من هر دوشنبه‌شب تمرین می‌کنم یا با دوستم تمرین می‌کنم. درباره این که دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند، صحبت نمی‌کنند. زندگی بعضی وقت‌ها خیلی دشوار می‌شود و همین بداهه‌گری نمایش است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۶۰۰
تومان