دانلود و خرید کتاب ننه پیرزن قلقلی و حیوان های جنگل تهمینه ترابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ننه پیرزن قلقلی و حیوان های جنگل اثر تهمینه ترابی

کتاب ننه پیرزن قلقلی و حیوان های جنگل

معرفی کتاب ننه پیرزن قلقلی و حیوان های جنگل

کتاب «ننه پیرزن قلقلی و حیوان های جنگل» نوشتۀ تهمینه ترابی است و انتشارات آرمان رشد آن را منتشر کرده است. این داستان برای ردۀ سنی کودکان است و یک ضرب المثل شیرین فارسی را معرفی می‌کند. 

درباره کتاب ننه پیرزن قلقلی و حیوان های جنگل

قصه‌گویی یکی از سنت‌های دیرینه و ارزشمند است که از نسل‌های پیش رسیده و باید برای حفظ آن تلاش کرد تا به نسل‌های بعدی منتقل شود. باگذشت زمان هرچقدر سرگرمی‌ها جدیدتر شدند و رسانه‌ها پدید آمدند، ‌نتوانستند جای قصه‌گویی و ارتباطی که بین قصه‌گو و مخاطبان ایجاد می‌شود را بگیرند و همچنان کودکان علاقۀ زیادی به شنیدن قصه دارند. کودکان از طریق قصه‌گویی، قدرت درک و بیانشان تقویت می‌شود، خلاقیت در آن‌ها پرورش پیدا می‌کند، دایرۀ واژگانشان گسترش پیدا می‌کند و شخصیت‌‌های قصه‌ها بر آن‌ها اثر می‌گذارد. قصه‌ها همچنین با ایجاد سؤال در ذهن کودکان به صورت غیرمستقیم به آن‌ها آموزش می‌دهند.

ضرب‌المثل‌ها سخنان برجسته، پندآموز هستند که در زبان مردم رایج است؛ گونه‌ای از بیان که معمولاً تاریخچه و داستانی آموزنده در پس بعضی از آن‌ها نهفته است. بسیاری از این داستان‌ها فراموش شده‌اند، بااین‌حال، در سخن به کار می‌روند و برای درک بهتر یک موضوع بیان می‌شوند. در عنوان فرعی کتاب ننه پیرزن قلقلی و حیوان‌های جنگل، این ضرب‌المثل آمده است: قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید. تهمینه ترابی تلاش کرده است تا از طریق داستانی مرتبط با موضوع این ضرب‌المثل، کودکان را با معنای آن آشنا کند تا مفهوم را بهتر درک کنند و بتوانند در زمان مناسب آن را به کار ببرند.

ضرب‌المثل قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید به این معنی است که نعمت‌ها، خوشی‌ها و ایام سعادت و تندرستی همیشگی نیستند و انسان وقتی ارزش واقعی آنها را می‌داند که آنها را از دست بدهد و دچار مشکل و گرفتاری بشود. انسان وقتی در شرایط سخت قرار می‌گیرد تازه متوجه نعمت‌هایی که داشته می‌شود و با خودش فکر می‌کند که کاش قدر نعمت‌ها و داشته‌هایش را می‌دانست. کتاب ننه پیرزن قلقلی و حیوان‌های جنگل دربارۀ پیرزنی است که در جنگل زندگی می‌کند. او قدر حیواناتی که اطراف خانه‌اش بازی می‌کنند را نمی‌داند و همیشه بهانه‌جویی می‌کند تا اینکه گرفتار مشکلی می‌شود و او می‌فهمد حیوانات کنار خانه‌اش چه نعمت‌هایی هستند.

 خواندن کتاب ننه پیرزن قلقلی و حیوان های جنگل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان علاقه‌مند به داستان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ننه پیرزن قلقلی و حیوان های جنگل

«در جنگلی زیبا و سرسبز پیرزنی زندگی می‌کرد که همه صدایش می‌کردند ننه پیرزن قلقلی. حیوان‌های جنگل همیشه نزدیک خانه‌اش بازی می‌کردند اما ننه پیرزن قلقلی از کار حیوان‌ها ناراحت بود؛ چون سروصدای آن‌ها نمی‌گذاشت درست‌وحسابی استراحت کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸ صفحه

قیمت:
۹,۶۰۰
تومان