دانلود و خرید کتاب مدل های بازی منحصر به فرد در فوتسال آلبرت ساباته ساباس ترجمه علی زندی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدل های بازی منحصر به فرد در فوتسال اثر آلبرت ساباته ساباس

کتاب مدل های بازی منحصر به فرد در فوتسال

انتشارات:نشر ویراست
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مدل های بازی منحصر به فرد در فوتسال

کتاب مدل های بازی منحصر به فرد در فوتسال نوشتهٔ آلبرت ساباته ساباس و ترجمهٔ علی زندی پور و امیر تاجی است. نشر ویراست این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی مجموعه مقالات نویسنده.

درباره کتاب مدل های بازی منحصر به فرد در فوتسال

کتاب مدل های بازی منحصر به فرد در فوتسال حاوی مجموعه مقالات آلبرت ساباته ساباس است. مترجمان پس از ترجمهٔ این مقالات، بخش‌هایی را بر اساس نیاز جامعهٔ فوتسال ایران و با کسب اجازه از نویسندهٔ کتاب، به آن افزوده‌اند تا بتوانند کمکی به مربیان جوان این کشور بکنند. این کتاب درمورد مدل‌های بازی در فوتسال صحبت کرده است. علی زندی پور و امیر تاجی که ترجمهٔ این اثر را بر عهده داشته‌اند، از افراد فعال در حوزهٔ ورزش فوتسال ایران بوده‌اند. می‌توانید با این دو مترجم و سوابق ورزشی آن‌ها در انتهای کتاب حاضر آشنا شوید؛ همین‌طور با نویسندهٔ کتاب مدل های بازی منحصر به فرد در فوتسال.

خواندن کتاب مدل های بازی منحصر به فرد در فوتسال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد فتسال و مربیان این ورزش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدل های بازی منحصر به فرد در فوتسال

«به یاد داشته باشید که ما مجموعه سه گانه یا مثلث تهاجمی را به عنوان بازی دونفره‌ای تعریف کردیم که در آن یک بازیکن سوم به آن اضافه شده است و به این صورت تنوع بیشتری به بازی می‌دهیم (بازی موقعیتی). اتخاذ تصمیم در مقایسه با دوگانه‌های مربوط با وجود بازیکن سوم پیچیده‌تر می‌شود و به همین دلیل باید به عوامل بسیار بیشتری توجه شود.

قبل از شروع فهرست کردن چند مثلث در سیستم ۰-۴، توضیح یک مفهوم مهم است: ضلع قوی و ضعیف.

ما می‌توانیم زمین را به دو قسمت تقسیم کنیم و می‌توانیم طرف قوی و ضعیف را به دو روش مختلف دسته‌بندی کنیم: تمرکز بر توپ و تمرکز بر دفاع‌کنندگان. چند بازیکن مهاجم در سمت توپ وجود دارد؟ یا... کدام طرف کمترین تعداد دفاع‌کننده را دارد؟ تمامی این سؤالات به یکی از مهم‌ترین مفاهیم در فوتسال مربوط می‌شوند... حوزهٔ فضا.

اگر تصمیم گرفتید با سیستم حمله ۰-۴ بازی کنید، بسیار مهم است که این مفهوم را درک کنید و تمام حرکات را طبق آن برنامه‌ریزی کنید تا به هدفی از فضای دفاعی که خالی است حمله کنید.

به یاد داشته باشید با ساده‌سازی همه چیز را می‌توانیم بگوییم:

در یک سیستم حمله ۰-۴ موقعیتی، ما می‌توانیم فضا را ایجاد کنیم (به معنای جستجوی فضاهای خالی در سیستم دفاعی) یا برتری‌ها را ایجاد کنیم (به معنای حرکات از یک سمت به سمت دیگر).

اجازه دهید این مفهوم را با استفاده از چند مثلث تهاجمی توضیح دهم:

_ بازی بین خطوط:

هدف اصلی این است که به طرف دیگر میدان حمله کنید و سعی کنید یک مثلث تهاجمی ایجاد کنید. این مثلث می‌تواند به دو صورت ایجاد شود: حرکت به جلو یا حرکت به کناره‌ها. ما می‌خواهیم فضای بین خط دفاعی را کاهش دهیم و مدافعان را به سمت توپ جذب کنیم و فضا را در دو ناحیه ایجاد کنیم: در طرف مقابل و با کار کردن مثلث پشت آخرین خط دفاعی. اجازه دهید با یک مثال تصویری این را توضیح دهم.

در این حرکت ما یک طرف را با ۶ بازیکن اضافه بار می‌کنیم و فضاهای مختلفی برای حمله ایجاد می‌کنیم. استفاده از مثلث‌ها در سیستم ۰-۴ به عنوان راهی برای شروع حمله موقعیتی و تلاش برای جذب مدافعان بسیار رایج است.

مثلث‌ها بعد از بارگیری: ما می‌توانیم در منطقهٔ ایجاد ۰-۴، دو بارگیری مختلف را اجرا کنیم: بارگیری ایجاد و بارگیری لبه.»

نظرات کاربران

Amir Taji
۱۴۰۳/۰۱/۱۲

و منی که مترجم و گردآوردنده این کتابم و اصلا نمی دونستم که این کتاب اینحا منتشر شده خیلی جالبه واقعا

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان