دانلود و خرید کتاب عصر پریکلس دان ناردو ترجمه فاطمه ایجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عصر پریکلس اثر دان ناردو

کتاب عصر پریکلس

نویسنده:دان ناردو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عصر پریکلس

کتاب عصر پریکلس نوشتهٔ دان ناردو و ترجمهٔ فاطمه ایجی است. گروه انتشاراتی ققنوس این کتاب را برای نوجوانان و بزرگسالان روانهٔ بازار کرده است. این اثر جزو مجموعهٔ «تاریخ جهان» است.

درباره کتاب عصر پریکلس

«پریکلس» نام یکی از سیاست‌مداران بسیار تأثیرگذار یونان باستان است. او بیش از ۳۰ سال بر سیاست‌های داخلی و خارجی آتن نظارت داشت. کتاب عصر پریکلس در هفت فصل نوشته شده و حاوی رویدادهای مهم در تاریخ عصر پریکلس است. این کتاب به شما گفته است که پریکلس از یک‌سو فردی مدافع فرهنگ و مشوق هنرمندان بود و ساختمان‌های عمومی باشکوه برپا می‌کرد و از سوی دیگر، توسعه‌طلبی دوآتشه بود که مایل بود قدرت آتن را به هزینهٔ همسایگانش و با استفاده از همهٔ ابزارهای ضروری همچون ترساندن، رشوه‌گرفتن و نیروی نظامیِ آشکار گسترش دهد. عصر پریکلس را دوره‌ای از عظمت فرهنگی و همین‌طور عصری پیچیده و آشوب‌زده توصیف کرده‌اند؛ عصری که بهترین و بدترین خصیصه‌های تمدن برجستهٔ یونان باستان بر آن حاکم بود. در این باره بیشتر بدانید.

مجموعهٔ «تاریخ جهان»، نام مجموعه‌ای ۸۷جلدی از گروه انتشاراتی ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌ٔ World History به حساب می‌آید. «دان ناردو»، «مایکل وی. آزکان»، «جیمز آ. کوریک» و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزهٔ تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعهٔ حاضر، یک دورهٔ مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از «عصر پریکلس»، «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و «انقلاب کشاورزی». مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند، اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهرهٔ بسیار ببرند.

خواندن کتاب عصر پریکلس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد تاریخ یونان باستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دان ناردو

دان ناردو (Don Nardo) در سال ۱۹۴۷ به دنیا آمد. او پژوهشگر و نویسندهٔ آثار تاریخی است. این نویسنده با «کمپانی ملی شکسپیر» همکاری داشته و در چندین نمایش نیز حضور داشته است؛ همچنین نویسندهٔ کتاب‌های تاریخی به زبان ساده و آسان برای کودکان است. دان ناردو بیش از ۴۰۰ جلد کتاب نوشته و جزو پرکارترین نویسنده‌های حوزهٔ تاریخ در کشور آمریکا است. او که عضو «انجمن تاریخ‌نویسان باستان» است، بر تاریخ سرزمین‌های یونان، روم، مصر، آشور، بابل و ایران اشراف دارد. از جمله کتاب‌های او می‌توان به «عصر پریکلس»، «امپراتوری آشور»، «هند باستان»، «میگل د سروانتس»، «اسطوره‌های یونان و روم» و «امپراتوری ایران» اشاره کرد. فیلم‌نامهٔ «The Bet» یکی از آثار دراماتیک دان ناردو بوده است.

بخشی از کتاب عصر پریکلس

«در نتیجه، یونان همچنان در آشوب و خونریزی غوطه‌ور شد. به نظر می‌رسید که دولتشهرهای بزرگ از این جنگ درس نگرفته و در تلاشی بیهوده برای کسب برتری بر یکدیگر، دوباره درگیر شده‌اند. نتیجه این جنگ سقوط اسپارت بود. در سال ۳۷۱ پ.م، در لئوکترا در جنوب بئوسی، تبی‌ها به رهبری فرماندهی برجسته به نام اِپامینونداس با فالانکس شکست‌ناپذیر اسپارت مقابله کردند و شکستش دادند. این شکست اسپارت را برای همیشه از مقام قدرت بزرگ یونان کنار گذاشت.

دیگر نتیجه سرنوشت‌ساز این آشوب‌ها و کشمکش‌ها آن بود که ناحیه مرکزی یونان ضعیف شد و در معرض خطر حملات بیگانگان قرار گرفت. این حمله اجتناب‌ناپذیر از جانب مقدونیه، که سابقاً منطقه‌ای عقب‌افتاده و بی‌فرهنگ در انتهای شمالی یونان بود، اتفاق افتاد. در اواسط سده چهارم پ.م، فیلیپ دوم پادشاه مقدونیه قبایل منطقه را متحد و به پادشاهی قدرتمندی تبدیل کرد. مایکل گرانت چنین شرح می‌دهد:

این دستاورد از آن رو ممکن شد که فیلیپ سردار مهم آن روزگار بود و ارتشی چنان رعب‌آور ساخته بود که هیچ گاه در دنیای مدیترانه دیده نشده بود. او با سواره‌نظام سنگین‌اسلحه‌ای که آموزش فوق‌العاده‌ای دیده بود، جنگ زمینی را با اجرای آرایش سه‌گوشی که ابتکار خودش بود، تغییر داد. پیاده‌نظام مقدونی هم فالانکس‌هایی با انعطاف‌پذیری نوظهور و عمیق، مجهز به دو نیزه به بلندی نیزه‌های یونانیان باستان، بودند.

فیلیپ به آتن، تب، کورنت و دیگر مراکز مهم تجاری و فرهنگی جنوب یونان چشم دوخته بود. در چهارم اوت سال ۳۳۸ پ.م، فالانکس مرگبار مقدونی، در خایرونیا در مرکز بئوسی، به‌راحتی در مقابل ارتش عظیم تب، آتن و دیگر یونانیان پیروز شد.

اندکی بعد از آن فیلیپ به قتل رسید. اما پسرش اسکندر، مردی جاه‌طلب و شجاع که بعدها به «کبیر» مشهور شد، تسلط مقدونیه بر یونان را حفظ کرد. در سال ۳۳۴ پ.م، ارتش یونان به رهبری وی به ایران حمله کرد و طی تنها ده سال بر امپراتوری بزرگی که از مقدونیه تا هند گسترده بود، تسلط یافت. آن گاه در ۳۳ سالگی، احتمالا به علت مالاریا، به مرگی نابهنگام درگذشت.»

خرد و مدیریت در اقتصاد دانش محور
دیوید رونی
روان‌شناسی شخصیت با تاکید بر تحلیل عوامل موثر بر رشد شخصیت
الیزابت بی. هارلوک
روانشناسی اجتماعی به زبان آدمیزاد
دانیل ریچاردستون
المختصر من دروس تمهیدیه فی الفقه الاستدلالی علی مذهب اهل البیت (ع)
باقر ایروانی
فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیازهای آموزشی ویژه
لنی فلورین
الشهید مصطفی جمران
سارة ماستری فراهانی
درمان در خانه
قاسم پیربادامی
گرمازدگی و داستان های دیگر
فرشته احمدی
قاتی ناسور
ریچل برایت
قاصدک های مرواریدی
سوری رمضان پور
نقش مدیریت منابع انسانی و تعهد سازمانی در بهره وری سازمان ها
محمود معروفخانیها
تقابل فکری فاطمیان با مخالفان
راضیه انصاری
درمان در یک جلسه
موشه تالمون
آنا بر گردن
آنتوان چخوف
امکان سنجی انعقاد موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران و شرکای تجاری
حسن ثاقب
مباحثی از مالکیت فکری
حسینعلی بای
سقراط
احمد علامه فلسفی
BARIŞ ŞİİRLERİ
Mecid Saadabadi
من ادواردو نیستم
گروه نویسندگان
دختری با هفت اسم
هیئون سئو لی
حرمسرای قذافی
بیژن اشتری
حرمسرای قذافی
بیژن اشتری
جنگ چهره زنانه ندارد
سوتلانا آلکسیویچ
فرمانده کجاستی؟ درباره زندگی احمد‌شاه مسعود
کاوه شجاعی
جنگ چهره‌ی زنانه ندارد
مهسا ملک‌مرزبان
هزار فرسنگ تا آزادی
یون سون کیم
نبرد من
آدولف هیتلر
کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم
اسلاونکا دراکولیچ
صداهایی از چرنوبیل
سوتلانا آلکسیویچ
سینوهه؛ جلد اول
میکا والتاری
در قلمرو پادشاهان
کارمن بن لادن
فرار از اردوگاه ۱۴؛ داستانی واقعی فرار ادیسه‌وار مردی از کره‌ی شمالی به سوی آزادی
بلین هاردن
مهاتما گاندی
محمد قاضی
آیشمن در اورشلیم
هانا آرنت
خودآموز دیکتاتورها
رندال وود
جنگ جهانی دوم
مهدی حقیقت‌خواه
هزاران فرسنگ تا آزادی
شیرین سپهراد
اختراع قوم یهود
احد علیقلیان

نظرات کاربران

meysam babaei
۱۴۰۲/۱۲/۲۰

کتاب خوبیه و تاریخ یونان رو مختصر و مفید توضیح میده و نشون میده بهترین حاکمان هم با یک اشتباه کل تمدن رو به نابودی میکشن .

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان