دانلود و خرید کتاب معماری اکولوژیک سارا هارت ترجمه سیامک پناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معماری اکولوژیک اثر سارا هارت

کتاب معماری اکولوژیک

نویسنده:سارا هارت
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب معماری اکولوژیک

کتاب معماری اکولوژیک نوشتۀ سارا هارت و دیوید لیتل فیلد با ترجمۀ سیامک پناهی و سما مدیرروستا در انتشارات عصر کنکاش به چاپ رسیده است. این کتاب، دربارۀ یکی از معماران معروف و آوانگارد به نام کن یانگ است. کتاب، ضمن توضیح سبک و فرم معماری کن یانگ، پروژه‌های او را از منظرهای مختلف طی فصل‌هایی معرفی و بررسی کرده است.

درباره کتاب معماری اکولوژیک

کتاب معماری اکولوژیک، معرفی پروژه‌های طراحی کن یانگ است. کن یانگ معماری پیش‌رو در طراحی اکولوژیک است که همواره بر ضرورت طراحی اکولوژیکی تأکید کرده و به‌عنوان طراح آوانگارد بیوکلایمتیک شناخته می‌شود. او رئالیست است و در طراحی، بر ضرورت‌ها تأکید می‌کند. یانگ رویکردی متفاوت در معماری عرضه کرده که با سبک های دیگر متفاوت است و بیشتر در حوزۀ توسعۀ پایدار و هماهنگی با طبیعت قرار دارد. او به فناوری‌های دنیای مدرن علاقه‌مند است؛ اما اعتقاد دارد با الهام از طبیعت می‌توان به ساده‌ترین راهکار دست یافت. 

یکی از دستاوردهای او به‌عنوان معمار مطرح کردن این موضوع است که چگونه ساختمان‌های بلند همچون سازوکاری حساس به محیط زیست عمل می‌کنند. هدف او از این موضوع، تغییر در فرم ثابت برج‌ها به‌ویژه در اقلیم‌های گرمسیری است. او می‌خواهد گونه‌ای از زندگی را پدید آورد که با طبیعت در هم آمیخته است و با آن در تضاد نیست. از همین روست که ساختمان‌هایی که او طراحی کرده با وجود مرتفع بودن، فضاهایی دارند که از نور طبیعی بهره‌مند هستند، به‌صورت طبیعی تهویه می‌شوند و دارای تراس‌هایی با پوشش گیاهی فراوان هستند.

 ۳ عامل در موفقیت طرح‌های یانگ اثرگذار بودند: توجه به مباحث اقلیمی، متناسب بودن معماری با نیازهای بومی، تمایل کشورهای گرمسیری به توسعۀ ساخت‌وساز. در کتاب معماری اکولوژیک، طی فصل‌هایی با عنوان‌های زیر، تجربه‌های طراحی ساختمان‌های مختلف و پروژه‌های کن یانگ معرفی و بررسی شده‌اند: طراحی بیوکلایمتیک، طرح جامع اکولوژیکی، نوآوری در تکنولوژی، زیرساخت اکولوژیکی عمودی.

خواندن کتاب معماری اکولوژیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران، پژوهشگران و دانشجویان معماری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معماری اکولوژیک

«مطالب منتشر شده توسط یانگ، ایده‌های وی در طراحی اقلیمی را نشان می‌داد که فرم ساختمان ‌های بلندمرتبه در مناطق استوایی را تغییر داد. یانگ پس از ارائه مدلی برای طراحی آسمان خراش زیست‌اقلیمی در منطقه گرمسیری، رویکرد خود را تعمیم و فرم ‌هایی را برای مناطق نیمه‌گرمسیری و معتدل نیز ارائه داد. یانگ همواره به حفظ اصول اخلاقی در طراحی های خود حتی در پروژه های تجاری نیز پایبند بود. او با قانع کردن کارفرمایانی که بودجه کافی داشتند، در چند پروژه سرمایه‌گذاری نمود. او در هر پروژه، آزمایشات مربوط به انرژی را انجام می داد. یانگ به عنوان شریک در شرکت بین‌المللی لولین دیویس در لندن این فرصت را یافت که ایده‌های خود را برای محیط‌ های مختلف اقلیمی و فرهنگی مورد آزمایش قرار دهد. او با دریافت جوایز متعدد و چاپ نتیجه پژوهش‌های خود در نشریات، شناخته و مشهور شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۱۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان