دانلود رایگان کتاب ندود در سرزمین نقاشی ها
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ندود در سرزمین نقاشی ها اثر حمیدرضا رضوانی اول

کتاب ندود در سرزمین نقاشی ها

معرفی کتاب ندود در سرزمین نقاشی ها

کتاب ندود در سرزمین نقاشی ها گردآوری‌شده توسط حمیدرضا رضوانی اول و جمعی از نویسندگان و ویراستهٔ نازنین حسینی کریم آبادی است و نشر آرسس آن را منتشر کرده است. این کتاب به همراه آثار کودکان و نوجوانان خانه‌های فرهنگ شهرداری گرگان است.

درباره کتاب ندود در سرزمین نقاشی ها

در سرزمینی ناشناخته در جنگل تاریکی، موجودی به نام «دوداژدها» حکومت می‌کند. او فرمانده‌ای به نام «دود» دارد که با کمک هم و سربازانشان موجودات را به دود آلوده کرده‌اند؛ به وسیله گیاهانی که در دشت وارونه می‌روید و شیره‌هایش به خورد موجودات داده شده و دودش هوای جنگل تاریکی را پر کرده است. طلا و نقرهٔ فراوانی در سرزمین جنگل تاریکی پراکنده شده و دوداژدها که عاشق ثروت است موجودات را وادار می‌کند تا طلا و نقره‌ها را جمع کرده و تحویل او دهند و در برابر آن شیره دریافت کرده و دود کنند. موجودات که همگی دودی شده‌اند تنها فکرشان این است که زودتر طلای بیشتری را جمع کنند و دود کنند.

در این میان یک زوج که وظیفهٔ حمل گاری‌های طلای دوداژدها را بر عهده دارند صاحب فرزند می‌شوند. آنها دوست ندارند فرزندشان مانند بقیه موجودات آلوده به دود شود و کلبه‌شان را آتش می‌زنند و پنهانی فرزندشان را به جنگل سیب که در کنار جنگل تاریکی قرار دارد می‌برند و نام او را ندود می‌گذارند. ندود به مرور رشد می‌کند و نوجوانی نیرومند و پرقدرت می‌شود. او در این مدت از هوای پاک جنگل سیب تنفس کرده و میوه‌های جنگلی می‌خورده و از آب شفابخش چشمه می‌نوشیده است. یک شب که پدر و مادر ندود برای دیدار او آمده بودند سربازان دوداژدها متوجه می‌شوند و آنها را تعقیب می‌کنند و سر از کلبه‌ای در می‌آورند که در آن پنهان شده‌اند.

پدر ندود در آخرین لحظه ضربه‌ای به سربازی که قصد دستگیری ندود دارد می‌زند و او را فراری می‌دهد و ندود تا اعماق جنگل سیب می‌دود اما به ناگاه سر از غاری در می‌آورد که او را به شش هزار سال آینده پرت می‌کند و... .

در آنجا ندود با پسری آشنا می‌شود که از دست گروهی که می‌خواهند او را به مواد مخدر آلوده کنند فراری است. یاد وضعیت خود می‌افتد و اینکه موجودات سرزمینشان در چه وضعیتی به سر می‌برند و خونش به جوش می‌آید. او تصمیم می‌گیرد به پسر کمک کند و در این حین دوستانی پیدا می‌کند که حاضر می‌شوند با ندود به سرزمینش بیایند و او را از دست دوداژدها نجات دهند...

داستان کامل ندود را می‌توانید در کتاب «ندود و مبارزه در دشت وارونه» مطالعه کنید. اما در این کتاب از کودکان خواستیم تا دربارهٔ داستان ندود نقاشی بکشند و داستان بگویند. بیشتر بچه‌ها با قلم زیبایشان نقاشی‌های زیبایی را خلق کردند که خالق شخصیت «ندود» یعنی آقای «حمیدرضا رضوانی اول» روی این نقاشی ها داستان پندآموزی را به نگارش در آورده‌اند.

خواندن کتاب ندود در سرزمین نقاشی ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ندود در سرزمین نقاشی ها

«زهرا ملائی که نقاشی‌اش تمام شده بود پیش ندود آمد و گفت: من روزی در خیابان مرد معتادی را دیدم که نمی‌توانست روی پای خودش بایستد و داشت روی زمین می‌افتاد.

خیلی ناراحت شدم و احساس کردم حتی خورشید و ابرهای بالای سر مرد هم برای او گریه می‌کنند.

آن مرد همش در این فکر بود که سیگار بکشد و نمی‌توانست دهانش را که باز مانده بود ببندد. حالا من از اینکه شما اینجا هستید و قصد دارید با دود مبارزه کنید خیلی خوشحالم.

ندود وقتی نقاشی امیرعلی جعفری را گرفت خیلی تعجب کرد و از او پرسید: این که فقط یک پدر و پسر هستند. چه معنی می‌دهد؟

امیرعلی گفت: اجازه! پدر، الگوی پسر هست. اگر پدر سیگاری باشه ممکنه پسر هم یاد بگیره، اگر پدر ورزشکار باشه، پسر هم زندگی سالمی می‌تونه برای خودش درست کنه.

ندود به پسر آفرین گفت، چون پدر خودش هم الگوی او بود.

علی قربانی نقاشی‌اش را به ندود داد و گفت: این آقا راننده اتوبوس است اما او با اینکه کار سنگینی دارد و باید شب‌ها بیدار بماند اما هیچوقت سراغ دود نرفته چون زن و بچه‌اش را دوست دارد.»

نظرات کاربران

کاربر 3031953
۱۴۰۲/۰۹/۰۷

بهترین داستانننننن دنیااااااااااااااا شگفت انگیز ترین داستان دنیااا معرفی میکنم ««««««««ندود»»»»»»»»

کاربر 8507623
۱۴۰۳/۰۱/۰۲

به نظر من کتابی عالی بود

کاربر 3300804
۱۴۰۲/۱۲/۲۷

عالی و هیجانی ادم دلش می خواهد ادامه ی داستان رو بفهمه ذهن من خیلی رفت سمتش

Sayna Kiyanfard
۱۴۰۲/۱۱/۲۶

خیلی قشنگ بود با اینکه خیلی دوازده سالمه دوست دارم منم یه ندود باشم واقعا بچها رو با دنیای امروزی آشنا میکنه خیلی داستان قسنگی داره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
رایگان