دانلود و خرید کتاب این منم مارتین لوترکینگ برد ملتزر ترجمه زهرا غفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب این منم مارتین لوترکینگ اثر برد ملتزر

کتاب این منم مارتین لوترکینگ

معرفی کتاب این منم مارتین لوترکینگ

کتاب این منم مارتین لوترکینگ نوشتۀ برد ملتزر و ترجمۀ زهرا غفاری و ویراستۀ سمیه حیدری است و انتشارات مهرسا آن را به بازار روانه کرده. این کتاب داستان زندگی رهبر جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان آمریکا را به زبانی ساده برای کودکان تعریف می‌کند.

درباره کتاب این منم مارتین لوترکینگ

مارتین لوترکینگ سیاه‌پوستی آمریکایی و از فعالان جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان بود. در سال ۱۹۵۵، بعد از این که در یکی از ایالت‌های آمریکا، زن سیاه‌پوستی به نام رزا پارکس قبول نکرد جای خود را در اتوبوس به یک سفیدپوست بدهد، مارتین هم به همراه بقیۀ سیاه‌پوست‌ها تصمیم گرفتند تا شبکۀ سراسری حمل‌ونقل کشور را تحریم کنند. مارتین لوترکینگ در راه این مبارزه به زندان هم افتاد. در ۲۸ آگوست ۱۹۶۳، او معروف‌ترین سخنرانی خود را در واشینگتن انجام داد. مارتین لوترکینگ معتقد بود باید در مسیر صلح حرکت کرد تا ندای آزادی به گوش همۀ دنیا برسد.

کتاب این منم مارتین لوترکینگ بخشی از مجموعۀ آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند است. کتاب‌های این مجموعه به زبانی ساده داستان زندگی افراد مهم تاریخی را برای کودکان تعریف می‌کنند.  

خواندن کتاب این منم مارتین لوترکینگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این کتاب را به تمامی کودکان و نوجوانانی که دوست دارند دربارۀ شخصیت‌های مهم تاریخی اطلاعات بیشتری کسب کنند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب این منم مارتین لوترکینگ

«چهارده‌ساله که شدم، شرایط بدتر هم شد. من تازه در یک مسابقۀ سخنرانی برنده شده بودم. موضوع سخنرانی‌ام، رفتار برابر با همۀ انسان‌ها بود. خیلی هیجان‌زده بودم. بعد، وقتی داشتم با اتوبوس به خانه برمی‌گشتم، چندتا سفیدپوست هم سوار شدند. اولش از جایم تکان نخوردم. آخه به نظرم خیلی نامردی بود! اما معلمم راضی‌ام کرد که از جایم بلند شوم. بقیۀ مسیر را سر پا ایستادیم و سر هر پیچ، به این‌طرف و آن‌طرف پرت می‌شدیم. همیشۀ خدا همین داستان بود. مردم با سیاه‌پوست‌ها خیلی بد رفتار می‌کردند.»

نظرات کاربران

BNT FMND
۱۴۰۳/۰۱/۱۱

این کتاب به من ۸ساله چیز های بزرگی یاد داد

کاربر 5804286
۱۴۰۳/۰۱/۰۹

واقعا همچین انسان شجاعی ندیده بودم. کاش می شد من هم مثل او انقدر شجاع باشم. باید دوباره بلند شد و ایستاد مارتین لوتر کینگ

morteza khadem
۱۴۰۲/۱۰/۲۱

فکر نمیکردم برای فرزند ۶ساله ام جالب باشد، ولی براش جالب و جذاب بود!!!

mahan.h.k
۱۴۰۳/۰۱/۲۲

از نظر من آدم های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۶۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
۱۶,۹۰۰
تومان