دانلود و خرید کتاب درس های شیمی بانی گرموس ترجمه فیروزه کاتب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درس های شیمی اثر بانی گرموس

کتاب درس های شیمی

نویسنده:بانی گرموس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درس های شیمی

کتاب «درس های شیمی» نوشتۀ بانی گرموس و ترجمۀ فیروزه کاتب است و انتشارات چلچله آن را منتشر کرده است. با خواندن رمان جذاب درس‌های شیمی دیگر هیچ زنی دست از تلاش برنخواهد داشت.

درباره کتاب درس های شیمی

راوی داستان درس‌های شیمی ابتدا به معرفی وضعیت تاریخی آن زمان یعنی دهۀ ۶۰ آمریکا و همچنین الیزابت زات ۳۰ساله می‌پردازد. الیزابت ازیک‌طرف زنی افسرده توصیف می‌شود که احساس می‌کند زندگی‌اش به پایان رسیده و از طرف دیگر یک دانشمند شیمی‌ و ستارۀ برنامۀ عصرانه ساعت شش است و عادت دارد یادداشت‌های خاصی در ظرف غذای دختر شگفت‌انگیزش بگذارد. دخترش مادلین ۵ ساله است اما از ۳ سالگی توانسته کتاب بخواند و در این سن اکثر کتاب‌های دیکنز را خوانده است. او همچنین می‌تواند کنسرتوی باخ را زمزمه کند. مادلین اما یادداشت‌ها را قبل از مدرسه در می‌آورد تا کسی آن را نبیند. او همچنین در مدرسه وانمود می‌کند که بی‌سواد است و چیزی بلد نیست. او یک دلیل برای خودش دارد. او می‌خواهد مثل بقیه باشد چون دیده است مادرش به‌خاطرداشتن تفاوت با بقیه چقدر رنج‌ کشیده است.

الیزابت زات قبل از اینکه تبدیل به ستارۀ برنامۀ آشپزی شود به‌عنوان یک شیمی‌دان حقوق کمی می‌گرفت و نادیده و دست‌کم گرفته می‌شد اما نه به این خاطر که شیمی‌دان ضعیف و بدی بود بلکه به این خاطر که او یک زن بود. اما رویکرد جدید و غیرمعمول زن زیبای شیمی‌دان در آشپزی انقلابی به پا کرد بااین‌حال همۀ افراد از اینکه روزبه‌روز هواداران الیزابت بیشتر می‌شوند خوشحال نیستند چون معلوم می‌شود الیزابت فقط به زنان آشپزی یاد نمی‌دهد بلکه به آن‌ها شجاعت تغییردادن وضع موجودشان را هم می‌دهد و این در دهۀ ۶۰ آمریکا پذیرفتنی نبود.

در کتاب درس‌های شیمی، بانی گرموس داستان زنی را روایت می‌کند که در جهانی غم‌انگیز زندگی می‌کند، جهانی که در آن موفقیت آکادمیک برای یک زن با رضایت فردی و خودشکوفایی منافات دارد اما این کتاب به زیبایی و ماهرانه تصویر کلیشه‌ای زنان در دنیای علم را به چالش می‌کشد و اهمیت دنبال‌کردن علایق و دست‌نکشیدن از رؤیا را نشان می‌دهد. در کنار مفاهیم عمیقی مثل زن‌ستیزی، نابرابری، مقاومت و دست‌نکشیدن از رؤیاها که در درس‌های شیمی به آن‌ها پرداخته می‌شود، طنز ظریفی که در رمان وجود دارد گاهی خواننده را به خنده می‌اندازد. این ویژگی‌ها رمان را به یک کتاب فوق‌العاده تبدیل کرده است. 

خواندن کتاب درس های شیمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به ادبیات داستانی،‌ رمان‌های خارجی و تمام زنان و دختران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درس های شیمی

«در سال ١٩۶١، زنان بدون اینکه فکر کنند، پیراهن‌هایی با کمربند می‌پوشیدند، به باشگاه‌هایی که در باغ تشکیل می‌شد می‌رفتند و لشکرهایی از کودکان را با اتومبیل‌هایی و آن هم بدون بستن کمربند ایمنی از این‌طرف به آن طرف می‌بردند. قبل از اینکه کسی بداند جنبشی در دههٔ شصت به وجود خواهد آمد، چه برسد به جنبشی که شرکت‌کنندگانش، شصت سال آینده را صرف تاریخ‌نگاری کنند زمانی که جنگ‌های بزرگ به پایان رسیده و جنگ‌های مخفیانه تازه شروع شده بود، مردم فکر می‌کردند و باور داشتند اتفاق هر چیزی ممکن است.»

نظرات کاربران

magical1373
۱۴۰۲/۰۸/۲۵

متاسفانه نیاز شدید ب ویرایش انگار ترجمه رو از اینترنت برداشته بودن

شميم مهدى
۱۴۰۲/۰۸/۲۱

کتاب خوب بود. اما جدا نیاز به ویرایش داره! اشتباهات تایپی، اشتباهات در اسامی، حتی اشتباه در افعال یا ناقص موندن جملات. اگه اینا برطرف شه قطعا خیلی خوب میشه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶۶ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان