دانلود و خرید کتاب مبانی فیزیک آماری سیلیو سالیناس ترجمه محسن سربیشه ئی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مبانی فیزیک آماری

کتاب مبانی فیزیک آماری نوشتهٔ سیلیو سالیناس و ترجمهٔ محسن سربیشه ئی و فاطمه اشرف مقیمی و محمد ابراهیم زمردیان و ویراستهٔ هانیه اسدپور فعال مشهد و مصطفی قندهاری است و انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مبانی فیزیک آماری

کتاب مبانی فیزیک آماری یک کتاب درسی است که برای دانشجویان سال آخر دورۀ کارشناسی و سال اول تحصیلات تکمیلی نوشته شده است. در این کتاب، مبانی آماری ترمودینامیک همراه با مثال‌هایی از فیزیک حالت جامد بررسی می‌شود. علاوه‌براین، به مباحثی که اخیراً موردتوجه قرار دارند نظیر پدیده‌های غیرتعادلی و گذارهای فاز نیز پرداخته شده است. در ارائۀ این مطالب، مفاهیم جدید نظیر حدّ ترمودینامیکی و هم‌ارزی آنسامبل‌های گیبس معرفی و سعی شده است با استفاده از مدل‌های ساده (گاز ایده‌آل، جامد اینشتین، پارامغناطیس ساده) و ارائۀ چند مثال، ایده‌های ریاضی روشن شوند. جزئیات روش‌های ریاضی‌ای که موردبحث قرار گرفته، در پیوست کتاب آمده‌اند.

در این کتاب علاوه بر آنسامبل‌های میکروکاننی، کاننی و کاننی بزرگ، به مکانیک آماری کوانتومی شامل گازهای ایده‌آل بوز، فرمی و تراکم بوز-اینشتین، نظریه‌های کلاسیکی گذارهای فاز و پدیده‌های بحرانی، مدل آیزینگ، نظریه مقیاس‌بندی و ایده‌های گروه بازبهنجارش و پدیده‌های غیرتعادلی نیز پرداخته شده است. تمرین‌های آخر هر فصل بخش مهمی از درس است و به روشن شدن مباحث ارائه‌شده در متن کتب کمک می‌کند. راهنمایی و جواب‌های مسائل را می‌توان در وب‌سایت مؤلّف یافت.

خواندن کتاب مبانی فیزیک آماری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشتهٔ فیزیک پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۰ صفحه

حجم

۲۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان