دانلود و خرید کتاب کسب و کاری به نام فوتبال میثم راستی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کسب و کاری به نام فوتبال اثر میثم راستی

کتاب کسب و کاری به نام فوتبال

نویسنده:میثم راستی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کسب و کاری به نام فوتبال

کتاب کسب و کاری به نام فوتبال نوشتهٔ میثم راستی است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کسب و کاری به نام فوتبال

فوتبال در ایران به عنوان یک فعالیت ورزشی غیر اقتصادی و غیر مولد شناخته می‌شود و به دلیل درآمدزا نبودن، دولت‌ها می‌بایست هر ساله در آن هزینه کنند تا جامعه بتواند از این رویداد ورزشی استفاده کند. این برشی کوتاه اما دقیق از تفکر دولتی حاکم بر فوتبال ایران است. ساختار فکری که با بهانه‌هایی چون نبود قانون کپی‌رایت و پرداخت نشدن حق پخش، ضعف خود در صنعتی کردن فوتبال را توجیه می‌کند. اما غافل از اینکه این مدل فکری در بقیه صنایع هم مثل خودروسازی، هواپیمایی، بانکداری و حتی نفت و گاز نتوانست به بهره‌وری مناسب اقتصادی برسد. درست گفته‌اند که اگر اداره (مدیریت‌کردن) بیابان‌ها را هم به دولت بسپارید پس از مدتی ماسه کم می‌آورند.

کتاب «کسب و کاری به نام فوتبال» با بهره‌گیری از دانش و تجربیات سال‌ها فعالیت نویسنده در فوتبال ایران و جنگیدن وی با تفکر دولتی حاکم بر آن، با نگاهی متفاوت و واقع‌گرایانه به موضوع اقتصاد فوتبال، به تجزیه و تحلیل دقیق شرایط اقتصادی فوتبال کشور و بررسی مسیرهای توسعه آن می‌پردازد؛ نگرشی با توجه به ریشه مشکلات اقتصادی و علل ضعف ساختار تجاری باشگاه‌ها و همچنین بررسی مدل‌های موفق و استانداردهای جهانی در زمینه باشگاهداری و صنعت فوتبال بوده و در نهایت به ارائه راهکارهای خلاقانه با در نظر گرفتن شرایط بومی ورزش و فوتبال ایران پرداخته است.

وقتی بحث درآمدزایی در فوتبال پیش می‌آید افراد به سرعت مواردی مثل درآمدهای روز مسابقه، حق پخش تلوزیونی و اسپانسرها و ... را بازگو می‌کنند بدون اینکه توجه کنند که این درآمدها به چه شکل و با چه راه و روشی حاصل می‌شوند. فوتبال در کشور ما یک ورزش پر طرفدار و مورد علاقه میلیون‌ها نفر است و هر پدیده‌ای هم که مخاطب زیادی داشته باشد ظرفیت‌های مالی و اقتصادی فراوانی را با خود همراه می‌سازد، اما چرا فوتبال با ظرفیت بالای اجتماعی نتوانسته بهره‌مندی اقتصادی لازم را ببرد؟ و همواره سؤال‌هایی مثل چرا باشگاه‌ها درآمدزا نیستند؟ چرا باشگاه‌ها با مشکل اسپانسری روبه‌رو هستند؟ در شرایطی که صدا و سیما مجری انحصاری پخش مسابقات فوتبال در ایران است آیا باشگاه‌ها می‌توانند به درآمد حق پخش امید داشته باشند؟ درآمدهای روز مسابقه چه اثری در ثبات مالی باشگاه‌ها دارند و با چه شیوه‌هایی می‌توان آن‌ها را افزایش داد؟

کتاب «کسب و کاری به نام فوتبال» به چرایی این سؤالات پرداخته است و مخاطب را با راه‌های عملی رسیدن به هدف و موانع در مسیر آشنا می‌کند.

خواندن کتاب کسب و کاری به نام فوتبال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب تنها مخصوص مدیران باشگاه‌ها و سیاست‌گذاران ورزش نیست و در آن به نقش مؤثر و اهمیت بسیار بالای عملکرد و همراهی تماشاگران و هواداران در موفقیت‌های مالی باشگاه اشاره شده است. البته از آنجایی که بسیاری از بخش‌ها و اصول اقتصادی و کسب وکار فوتبال برای سایر رشته‌های ورزشی نیز یکسان و قابل اجراست، مدیران سایر رشته‌های ورزشی نیز می‌توانند از این کتاب بهره لازم را ببرند. به طور کلی اگر در حال حاضر در این صنعت فعالیت می‌کنید و یا علاقه‌مند به دانستن در رابطه با اقتصاد فوتبال هستید و یا می‌خواهید به عنوان یک سرمایه‌گذار، به کسب‌و‌کار فوتبال به مشغول شوید، این کتاب می‌تواند راهنمای مهمی برای شما باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

قیمت:
۸۱,۰۰۰
تومان