دانلود و خرید کتاب ارائه بودجه سلامت شخصی ویدیا آلاکسون ترجمه عباس عصاری آرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارائه بودجه سلامت شخصی اثر ویدیا آلاکسون

کتاب ارائه بودجه سلامت شخصی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ارائه بودجه سلامت شخصی

کتاب ارائه بودجه سلامت شخصی؛ راهنمای سیاست‌گذاری و اجرا نوشتهٔ ویدیا آلاکسون و ترجمهٔ عباس عصاری آرانی و فرزانه قائمی است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ارائه بودجه سلامت شخصی

بسیاری از بیماری‌های مزمن و بلندمدت و یا معلولیت‌ها قابل درمان نیستند؛ بر این اساس پزشکان طرفدار طرح‌هایی هستند که بتوانند کیفیت زندگی و به‌زیستی این گروه از بیماران را ارتقا دهند. طرح ارائه بودجه سلامت شخصی به این بیماران، به جای ارائه خدمات سلامت در قالب سیستم سنتی خدمات سلامت ملی، این حق انتخاب را به بیماران می‌دهد که در فرآیند برنامه‌ریزی مراقبتی خود با کمک گرفتن از واسطه‌های حمایتی برای برنامه‌ریزی جهت دریافت خدمات سلامت لازم، برنامه‌های تفریحی را نیز در برنامه‌های مراقبتی خود قرار دهند. برای مثال رفتن به ورزشگاه به جای انجام فیزیوتراپی، زیر نظر واسطه‌های حمایتی و پزشکان و بر مبنای انتخاب فرد بیمار، می‌تواند باعث بهبود روحیه و افزایش کیفیت زندگی فرد شود. در واقع، بودجه سلامت شخصی باعث افزایش حس کنترل فرد بیمار بر زندگی شخصی می‌شود و از این رو می‌تواند در ایجاد انگیزه و کاهش صدمات روحی و روانی برای این گروه از بیماران اثرگذار باشد. شایان ذکر است نظارت مالی بر نحوه خرج‌کرد این بودجه توسط کمیسیون‌های مراقبت از سلامت مرتبط، از طریق ارائه یک کارت بانکی مشخص و ارائه لیست خدمات مجاز به استفاده در این طرح، انجام می‌شود تا بدین وسیله از استفاده از این منابع مالی در جائی دیگر جلوگیری به عمل آید.

کتاب ارائه بودجه سلامت شخصی دارای دو هدف است. اولین هدف این است که بودجه سلامت شخصی را راه جدیدی برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی معرفی نماید؛ به نحوی که در حال حاضر یک تفاوت مثبت برای زندگی صدها نفر از مردم ایجاد نموده و این پتانسیل را دارد که مراقبت بیش از هزاران نفر از مردم را تغییر دهد. بودجه سلامت شخصی فرصتی برای حفظ اصول اساسی خدمات ملی سلامت و همچنین گسترش تمرکز از سمت ارائه مراقبت‌های بهداشتی به سمت حمایت از مردم با نیازهای سلامت ارائه می‌کند تا زندگی مردم به بالاترین حد ممکن رسانده شود. این امر زمانی محقق می‌شود که روش‌های هزینه-اثربخشی برای مدیریت مالی بیماری‌های بلندمدت فشارآورتر نباشد. در حال حاضر بیماری‌های بلندمدت اغلب در سیستم سلامت ملی در نظر گرفته می‌شوند و با افزایش سن افراد، هزینه می‌تواند افزایش یابد.

هدف دوم این کتاب این است که راهنمای دانشگاهیان، سیاست‌گذاران، مدیران و دست اندرکاران در سیستم سلامت ملی باشد؛ آیا شما به‌سادگی در مورد بودجه سلامت شخصی کنجکاو هستید یا به طور فعال در کاربرد آن درگیر هستید. این کتاب می‌تواند از آغاز تا پایان مطالعه شود و به شما یک ارزیابی کامل از اینکه بودجه سلامت شخصی چیست، برای چه کسانی است و آنچه باید رخ دهد تا اجرای آن حمایت شود، ارائه دهد. با این حال، شما همچنین می‌توانید از کتاب به عنوان یک راهنمای مرجع استفاده کرده و از فصل‌های مختلف برای یک مرور کلی از مسائل خاص استفاده نمایید.

فصل‌های اول تا پنجم با یک مرور کلی از شخصی‌سازی در خدمات عمومی شروع می‌شوند. در انجام این کار، توسعه‌ای در سیستم سلامت ملی در چارچوب وسیع‌تری از اصلاح خدمات عمومی انجام شده است. سپس در ادامه به معرفی بودجه سلامت شخصی و هدف آن می‌پردازند. علاوه بر آن، پایه‌های بودجه سلامت شخصی که به جنبش زندگی مستقل در دهه ۱۹۷۰ و دهه ۱۹۸۰ برمی‌گردد، نحوه ارتباط این طرح با طرح‌های دیگر خدمات سلامت ملی برای مدیریت بیماری‌های بلندمدت و شواهدی از مطالعات مربوط به انگلستان و مطالعات بین‌المللی نیز ارائه می‌شود.

فصل‌های ششم تا نهم بر مراحل اجرای طرح بودجه سلامت شخصی تمرکز می‌کنند. پس از ارزیابی کلی تمام مراحل، به هر یک از انواع اصلی زیرساخت‌های مورد نیاز برای طرح بودجه سلامت شخصی یک فصل اختصاص داده شده است: یک سیستم برای تخصیص منابع بین افراد؛ یک سیستم برای ارائه پشتیبانی به دارندگان بودجه، از جمله برنامه مراقبت پیرامون و گزینه‌هایی برای اینکه چگونه پول در طرح بودجه سلامت شخصی می‌تواند مدیریت شود.

فصل‌های دهم تا دوازدهم، بودجه سلامت شخصی را در فضای گسترده‌تر خدمات سلامت ملی بررسی می‌کند. جایگاه این طرح در برنامه دولت اصلاحات در قانون مراقبت بهداشتی و اجتماعی سال ۲۰۱۲ دیده می‌شود. در ادامه کاربردهای بودجه سلامت شخصی برای مراکز مراقبتی، متخصصان بالینی و ارائه‌دهندگان خدمت مشخص می‌شود. در هر مورد، استراتژی‌هایی برای معرفی تغییرات لازم، انتقالات مدیریت شده و نحوه غلبه بر چالش‌ها ارائه می‌شود. در نهایت، در بخش نتیجه‌گیری، امکان‌پذیری مسیر آینده برای شخصی‌سازی بودجه سلامت برجسته می‌شود.

خواندن کتاب ارائه بودجه سلامت شخصی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به فعالان حوزه سلامت پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان