دانلود و خرید کتاب فرزندپروری آسان رجینا پالی ترجمه مینا ارجمندپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزندپروری آسان اثر رجینا پالی

کتاب فرزندپروری آسان

معرفی کتاب فرزندپروری آسان

کتاب فرزندپروری آسان؛ از تولد تا بلوغ نوشتهٔ رجینا پالی و ترجمهٔ مینا ارجمندپور و مرضیه مرتضی زاده است و انتشارات نسل یاسان آن را منتشر کرده است. چطور والد اندیشمندی باشیم؟

درباره کتاب فرزندپروری آسان

شاید شما هم از آن دست والدینی باشید که تمام کتاب‌های نوشته‌شده با موضوع والدگری را خوانده‌اید اما احساس می‌کنید هیچ کدام حرف دل شما را نمی‌زنند و حتی اعتمادبه‌نفس شما را پایین می‌آورند. کتاب فرزندپروری آسان با بقیه تفاوت دارد.

با خواندن کتاب فرزندپروری آسان متوجه می‌شوید بیش از حدِ تصورتان، در والدگری آزادی عمل دارید و همچنین پی می‌برید که می‌توانید از این مطمئن باشید که فرزندتان از شما چه می‌خواهد.

رجینا پالی با پشتوانهٔ آموخته‌هایش در زمینهٔ تخصص اطفال، روان‌پزشکی و مطالعات روان‌تحلیلی، تجربهٔ کارِ بالینی با بیماران، مطالعاتی که در زمینهٔ عصب‌شناختی داشته، تجربه‌های شخصی و تجربهٔ حضور در سازمانی غیرانتفاعی با عنوان «مرکز جوامع اندیشمند»، این کتاب را نوشته‌است. 

والدگری اندیشمندانه یعنی اینکه دریابید هر کاری که فرزندتان می‌کند و هر حرفی که می‌زند، در اثر وضعیتی که درون ذهن او در جریان است، مانند یک احساس، مقصود یا باور، شکل می‌گیرد و چنین وضعیتی در رابطه با خودِ شما نیز صدق می‌کند. یعنی هر کاری که شما می‌کنید یا هر حرفی که می‌زنید، از آن‌چه در درون شما در جریان است نشئت می‌گیرد. والدگری اندیشمندانه درواقع «نگاه به قضایا از دو زاویه» است که در این صورت، شما جهان را هم از نگاه فرزندتان می‌بینید و هم از نگاه خودتان. اندیشمند بودن به شما کمک می‌کند تمام کارهایی را انجام دهید که براساسِ یافته‌های تحقیقات، باعث می‌شوند تا فرزندتان در کلِ زندگی‌اش عملکرد بهتری داشته باشد. این کارها شامل موارد زیر می‌شوند:

درک دیدگاه خود و دیدگاه فرزندتان؛

داشتن نگرشی باز، انعطاف‌پذیر و مثبت در برابر فرزندتان؛

صبور بودن در برابر ابهام و تردید؛

تعادل برقرار کردن در نحوهٔ والدگری خود؛

سامان دادن به آشفتگی و هیجان‌های منفی فرزندتان؛

یافتن راه‌حل‌هایی که با شخصیت فرزندتان و شخصیت خودِ شما بهترین مطابقت را دارند؛

تقویت رابطهٔ نزدیک در حین توجه به نیازِ متناسب با سنِ فرزند به استقلال.

کتاب به‌جای اینکه به شما بگوید در جایگاه یک والد باید چه کاری انجام دهید، سعی می‌کند به شما کمک کند تا درمورد این موضوع که چطور فرزندتان را بزرگ می‌کنید و چطور می‌خواهید او را بزرگ کنید بیندیشید. کمک کتاب به شما در واقع راهی برای پرورش مهارت تفکر درمورد خود و فرزندتان است. پیروی از این شیوه به‌احتمال زیاد باعث می‌شود به رابطه‌ای که با فرزندتان دارید و روشی که در بزرگ کردن او اجرا می‌کنید تا در آینده همان فردی بشود که می‌خواهید، خوش‌بین شوید و اطمینان یابید. 

خواندن کتاب فرزندپروری آسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ والدین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فرزندپروری آسان

«والدگری یک شغل نیست، بلکه یک رابطه است

با این‌که در والدگری کاری انجام می‌شود، آن را به‌عنوان یک شغل به حساب نمی‌آورند. والدگری شکل دادن رابطه بین شما و فرزندتان است. از این‌رو، تمام ابعاد والدگری اندیشمندانه در ایجاد رابطه‌ای محکم بین شما و فرزندتان، انعکاس می‌یابد. از دیدگاه علوم اعصاب، علت این امر این است که بچه‌ها تنها در فضایی بهترین یادگیری و عملکرد را از خود نشان می‌دهند که بین آن‌ها و فرد یا افراد مهمی که مراقبت از آن‌ها را بر عهده دارند، رابطهٔ محکمی برقرار است. مغز ما به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به دور از وضعیت به‌هم‌ریختهٔ افکار ترغیب‌کنندهٔ درک شرایط یا عدم درک آن، ترغیب‌کنندهٔ سازگاری یا ناسازگاری و ترغیب‌کنندهٔ وابستگی یا استقلال، روابط محکمی ایجاد کند. چیزی که نمی‌گذارد این وضعیت پرهرج‌ومرج و مبهم از کنترل خارج شود و به فرزند آسیب برساند، همان قابلیت اندیشمند بودن والدین است. قابلیت اندیشمند بودن مغز شما مانند نوعی سیستم جی‌پی‌اس عمل می‌کند و درکل، راه درست را از میان انبوه روابط نشانتان می‌دهد که این امر در رابطه با مورد خاص رابطهٔ والد-فرزندی نیز صدق می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۹ صفحه

حجم

۶۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۹ صفحه

قیمت:
۱۸۰,۰۰۰
تومان