دانلود و خرید کتاب تقلید و نوآوری سیدابراهیم حسینی کوهساری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تقلید و نوآوری اثر سیدابراهیم حسینی کوهساری

کتاب تقلید و نوآوری

ویراستار:سیدعلی حسینی
انتشارات:میراث ماندگار
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تقلید و نوآوری

کتاب الکترونیکی «تقلید و نوآوری» از سید ابراهیم حسینی کوهساری و سید علی حسینی است که انتشارات  میراث ماندگار آن را به چاپ رسانده است.

درباره کتاب تقلید و نوآوری در مباحث اعتقادی از منظر قرآن و سنت

کتاب تقلید و نوآوری در مباحث اعتقادی از منظر قرآن و سنت با بهره‌گیری از تفاسیر قرآنی معتبر و روایات معصومین علیه‌السلام در پی آن است که پاسخگوی پرسش‌هایی باشد که در زمینه تقلید و نوآوری مطلوب و تقلید و نوآوری مذموم است. با بررسی آیات و روایات تبعیت از خداوند و پیامبران و اولیای خدا که برای نجات انسان‌ها تلاش می‌کنند، تقلید مطلوب است و تدبر و تعقل‌ورزی در آیات الهی و توجه‌نمودن به نشانه‌های الهی همچون اختلاف شب و روز، نوآوری به شمار می‌آید که قرآن به آن تأکید دارد. پیروی از جاهلان شیطان و عقاید باطل و تبعیت از رهبران گمراه از نمونه‌های تقلید مذموم است.

عمل به انذار فقیه رسیدن به رشد و هدایت و ارجاع توسط خود معصوم به راویان حدیث از جمله عوامل و انگیزه‌هایی است که برای تقلید از دیگران مؤثرند. انگیزه‌های نوآوری در مباحث اعتقادی هم شامل مسئولیت‌پذیری در قبال نعمت‌ها، شناخت واقعیات، تفقه در دین، شناخت خدا و پیامبران و شناخت معاد است.

در اصول بنیادی اعتقادی دین اسلام تعقل‌ورزی و تفکر برای همۀ افراد ضروری است. همین امر باعث می‌شود که سعادت و هدایت واقعی محقق گردد. البته باید هوشیار بود که تدبر و تأمل انسانی نگرشی انحرافی در دین ایجاد نکند.

راه تعقل و اندیشه‌ورزی برای همگان باز است و هر انسان عاقلی می‌تواند به آن دست یابد؛ اما معرفت درجات و مراتبی دارد که همۀ انسان‌ها قدرت رسیدن به آن را ندارند و برای همین هم باید از عالمان و اندیشمندان تبعیت بکنند تا به راه حقیقی دست پیدا کنند. اما تقلید کورکورانه و بدون علم و دانش هم باعث گمراهی و ضلالت خواهد شد و باید این تبعیت با علم و دانش باشد و سعادت حقیقی انسان در آن است که دین و عقل در کنار هم قرار گیرند.

کتاب تقلید و نوآوری در مباحث اعتقادی از منظر قرآن و سنت در ۵ فصل ارائه شده است. فصل اول مباحث کلیات و مفاهیم مرتبط با تقلید و نوآوری است. فصل دوم مباحث مربوط به عوامل و انگیزه‌های تقلید در مباحث اعتقادی را بررسی می‌کند. فصل سوم عوامل و انگیزه‌های نوآوری در مباحث اعتقادی را مورد پژوهش قرار داده است. فصل چهارم از نگاه قرآن و سنت به تقلید و نوآوری مطلوب می‌پردازد و در فصل پنجم هم به نقش و آثار عواقب و پیامدهای تقلید و نوآوری اختصاص دارد و در انتها این کتاب نتیجه‌گیری مباحث را بیان می‌کند.

کتاب تقلید و نوآوری در مباحث اعتقادی از منظر قرآن و سنت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به طلاب و دانشجویان الهیات پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تقلید و نوآوری در مباحث اعتقادی از منظر قرآن و سنت

«کسب معرفت و شناخت برای انسان‌ها می‌تواند آنها را در طی مسیر خود یاری رساند و می‌توان گفت راه صحیح را از غیر آن مشخص سازد. در این میان و برای کسب معرفت برخی باتوجه‌به قوه تفکر و تعقل خود مسیر را می‌پیمایند و عده‌ای از عقل و فکر دیگران بهره می‌برند. پیمودن از راه عقل خود در حقیقت همان نوآوری "اجتهاد" و استفاده‌کردن از عقل و فکر دیگران همان تقلید است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۵ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۵ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان