دانلود و خرید کتاب چهار گرایش (خلاصه کتاب) گرچن روبین ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهار گرایش (خلاصه کتاب) اثر گرچن روبین

کتاب چهار گرایش (خلاصه کتاب)

نویسنده:گرچن روبین
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چهار گرایش (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب چهار گرایش (خلاصه کتاب) نوشتهٔ گرچن روبین و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتاب با شناخت گرایش شخصیتی‌تان، ارتباط و زندگی را بهبود بخشید.

درباره خلاصه‌کتاب چهار گرایش

با مطالعه این خلاصه کتاب می آموزید چگونه گرایش انسان‌ها را بشناسید!

همه موجودات روی کره زمین همچون دانه‌های یک تسبیح به هم متصل‌اند و هرکدام نیاز دیگری را به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم برمی‌آورند. اما اگر حتی یک روز مادر طبیعت، سایه لطف خود را از روی برخی گونه‌ها ببندد، صدای شکایت از هیچ موجودی بیرون نمی‌آید؛ این سازوکار طبیعت است که بی‌چشم‌داشت عشق بورزد و در کمبودها هم سر تسلیم فرود آورد.

اما انسان، این حیوان ناطق، داستان متفاوتی دارد. انسان از همان زمانی که چون کودکی نوپا از شیر مادر تغذیه می‌کند، به خوبی می‌داند که تنها با گریه و زاری می‌تواند مجددا به آن چشمه محبت متصل شود. ما انسان‌ها توقعات و انتظارات متعددی از خود و سایرین داریم؛ اما چه از این موضوع باخبر باشیم چه نه، همه ما واکنش متفاوتی نسبت به انتظارات درونی و بیرونی خود داریم. بررسی این موضوع با نگاهی متفاوت، ما را قادر می‌سازد که به دانش جدیدی درباره خودمان و دیگران دست یابیم.

در این خلاصه‌کتاب، خواهید دید که مردم با چهار گرایش مختلف حامیان ، پرسشگران ، لطف‌کنندگان و سرکش‌ها به توقعات خود و انتظاراتی که دیگران از آن‌ها دارند، واکنش نشان می‌دهند.

همچنین می‌آموزید که قرار گرفتن در هر کدام از این طبقه‌بندی‌ها به چه معناست و با درک بهتر این گرایش‌ها، می‌توانید کیفیت روابطتان را با دیگران بهبود ببخشید. این کتاب دانش مورد نیاز برای دستیابی کامل به استعدادهایتان را در اختیار شما خواهد گذاشت.

خواندن خلاصه‌کتاب چهار گرایش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ خلاصه‌کتاب‌هایی دربارهٔ موفقیت و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب چهار گرایش

«حامیان اغلب به سادگی با پزشکان و یا مدیران ارتباط برقرار می‌کنند؛ زیرا هدف آن‌ها راضی کردن دیگران است و به راحتی دستورات را می‌پذیرند!

اگر سعی دارید یک حامی را مدیریت کنید، بهترین توصیه این است که به او دستوراتی مشخص و دقیق بدهید. هنگامی که برای حامیان، اولویت‌های کاری و انتظاراتی که دیگران از آن‌ها دارند مشخص شد، بهتر است تنها گذاشته شوند تا کار خود را به بهترین شکل انجام دهند. این افراد عموماً خودشان بر روی نحوه کارشان مدیریت دارند و نیازی نیست که تک‌تک کارهای‌شان را مدیریت کنید.

البته ممکن است آن‌ها در سپردن مسئولیت‌ها به دیگران و کنار آمدن با تغییر در روتین زندگی مشکل داشته باشند. به همین دلیل، اگر دیدید کارها روی هم جمع شده یا تغییری در زندگی یک فرد حامی ایجاد شده است به او سر بزنید تا ببینید کمک نیاز دارد یا نه!

حامیان، رئیسان و مدیران بسیار خوبی خواهند شد، اما چیزهایی هم وجود دارد که باعث برانگیختن عصبانیت آن‌ها می‌شود!

افرادی که در هر کدام از این طبقه‌بندی‌ها قرار دارند، ممکن است در درک این مسئله که چرا دیگران مانند آن‌ها نیستند، کمی به مشکل بخورند.

به همین خاطر، حامیان می‌توانند در قبال کسانی که توقعات آن‌ها را برآورده نمی‌کنند، از کوره دربروند. آن‌ها درک نمی‌کنند که چرا برخی از افراد نمی‌توانند خیلی ساده ذهن خود را روی یک کار متمرکز کرده و آن را به انجام برسانند.

حامیان وقتی اشتباهی رخ می‌دهد، ممکن است ناراحت و خشمگین شوند؛ به این معنی که خود را برای مشکلی که ایجاد کرده‌اند، سرزنش می‌کنند. اشتباه کردن برای آن‌ها با ترسی بزرگ همراه است؛ بنابراین ممکن است از یک فرصت خوب مانند ترفیع گرفتن امتناع کنند، چون احتمال می‌دهند دچار اشتباه شده و شکست می‌خورند.

به خاطر داشته باشید که تمام حامیان می‌خواهند توقعات دیگران و خود را برآورده سازند؛ به همین خاطر، می‌توانید از طریق اجتناب از ایجاد تغییرات بی‌مقدمه یا پیشنهادِ برنامه‌هایی که به جزئیاتش فکر نکرده‌اید، به آن‌ها کمک کنید. علت این است که حامیان مشتاق هستند تا دیگران را راضی نگه دارند، بنابراین ممکن است دو دستی به یک ایده بد بچسبند و تصور کنند که باید تا انتها آن را انجام دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۷ صفحه

حجم

۲۳٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۷ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان